"אנחנו רוצים מדינת הלכה!"

הגרב"מ פנה לעיתונאי וזעק: "הם מפחדים - וצריכים לפחד"

במהלך נאום בחירות בהיכל ישיבתו, הסביר הגרב"מ אזרחי, בדרכו הייחודית - תוך כדי פניה לעיתונאי, מדוע קמו עלינו כולם בשצף קצף וקרא: "הם צריכים לפחד, יש להם ממה לפחד" • האזינו (אקטואלי)

(צילום: דוד כהן - פלאש 90)

במהלך כנס בחירות שנערך אמש (מוצאי שבת) בהיכל ישיבת עטרת ישראל החדשה במודיעין עילית, נשא ראש הישיבה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', נאום סוחף.

בדבריו, פנה הגרב"מ לעיתונאי, וביקש שיכתוב כי הסיבה שקמו עלינו, על הציבור החרדי, כולם, זה כי הם מפחדים, אך באמת יש להם ממה לפחד. בשיאו של הנאום, פרצו ההמונים בעידודו של הגרב"מ, בשירה אדירה.

בנאומו, אמר הגרב"מ: "אולי יש כאן עיתונאי, אני לא חבר שלהם ... אבל אם הוא ישנו כאן, תשמע אדון עיתונאי, אני לא יודע אולי, אתם אוהבים צימוקים, אני רוצה להכתיב לך משהו בקצב ההכתבה, תשלוף עט, תכתוב:

"למה קמו עלינו כולם, כל-כך בזעם ובשצף קצף? למה? הם רוצים לקבל עוד כמה קולות? זה נכון, אבל זה לא רק זה.

"הם מפחדים, ואני אומר לך ותרשום את זה: הם צריכים לפחד, יש להם ממה לפחד, יש להם ממה לפחד. לא יארך הזמן ורוב התושבים כאן בארץ ישראל יהיו חרדים, אויויוי, תכתוב תכתוב, תכתוב.

"אתה רוצה לדעת איך זה יהיה? אני בעצם לא רוצה כל-כך להזמין אותך, אבל אם אתה דווקא רוצה, ואחר כך תפרסם את זה, את זה דווקא אני לא יודע אם תרצה לפרסם, תבוא לכאן, תבוא לקרית ספר, תבוא, תסתכל פעם על בלי-עין-הרע, על כל אלה שיושבים על המדרגות של ארון הקודש, הקינדרלך שלנו, שיהיו בריאים, תסתכל, אתה בטח תתפלא, אתה תשאל 'כל אלה שייכים לקרית ספר', מה גם? ודאי, הם יגידו לך כן, הכל מודיעין עילית, קרית ספר וברכפלד, היינו הך. מה, רק שם, רק על הגבעה הזאת? כן!

"ותאר לעצמך שקריות כאלה יהיו עוד כמה, אתה תישאר במיעוטא דלא מינכר , ואתה תהיה בטל בשישים ויותר מזה, הטעם כעיקר הוא אצלנו, את זה אתה יכול לכתוב".

הגרב"מ המשיך בנאומו ואמר: "אני אומר, לא יארך הזמן, תוכל לבדוק את זה, תראה מי צודק, לכן געוואלד, הם רוצים לעשות כאן מדינת הלכה, אני מוכרח לומר לכם, אני כבר הכרזתי בעוד מקומות, זאת לא עלילת שווא, בזה אתה דווקא אומר את האמת, אנחנו רוצים מדינת הלכה! אתה יודע איך לאיית את זה? אדוני הלבלב, תכתוב.

"אבל בנתיים, הפחד הוא נורא. ואני שוב פונה אליך ואליך ואליך, התעמוד מן הצד? עכשיו זה תלוי בדבר אחד, הבעיה עכשיו זה הפתק, הפתק של יום ג' ... זהו שכל ישר, ועל זה באה השאלה ולא עוד אלא ששני דרכים לפניי, מורי ורבותיי, השם ירעיף עליכם ועל כל אחד מכם וממשפחותיכם כל טוב סלה ברוחניות ובגשמיות, אין הלכות בדברים האלה בתוככם, לשם שמים, מתוך הרגשות קודש של אלוליות, נגד האליליים, מתוך רצון להרבות כבוד שמים, למנוע חילול השם, אבל לא רק זה, אלא לעשות שם שמים.

"בואו נשיר ביחד: 'ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו'", קרא הגרב"מ והקהל פצח בשירה אדירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר