חיכה בכוונה?

חיים כץ ביקש מיו"ר הכנסת לתת לו חסינות

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה העמיד אותו לדין, הגיש השר כץ את התפטרותו מתפקיד שר. כעת הוא דורש חסינות. ההערכות הפוליטיות הן כי הוא חיכה לרגע האחרון (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כץ (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

ברגע האחרון: לאחר שהמשטרה המליצה להגיש כנגדו כתב אישום, הגיע היום (רביעי) שר העבודה והרווחה חבר הכנסת חיים כץ ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שיעניק לו חסינות מפני העמדה לדין בגין עבירות מרמה והפרת אמונים.

כץ, ככל הנראה פנה במיוחד היום, ברגע האחרון, לאדלשטיין כדי להימנע מדיון בחסינות בכנסת לפני הבחירות - דבר שהיה עלול לפגוע בו ובליכוד.

כזכור, לפני כחודש כץ הגיש מכתב התפטרות ממשרד הרווחה, אך הוא כתב כי הוא שוקל לבקש חסינות מהכנסת.

במכתב ההתפטרות הכחיש כץ את המיוחס לו בכתב האישום בפרשת המניות, שם נטען כי פעל לקדם אינטרס של חברו איש העסקים מוטי בן ארי וכתב: "בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור - בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת. השליחות הציבורית היא משימת חיי, ולכן אמשיך לפעול למען האזרחים בכל דרך אפשרית".

כץ כתב, כי "הניסיון להטיל דופי בניקיון כפי, ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר הכנסת, שבוצעה בתום לב מלא ובאמונה, כשליח ציבור - הוא חסר יסוד ונועד לכישלון. מדובר בהאשמה על חוק שנחקק בתקופת ה'תספורות' שהייתה קשה לציבור, והוא נועד לתקן עוול, ולהגן על האינטרסים של משקיעים מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות".

השר המתפטר ציין את פועלו, "במהלך כהונתי כיו''ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, חוקקתי 180 חוקים חברתיים ואני גאה בעשייתי שתרמה לעיצוב שוק העבודה והפנסיה בישראל, להסדרת תחום הקנאביס הרפואי, למניעת עושק של אזרחים המבקשים לממש זכויות בביטוח הלאומי ועוד. בכל אלה, פעלתי בהתאם לכל הנורמות והכללים החלים על עבודתם של חברי הכנסת".

הוא הודה לנתניהו על הסיוע למשרד ואמר: "בגיבוי מלא שקיבלתי ממך, הוגדל תקציב המשרד במאה אחוז, דבר שהוביל להכפלת התקציב לטיפול באוטיסטים ולשילובם בקהילה. הצלחתי להעלות את גיל הטיפול בילדים בסיכון בשבע שנים, מגיל 18 לגיל 25, תוך הקניית מקצוע ושילובם במעגל העבודה. הובלתי שינוי דרמטי בדפוסי העבודה בביטוח הלאומי בדגש על מיצוי זכויות, פישוט תהליכים, הפחתת בירוקרטיה וייעול השירות לאזרחי ישראל. השליחות הציבורית היא משימת חיי, ולכן אמשיך לפעול למען האזרחים בכל דרך אפשרית".

יצוין כי לפני למעלה מחודש, הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי השר יואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים. כאמור, הטענות הן שכץ סייע לידידו, איש שוק ההון מוטי בן-ארי, בקידום חקיקה בכנסת בניגוד לחוק ובניגוד עניינים חריף. עבירת השוחד שיוחסה לכץ בהתחלה נמחקה בעקבות השימוע שנערך לו, ותיק החקירה נגדו בפרשת התעשייה האווירית נסגר אף הוא ללא אישום.

עורכות הדין נוית נגב ויאנה פוגל-סלוצניק, באות כוחו של השר חיים כץ, מסרו בתגובה על החלטת היועמ"ש: "אנו מברכות על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק החקירה נגד השר כץ במה שכונה 'פרשת התעשייה האווירית' - עניין קלוש מלכתחילה - שהשר אף לא הוזמן לשימוע לגביו.

"במה שכונה 'פרשת ניירות הערך', לגביו קיימנו לפני כ- 10 חודשים שימוע מפורט בפני היועץ המשפטי לממשלה, יוחסו לשר כץ בכתב החשדות עבירת שוחד ועבירת קבלת דבר במרמה. לטעמנו לא היה לכך בסיס עובדתי ומשפטי, ואנו מברכות על כך שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל בעניינים אלה את עמדתנו שהוצגה בפניו בשימוע. בכל פעולותיו כחבר כנסת וכשר פועל השר כץ באופן ענייני ונטול פניות, לטובת הציבור.

"בייחוס עבירה של הפרת אמונים יש ניסיון לקבוע, על גבו של חיים כץ, דרישות ונורמות שאינן קיימות במציאות בהליכי חקיקה במדינה דמוקרטית, ועלולות להטיל מגבלות בלתי סבירות על תפקודה של הכנסת. נזכיר, כי ועדת האתיקה של הכנסת שדנה בעניין כבר ב-2011 מצאה אמנם טעם לפגם בהתנהלותו של כץ, אך סברה שהדברים אינם עולים אף כדי עבירה אתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר