פרומו מהראיון • צפו

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, מדבר על הכל בראיון מיוחד

בראיון מיוחד מגולל השגריר מול מצלמות 'כיכר השבת' את הזלזול שהוא חווה, על חזרתו לחיים הפוליטים בישראל, על ההסתה כנגד החרדים והצליח להפתיע כשהסביר שהיה הראשון נגד החוק של לפיד (כיכר גלובל)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתוך הסרטון (צילום: כיכר גלובל)

מי שהיה מבכירי 'הליכוד' ונחשב כיורש לגיטימי לראש הממשלה נתניהו - דני דנון - שגריר ישראל באו"ם, מדבר בראיון מיוחד, על ההישגים הגדולים שהצליח להביא במסגרת תפקידו, על הזלזול הרב שנתקל טרם כניסתו לתפקיד ועל שאיפותיו הפוליטיות, כשיחזור לארץ.

הפוליטיקאי המשופשף והמיומן שהיה חבר כנסת ושר מהפעילים ביותר של הליכוד, מתקרב לגיל 50 ומתכנן לחזור חזרה לארץ ולכבוש מחדש את מקומו בליכוד.

כעת, הוא מדבר על הכל בראיון מיוחד לרב בנימין גולדשמידט ב'כיכר גלובל', תוכנית הראיונות עם מנהיגים יהודים ושועי עולם מעבר לים, עבור גולשי 'כיכר השבת'. הראיון המלא ישודר במוצאי השבת הקרובה.

דנון, נולד וגדל ברמת גן לאב שנפצע קשה במלחמת ההתשה ואף התייתם ממנו בגיל צעיר - גיל 13, כבר מילדותו הוא היה מאוד פוליטי והיה פעיל בארגונים פוליטיים באזור מגוריו.

בצבא הוא שימש חונך לצעירים שהגיעו מחו"ל ולאחר שחרורו נשלח לקהילה היהודית במיאמי כדי לחזק את ההסברה הישראלית ולעודד אמריקאים לעלות לישראל.

כאשר שב מהשליחות בארה"ב, החל להיכנס באופן רשמי בפוליטיקה, ושימש כיועץ של חבר הכנסת מ'הליכוד' עוזי לנדאו, בהמשך עבר לשמש בתפקידים ניהוליים במפלגת הליכוד ואף שימש מטעמה בהסתדרות הציונית.

דנון, הנחשב ל'נץ' ימני מובהק, איתגר את נתניהו מימין ובבחירות 2007 לאחר כישלונו של נתניהו בבחירות כאשר הביא מספר מועט של מנדטים, אף התמודד מולו על הנהגת הליכוד. ניסיונו לא צלח ונתניהו ניצח אותו בענק, אך ככל הנראה 'סומן' ונחשב כאופוזיציה לנתניהו בתוך 'הליכוד'.

למרות היותו אופוזיציונר הצליח דנון להשתחל לרשימת הליכוד ומ-2009 הוא נכנס לכהן בכנסת ושימש בהתחלה כיו"ר וועדה וחבר בוועדת חוץ וביטחון היוקרתית.

בבחירות שנערכו ארבע שנים לאחר מכן, דנון הצליח לבסס את אחיזתו והצליח להפתיע את כולם כאשר התברג למקום החמישי ברשימת הליכוד, לאחר הבחירות נתניהו מינה אותו לסגן שר הביטחון לזמן קצר - לאחר שהשמיע ביקורת על ראש הממשלה נתניהו החליט לפטר אותו.

דנון, נבחר לכהן כשר המדע והחלל בשנת 2015, בממשלה האחרונה שכיהנה בישראל, גם בתפקיד הזה הוא לא החזיק זמן רב, מכיוון שהחליט לקפוץ על העגלה שנתניהו ניסה לשלוח אותו וקיבל את ההצעה לכהן כשגריר ישראל באו"ם.

הרבה גבות הורמו כאשר החליט לקבל את ההצעה חלק מהתגובות זלזלו ביכולותיו וחלק לא הבינו למה החליט להתאבד פוליטית ולעזוב את הליכוד בדיוק בזמן שקיבל את משרת השר לה הוא כה ייחל.

אך למעשה דנון הצליח להפתיע את כולם, בהישגים האדירים שהוא הביא למדינת ישראל מתוקף תפקידו ובנוסף הוא הצליח להישאר דומיננטי ורלוונטי אצל מתפקדי הליכוד.

במהלך ראיון מיוחד שקיים דני דנון עם הרב בנימין גולדשמידט הוא סיפר בהרחבה על הצלחותיו, ועל כך שהוא מתכנן לחזור לפעילות פוליטית בארץ, גם על הציבור החרדי היה לו הרבה מה להגיד והוא סיפר איך הוא מתכנן לשלב אותם בשירות משרד החוץ.

עוד הוא דיבר על הפעילות שעשה בקרב השגרירים הנוספים באו"ם ואיך בזכות זה כל פעם שהם פוגשים אותו הם מברכים אותו בברכת שבת שלום.

לסיום, הוא התייחס להסתה כנגד הציבור החרדי בארץ וטען כי הוא היה מהיחידים שהתנגדו לחוק הגיוס של שר האוצר דאז יאיר לפיד.

צפו בפרומו מתון הראיון המלא שיפורסם במוצאי שבת ב'כיכר השבת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר