התבטאות ראשונה. צפו

בכיר רבני הפלג, הגר"א דויטש: "דגל מייצגים את המזרחי"

בכינוס מצומצם בביתו של בכיר רבני 'הפלג הירושלמי' אמר הרב כי אין לו בעיה אידאולוגית להצביע - כמו סאטמר, הבעיה שאין למי להצביע כי דגל הם בדיוק כמו הדתיים לאומיים (ארץ)

מתוך הסרטון (צילום: באדיבות המצלם)

בכינוס מיוחד שהתקיים אמש (רביעי) בביתו של הגר"א דויטש בבני ברק, התבטא הרב בפני קבוצה מצומצמת של אברכים ממקורביו כי מפלגת 'יהדות התורה' דומה למפלגת פא"י שעליה הסטייפלער יצא בחוד ובחנית.

"מרן הסטייפלער, כידוע את המכתבים שלו שהוא כתב מאז - שלא ללכת עם פא''י, פא''י היה באופן כללי יותר חרדי מה'מזרחי' חלק מהם שאני הכרתי, ומהחברי כנסת היו חרדים לכל דבר, היו שומרי תורה ומצוות, היה אחד שנקרא ת''ח, והסטייפלער יצא בכל תוקף, אמנם תקופות מסויימות הלכו איתם אבל אינני יודע אם זה היה בהסכמת הסטייפלער, אבל כשקצת הרחיקו יותר הסטייפלער אמר עד כאן! ובודאי שלא היה מדובר אז ש'אגודה' תתנהל עם הדעות של פא''י".

הגר"א המשיך ואמר: "כי אז היה חזית דתית אבל היה ברור ש'אגודה' תמשיך להתנהל כמו ש'אגודה' מתנהלת, ולהיפך נדמה שהיתה התחייבות מצד פא''י בצורה מסויימת לשמוע בקול מועצת גדולי התורה וכו' למרות זאת הוא ראה בזה סיכון עצום שאנחנו נזדהה איתם – שאנחנו נצביע בעדם".

"יכול לבוא מישהו ולטעון ''אין הנידון דומה לראיה'' שמה היינו צריכים להצביע בעדם, פה לא מצביעים בעדם, הם מצביעים בעד יהדות התורה, כן זה חילוק נכון, אבל ההיפך הוא הנכון – אז היה מדובר שכל אחד היה ברור לו שכשאני מצביע 'אגודה' אני מצביע אגודה אבל מסיבות טכניות וכו' עדיף שילכו יחד (חזית דתית), היום מי שמצביע ל'דגל' הרי דגל עצמו מייצג את ה'מזרחי' לא שמצביעים בעדםעל דגל עצמה אני לא מדבר על חלק מהשלוחים הנכבדים שהם עצמם פאי''ניק'עס או יותר גרוע, על חלק מהם, לא כולם – ודאי שלא, אבל הם בעצמם ככה, אז אנחנו הציבור שלנו ניתן את הקול להם זאת אומרת את התמיכה להם?! אנחנו איתם ביחד?! ודאי בודאי שלא!!". סיים הגר"א את דבריו.

בתוך כך, 'הפלג' לא מתכוון לשקוט על שמריו, וביום ראשון הקרוב אנשי הפלג צפויים להפגין יחד עם העדה החרדית בכיכר השבת בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר