קרב המצלמות בבי"ש

המפגין דחף שוטר? מצלמת האבטחה מוכיחה אחרת • צפו

אברהם פישר, נעצר בשבת בבית שמש, בטענה כי דחף שוטר, במהלך מחאה נגד התקנת מצלמות. אלא שתיעוד ממצלמת אבטחה מוכיח כי דווקא השוטר הוא זה שדוחף אותו, ליד בנו הקטן (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת אבטחה)
התיעוד המלא

במהלך השבת האחרונה, כפי שדווח ב"כיכר השבת", נערכה הפגנה ברחוב נהר הירדן בבית שמש עקב התקנת מצלמות על ידי העירייה, במהלכה נעצרו שלושה חשודים, שניים מהם שוחררו מיד והשלישי, אברהם פישר, הובא לבית המשפט ושוחרר למעצר בית.

במהלך הדיון בבית המשפט, בפני השופט אלעזר ביאלין, טען נציג המשטרה, רס"ב אבי שבתאי, כי הם מבקשים להאריך את מעצרו בארבעה ימים, מאחר והוא "השתתף אתמול בהתקהלות אסורה. היו כ-50 אנשים בשעה 18:00 שחסמו את הכביש עם פחי אשפה ושקיות אשפה. זאת במחאה על פיר מצלמה שהותקן במקום. הבחינו במשיב (פישר. ח"ג) דוחף שוטר במקום. המשיב בחקירתו טוען שהשוטרים תקפו אותו".

כאמור, נציג המשטרה טען בדיון כי פישר דחף שוטר ולכן נעצר, מנגד, פישר טען בחקירתו כי השוטרים היו אלה שתקפו אותו.

נציג המשטרה נשאל בדיון, על סמך מה הוא אומר שפישר דחף שוטר, והשיב: "דו"ח פעולה". פרקליטו של פישר תהה האם בדו"ח הפעולה רשום שהשוטרים תקפו את בנו בן ה-6 ודחפו אותו לרצפה? ונציג המשטרה השיב בשלילה.

התיעוד המלא

עורך הדין הוסיף ואמר כי פישר "סיים את תפילתו בבית הכנסת יחד עם בנו בן ה-6, נקלע למקום, הגיע למקום, ראה אירוע בו שוטר מעכב או עוצר אברך נוסף והוא בא לברר. התיעוד שמוסר לי המשיב, שאכן בנו בן ה-6 הוכה ע"י השוטרים, נדחף והופל ארצה זה מעשה שלא ייראה במדינת ישראל. מעבר לזה, לא ייתכן שעוצרים את המשיב כאשר הבן בן ה-6 מופל על הרצפה והוא נגרר לכיוון ניידת משטרה כאשר הילד שלו יושב ובוכה ולא יודע מה קורה עם האבא ושאר הדברים".

בהכרעתו, קבע השופט כי מדו"ח הפעולה עולה חשד סביר לכך שפישר אכן דחף שוטר והשתתף בהתקהלות אסורה, אך הוסיף כי אין בפעולות החקירה הנדרשות כדי להצדיק את הארכת המעצר ועל כן הורה לשחררו למעצר בית עד ליום חמישי.

אלא שתיעוד מתוך מצלמות אבטחה הסמוכות לזירת האירוע, המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", עולה כי פישר כלל לא דחף את השוטר אלא להיפך, השוטר היה זה שדחף אותו.

בתיעוד נראה פישר עומד עם בנו בצד ולאחר מכן צועד עם בנו לתוך ההמולה, כאשר אחד השוטרים מגיע לעברו, הודף אותו ולאחר מכן הוא נעצר.

במהלך הדיון בעניינו טענה המשטרה כי הוא דחף את השוטר אחרי זה וכעת המשטרה מחפשת אחר תיעודים נוספים מזירת האירוע. מנגד, פישר מתעקש על גרסתו כי לא דחף את השוטר. השופט קבע כי התיעוד שהוצג בפניו, המתפרסם בזאת לראשונה, אינו ברור דיו ואינו יכול לקבוע על פיו האם אכן פישר לא דחף שוטר, כנטען.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר אברהם פישר: "זה היה מעצר שווא, המשטרה עשתה טעות ולא יודעת איך לרדת מהעץ. לא דחפתי שוטר, אפילו לא בטעות ואפילו לא לרגע. השוטר הטיח את הבן שלי בן שש על הרצפה בעוצמה, הם מחפשים איך להעלים את זה ולכן טוענים שדחפתי שוטר, זה שקר גמור".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך הפרת סדר שהתקיימה במהלך יום השבת, המשטרה הזהירה וביקשה מהמפגינים שהפרו את הסדר הציבורי וחסמו ציר ראשי לחדול מהתנהגותם.

נשוא פנייתכם, לא נשמע כלל להוראות השוטרים, דחף באמצעות ידיו את אחד מהם שביקש ממנו לעלות אל המדרכה ולאחר מכן סירב להזדהות בפניהם, דבר שאילץ את השוטרים לעצור אותו ולהביאו לחקירה והוא שוחרר למעצר בית ע"י בית המשפט.

בסרטון שהובא בכתבה והובא אף לעיונו הבוקר (ב') של בית המשפט, לא ניתן להבחין באף אחת מטענותיו של החשוד, ועל כן דחה בית המשפט את בקשת בא כוחו של החשוד, והשאיר את תנאי המעצר שנקבעו.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא את זכות המחאה וחופש הביטוי כחוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי וכל פגיעה בשוטרים המבצעים תפקידם נאמנה כחוק למניעת פגיעה בשגרת חייהם של אזרחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר