"נפתח במערכה ברגע המתאים"

נתניהו מאיים: 'לא תהיה ברירה אלא לצאת למלחמה בעזה'

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיים לצאת למלחמה כוללת ברצועת עזה ולמוטט את שלטון החמאס, ורמז כי "אנחנו מתכוננים למלחמה אחרת". לדבריו, "נפתח במערכה ברגע המתאים ביותר" (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"כנראה שלא תהיה ברירה אלא לצאת למערכה גדולה, למלחמה, בעזה", כך הצהיר הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לתוכנית 'דקלסגל' בכאן רשת ב'.

ראש הממשלה התייחס להימלטות שלו במהלך הכנס של הליכוד בעקבות ירי הרקטות מעזה לאשדוד, ואמר כי פעל בקור רוח ולפי הנחיות שב"כ, ודחה את הטענה כי מדובר בהשפלה לאומית. "המסר שלנו שעושים מה שפיקוד העורף מבקש, זה קודם כל. פעלתי בקור רוח וכך צריך לעשות, ומי שאומר אחרת, כמו גנץ ואשכנזי, זה פשוט חוסר אחריות.

"אני פועל באחריות, בשיקול דעת, לא בהתלהמות, אני לא יוצא למלחמה אלא כאילוץ אחרון, כי מלחמה מסכנת, זה מוצא אחרון, ואני לא מסכן את חיי חיילנו ואזרחנו רק כדי לקבל מחיאות כפיים".

ראש הממשלה הוסיף ואמר: "כנראה שלא תהיה ברירה, לצאת למערכה גדולה, למלחמה, נגד כוחות הטרור בעזה".

- למה זה לא קרה עד עכשיו?

נתניהו: "קודם כל יצאנו, היה עופרת יצוקה בעזה, ואחר כך היה עמוד ענן, ואחר כך היה צוק איתן, ואחר כך היו כמה שנים של שקט, החמאס לא מפעיל את ריבונותו בעזה, הוא לא מונע התקפות...

"אנחנו מכינים, תפסיקו לעסוק בהתלהמות, כשאתה מפקד אתה צריך להחליט איך אתה מנהל את המלחמה, ואני לא אתחיל אותה ברגע אחד, אפילו שניה אחת, לפני שהתנאים יהיו אופטימליים, לא אצא דקה אחת לפני שנהיה מוכנים, ואנחנו מתכוננים למלחמה אחרת, וזו האחריות שלי, אני לא פועל לפי הציוצים, האחריות שלי לפעול גם מול עזה וגם מול כמה חזיתות, אני אבחר את העיתוי, ואנחנו נעשה את זה בצורה הטובה.

"למה זה קורה? משום שיש גורם טרור שרוצה להשמיד אותנו, יודע גם שהוא הולך לחטוף את המכה, אבל לא מסוגל כרגע...".

- אתה עומד למוטט את שלטון החמאס?

"כנראה שזה עומד לקרות ... כנראה שלא תהיה לנו ברירה אלא להיכנס למערכה כדי להפסיק את ההתקפות משם, אני לא משחק בחיי אדם ואני בטח לא משחק בחיי צה"ל, אני שוקל את הדברים ואנחנו נפעל...".

נתניהו המשיך והסביר כי "יש לנו מצב יסודי בעזה, השתלטות של קבוצת טרור שמפעילה רקטות, שלא משתלטת, גם כשהיא רוצה, על פלגים סוררים, אני מעריך שיש כאלה בחמאס שהיו רוצים כי הם מבינים לאן הם הולכים אבל הם לא מצליחים, כיון שהם לא מצליחים, חרף הניסינות, חרף שלושה מבצעים צבאיים שלי ושל הממשלה שקדמה לי, נאלץ כנראה, לא תהיה ברירה, אלא להיכנס למערכה, מלחמה, מול עזה.

"אני עושה את זה ואת הצעדים המורכבים שיהיו לפני זה ויתכן שיהיו עוד צעדים צבאיים משמעותיים עוד לפני המערכה הכוללת, בהכנה מדוקדקת, בתוכניות מאוד מאוד מתוחכמות, עם תנאי פתיחה ותנאי סיום שאנחנו מחפשים, שיתנו את הביטחון לאזרחי ישראל".

"נפתח במערכה ברגע המתאים ביותר, אני אקבע אותו", הבהיר ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר