"נסתר וגלוי"

ירי הרקטות בזמן נאום נתניהו באשדוד: האם הוא פעל נכון?

במהלך נאומו של ראש הממשלה, נשמעה אזעקה ונתניהו היה צריך להרגיע את הקהל רגע לפני שפונה מהבמה על ידי מאבטחיו. אליקים ביננשטוק מנתח: האם פעל נכון? (חדשות)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

היום בתכנית: תכונה עתיקה מאז בריאת העלום לבני השבטים במצבי קיצון ולחץ לפעול בשלוש אופציות: לקפוא במקום, להגיב או לברוח.

כאשר אדם מגיב, הוא יכול להגיב לפעמים באלימות יתירה, לא פרופורציונלית לאירוע. איך אנחנו יכולים מתוך הכתב לדעת על אדם כזה שעלול לפעול בשבירת כלים ולפוצץ פגישות ועסקאות? מה הם הסימנים בכתב?

ראינו את ראש הממשלה באירוע בחירות אמש בעיר אשדוד כשקיבל עדכון על אזעקת צבע אדום והיה עליו לבחור בין שלשת האופציות: האם לקפוא - שזה אומר להתבלבל ולאבד עשתונות, או לברוח ולהפקיר את העם. נתניהו בחר באופציה השלישית שהתאימה בול לאותו אירוע, והגיב ע"י לקיחת ההגה לידיים ולקיחת פיקוד על האירוע מבלי להתרגש ולזרוע פחד בציבור.

כאשר מגיעים למצב שצריך להרגיע את ציבור, סימן שמשהו נורא מתחולל שממנו צריך להרגיע את הציבור. וראש הממשלה, עשה את הדבר הנכון, שברגע כזה שהגוף מייצר אצל כולם הורמוני דחק ולחץ - לדבר איתם באותו ווליום של לחץ ופקודות ובכך לקחת פקודה והובלה ולאט לאט להנהיג אותם אל מקום מאוזן ופרופורציונלי .

כמו כן, ניתן לראות את כישורי ויכולת ההנהגה לתפקיד הנקרא ראש הממשלה, בחתימותיו האישיות של נתניהו. בהשוואה בין שתי החתימות מתקופות שונות בחייו לאור התרחשויות שקרו, ניתן לראות את ההשפעה של הזמן - בכתב היד. למשל, בחתימה אחת ניתן לזהות את האותיות, ובאחרת, האותיות דחוסות כאילו זועקות לעזרה וחברות, מה שתואם את המציאות באותו הזמן - לחץ מצד השותפות הקואליציוניות.

צפו בפרק המלא

רוצים ש"נסתר וגלוי" תפענח את כתב ידכם ואישיותכם? אתם מוזמנים לשלוח לנו כתבי יד לצד ציור של עץ וציור של ילד או ילדה. במייל: y@kikar.co.il

לפגישה אישית, לאבחון / טיפול עם אליקים ביננשטוק: eb@elyakimb.co.il

053-9000102

052-6571180

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר