אנטישמיות משטרתית • צפו

הזוי: היהודי הותקף ע"י גוי בשל יהדותו - ומי נעצר? היהודי

יהודי שחזר מסעודת שבת בבית קרוביו, הותקף על ידי גוי מקומי ללא כל סיבה מלבד היותו יהודי. המשטרה החליטה לעצור את היהודי המותקף, כי העדים לא החזיקו בת"ז בשל השבת (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
היהודים מתגודדים (צילום: באדיבות המצלם)

יהודי חסידי שהלך לתומו ברחוב בניו יורק הותקף ללא כל סיבה על ידי גוי מקומי, לטענתו, רק בשל הזהות היהודית חסידית שלו. להפתעת עדי הראיה המשטרה החליטה לעצור דווקא את היהודי המותקף בשל סיבה הזויה לחלוטין.

ש"צ, חזר מסעודת השבת אצל קרוביו לכיוון ביתו, גוי אמריקאי שהלך בשדרה ה-14 פינת רחוב 52 בבורו פארק, החליט לתקוף אותו באגרופים ללא כל סיבה, רק בגלל שמדובר בבעל חזות יהודית.

לאחר שהתוקף חנק את היהודי, היהודי נתן לו נשיכה חזקה כדי להשתחרר מהלפיתה החזקה, עוברי אורח יהודים שעברו במקרה באזור נרתמו לעזור - והפרידו בין שני הצדדים.

היהודים תפסו את הגוי והחזיקו אותו ברשותם עד להגעת השוטרים המקומיים. להפתעתם, לאור העובדה שלכל העדים שראו את הנעשה לא הייתה תעודת זהות בעקבות קדושת השבת, המשטרה סירבה לקבל את עדותם ולכן היא עצרה את המותקף.

רק בצאת שבת, בהתערבות העסקן יעקב מאייר מ'מתעסקים', שהגיע לתחנת המשטרה יחד עם העדים ודרש באופן חד משמעי שלכל הפחות יעצרו גם את התוקף נעצר גם התוקף האנטישמי.

בשעות הקרובות, המותקף יראה שופט וככל הנראה ישוחרר מהמעצר. התוקף, לפי המסתמן יישאר עצור בכלא המקומי.

אחד מעדי הראיה, ישראל פרקש אומר ל'כיכר השבת': "התנהגות המשטרה היא נגד החוק, במיוחד שהם יודעים שיהודים חרדים לא מחזיקים עליהם תעודות זהות בשבת, אין לי מילה אחרת להגדיר שלצערי מדובר באנטישמיות. כמו ששמעתי מאנשים בשטח שצעקו למשטרה שזו המורשת של ראש העיר - שרוצה לעצור את כל היהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר