עדכונים שוטפים

63.7% מהישראלים הצביעו; 2.4% יותר מבחירות קודמות

ועדת הבחירות המרכזית מסרה כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 20:00 עומד על 63.7%. זו עלייה של 2.4% משיעור ההצבעה שהיה בשעה זו בבחירות הקודמות • 'כיכר' עם עדכונים שוטפים (פוליטי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באלול תשע"ט | 17.09.19
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

בחירות 2019, מועד ב' • יום הבוחר: 11,163 קלפיות ברחבי הארץ נפתחו הבוקר (שלישי) בשעה 07:00 ו-6,394,030 בעלי זכות הצבעה יוכלו - עד השעה 22:00 בלילה, לבחור את המפלגה שתייצג אותם בכנסת ה-22 ותשפיע על סדר יומה של המדינה.

הערב, החל מהשעה 21:00, "כיכר השבת" יעביר אליכם משדר בחירות מיוחד עם בכירי הפרשנים ואנשי התקשורת, הפוליטיקאים ונציגי המפלגות - בשידור חי מ'אולפן כיכר' וממוקדי ההתרחשויות ומטות המפלגות - אל תוך הלילה.

עדכונים שוטפים

21:43 - מהומה בקלפי בירכא, לאחר שעל פי החשד, תושב המקום "הוריד" את החשמל ולקח מספר מעטפות. המשטרה הגיעה למקום, ובהמשך החשוד ייעצר. בינתיים, הורתה ועדת הבחירות לעצור שם את ההצבעה.

21:00 - עד לשעה זו הצביעו 63.7% מהישראלים, שזו עליה של 2.4% לעומת הבחירות הקודמות.

19:00 - נכון לשעה 18:00 שיעור ההצבעה עומד על 53.5%, כ-1.5% יותר מהבחירות הקודמות.

18:05 - בן גביר מגיב לקריאת נתניהו נגד עוצמה יהודית: "מהנתונים בשטח שזורמים מהקלפיות עולה שעוצמה לפני רגע היסטורי ונתניהו עושה ככל שביכולתו לפגוע בעוצמה. אם נתניהו באמת לא היה חושב שנעבור את אחוז החסימה לא היה משקיע בנו כוחות".

18:00 - ועדת הבחירות המרכזית החליטה להכשיר פתקי הצבעה שהושחתו במכוון, וזאת בשל תלונות רבות שהגיעו בנושא.

17:40 - ועדת הבחירות המרכזית מסרה כי אחוז ההצבעה נכון לשעה 16:00 עומד על 44.3%. זו עלייה של 1.5% משיעור ההצבעה שהיה בשעה זו בבחירות הקודמות באפריל האחרון.

17:39 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר: "‫גם בשעה זו "עוצמה לישראל" נמצאת במרחק רב מאחוז החסימה. כל קול ל"עוצמה" הולך לפח. אנחנו בקרב צמוד מאי-פעם מול לפיד-גנץ.‬ ‫רק אתם תחליטו אם תוקם ממשלת ימין חזקה בהנהגתי או ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד-גנץ עם המפלגות הערביות. ‬ יש לנו פער גדול שאנחנו חייבים לסגור. צאו להצביע מחל!

17:32 - ח"כ סתיו שפיר בסיור קלפיות במגזר הערבי: "אנחנו כאן כי מאסנו בגזענות ובפלגנות שמובילה ממשלת ישראל במשך שנים וקורעת את האוכלוסייה בארץ. אנחנו כאן לומר, די עם החלוקה העיוורת לקבוצות, לערבים, לחרדים, לחילוניים".

17:20 - יו"ר ימינה איילת שקד: "כרגע אחוזי ההצבעה באזורים של ימינה לא גבוהים. השאלה היא: האם תקום ממשלת אחדות חילונית של הליכוד-כחול לבן או ממשלת ימין עם ימינה חזקה".

16:58 - יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר: "אנחנו נמצאים על סף היסטוריה ולהכניס עוצמה יהודית לכנסת. יש גם נקודות שצריך לשים אליהן לב, ואחת הנקודות החמורות ביותר זה הנסיון לגנוב לנו את הבחירות. מישהו כאן מנסה לגנוב את הבחירות, מישהו מנסה לרמות, מישהו מנסה לפגוע בנו. אנחנו מבקשים מכם חברים: תצאו לשטח, צאו לקלפיות. אנחנו צריכים אתכם בין השעות שמונה לאחד עשרה כדי להיות שם".

16:50 - יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, החליט להפסיק את ההצבעה בארבע קלפיות בירכא בעקבות חשד לאי סדרים.

16:23 - במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות חשד כי ברהט מצביע ניסה לשלשל מס' מעטפות לקלפי. שוטרים הגיעו למקום ועוכב חשוד בנסיון להטיית הבחירות.

16:13 - על פי וועדת הבחירות אחוז המצביעים עד לשעה 2 עומד על 36.5%. 2,331,974 אזרחים מימשו את זכות ההצבעה שלהם עד לשעה 2.

16:10 - נציגי אגו”י סגני השרים ליצמן ופרוש בסיור משותף במטה יהדות התורה באשדוד: “אנו עוקבים אחר נתוני ההצבעה בחסידויות השונות וקוראים לציבור להתאמץ ולשמור על כבוד היהדות החרדית ושל אגודת ישראל. מועצת גדולי התורה שמובילה את סדר היום ואת המאבק למען קדשי ישראל מצפים מאיתנו היום לשמוע בקולם ולהצביע ג’ כאיש אחד”.

15:35 - לפני זמן קצר התקבל דיווח על חשד לזיוף ב 3 קלפיות בכפר ירכא, כאשר עפ"י החשד בוצע ניסיון להכניס מס' מעטפות לקלפי, בעת ובעונה אחת. ע"פ הנחיית יו"ר ועדת הבחירות האזורית, 3 הקלפיות נסגרו עד לסיום בירור.

15:20 - חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת עטרת ישראל הגאון הרב ברוך מרדכי אזרחי הצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

צילום: ישראל פרוש
צילום: ישראל פרוש

14:10 - על פי מטה אגודת ישראל, גור מובילה את רשימת החסידויות באחוזי ההצבעה ואחוז ההצבעה בחסידות עומד על 66%.

13:46 - לפני זמן קצר, בישוב אבו גוש השליך חשוד נפץ מחוץ לקלפי, שוטרים שמוצבים במקום עצרו את החשוד. החשוד (שנות ה-20 תושב אבו גוש) הועבר לחקירה.

13:40 - ‏על פי וועדת הבחירות שיעור ההצבעה המעודכן נכון לשעה 12:00 הוא 26.8% שני אחוז יותר מאשר בשעה המקבילה בבחירות הקודמות. מספר האזרחים שהצביעו עד לשעה 12 עומד על 1,713,936.

13:15 - לפני זמן קצר בקלפי בכפר כאוכאב אבו אלהיג'א, פנה מזכיר הקלפי לשוטר המוצב במקום ומסר לו כי חבר ועדת הקלפי צילם את פרוטוקול הקלפי בניגוד לחוק. החשוד (20 מרכז הארץ) עוכב לחקירה ומכשיר הטלפון נתפס.

12:55 - סגן השר, יעקב ליצמן במטה הבחירות בקרית גת: "תמונות התורים הארוכים בקלפיות בת"א מעידות על שאננות מסוכנת אצל החרדים והימין. הדרך היחידה למנוע חילול השם הלילה היא פשוט להתאמץ אישית כל אחד".

12:40 - על פי המטה של אגודת ישראל, נכון לשעה 12:40 ההצבעה בחסידות גור עומדת על 56%

12:13 - לפני זמן קצר התקבל במשטרת ישראל דיווח על חשד להתחזות לאחר בקלפי בכפר קאסם. החשוד, בן 40 מכפר קאסם עוכב לחקירה בתחנת המשטרה. נסיבות האירוע נבדקות.

11:45 - ועדת הבחירות המרכזית מסרה כי אחוז ההצבעה, נכון לשעה 10:00, עומד על 15%. מדובר בעלייה של 2.1% לעומת שיעור ההצבעה בבחירות לפני כחצי שנה, שעמד בשעה 10:00 על 12.9%. עד לשעה 10:00 הצביעו 956,856 בעלי זכות בחירה. מדובר באחוז ההצבעה הגבוה ביותר יחסית לשעה זו מאז בחירות 1984.

11:45 - מהמשטרה נמסר, כי עד כה לא נרשמו אירועים חריגים וכמעט ולא היו אירועים שדרשו את התערבותה וטיפולה של משטרת ישראל בקשר לסדרי הבחירות, למעט מקרים בודדים ונקודתיים שנבדקים ומטופלים בשעה זו.

קלפי באום אל פאחם נסגר ונפתח מחדש לאחר הפרת סדר במקום וצילום אסור ע"י משקיף הוועדה, בתום טיפול והחלפתו, נפתח הקלפי מחדש.

11:30 - ראש ישיבת 'קול תורה' הגרמ"י שלזינגר מצביע בקלפי הסמוכה לביתו בשכונת בית וגן בירושלים.

11:15 - חבר מועצת גדולי התורה, זקן ראשי הישיבות הגאון הרב יצחק שיינר הצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

11:13 - שר התקשורת ח"כ דודי אמסלם הצביע בקלפי ליד ביתו: "הגעתי לקלפי בעיר מגוריי מעלה אדומים. אני קורא לכל מצביעי הליכוד, לא לוותר על ההזדמנות להצביע ולהשפיע. תוציאו מהבית את המשפחה, החברים והשכנים, כי רק ביחד אנחנו ננצח ובגדול".

11:10 - שר החינוך, יו״ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ (ימינה) הצביע בקלפי ביישוב נווה: ״אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהממשלה הבאה תהיה ימנית, ואת זה אפשר יהיה לעשות רק אם ימינה תהיה גדולה וחזקה״.

11:00 - ח"כ ישראל אייכלר הצביע בקלפי בקרית הילד בירושלים לאחר ההצבעה אמר: "היום זו ההפגנה הגדולה לחיזוק היהדות ולהצלת התורה. היום בערב יקבע אם תקום ממשלה יהודית בארץ ישראל או ממשלה רפורמית משפטית, שרוצה לעקור את הכל. כל יהודי שרוצה לחיות בארץ הזאת בלי רדיפות ודיכוי חייב להצביע ג'".

10:55 - חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין מצביע בקלפי הסמוכה לביתו בשכונת רמת אלחנן בבני ברק.

10:52 - ח"כ יעקב אשר במטה פעילי יהדות התורה התייחס ליוזמות לפיקוח על הקלפיות בבני ברק ואמר: "במקום לשלוח פקחים לערבים שלחו אלינו לבני ברק. לא להתעמת עם הפקחים בקלפיות, להתייחס אליהם בכבוד וייגרם קידוש השם. העיקר לא להיכנס לשאננות".

10:50 - ראש ישיבות רש"י הגאון רבי חייקל מילצקי: "אדם חרדי מצביע רק לרשימה חרדית". בשיחה שנשא בפני בני הישיבה אמר: "אין צד לאף אדם חרדי להצביע למפלגה שאינה חרדית". לשאלת בחורים מבני הישיבה על כאלו שאינם מצביעים וכדו' אמר: "שכל אחד שכזה יפנה אליו באופן אישי".

10:45 - השר זאב אלקין הצביע הבוקר בירושלים: "זה הזמן להתעורר! חייבים לצאת מהשאננות ולבוא להצביע מחל בקלפי. רק גשם של פתקי מחל יעצור את עליית ממשלת השמאל".

10:30 - נשיא המדינה רובי ריבלין מימש את זכות ההצבעה לבחירות לכנסת ה-22 וקרא לכל אזרחי ישראל לצאת להצביע

נשיא המדינה בקלפי בפנייה לאזרחי ישראל: "לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא - רק אתם המצביעים היום".

10:15 - הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף הצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

10:10 - הגר"נ קרליץ מצביע בליווי ח"כ יעקב אשר.

10:07 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו הצביעו בבחירות, בקלפי בביה"ס "בית חינוך עירוני ג'" בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו: "הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות, אני יכול לאשר לכם הבוקר - הן צמודות מאוד. אני קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע, כמו שאני ואשתי באנו להצביע. שיהיה בהצלחה".

צילום: חיים צח, לע"מ

10:05 - ח"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' הצביע בקלפי הסמוכה לביתו

10:00 - במטה הבחירות של אגודת ישראל יצאו בסרטון "גיוועלד" בו טוען יוסי דייטש לצדו של סגן השר, ח"כ יעקב ליצמן, כי אחוזי ההצבעה בחסידיות נכון לשעה זו נמוכים מהצפוי והוא קרא לכל החסידויות להתגייס ולהגיע למטה המפלגה כדי לסייע להגיע ליעד עד לשעה 2 בצהריים.

צילום: כיכר השבת

09:55 - יו"ר רשימת עוצמה יהודית איתמר בן גביר הצביע יחד עם רעייתו אילה בקלפי בקרית ארבע. "אמנם אנשי ימינה לא מפסיקים להפיץ מסרונים מזוייפים ומפברקים שמות שכביכול לא תומכים בנו אך כל המערכת הפוליטית מבינה שנקודת המפתח היא עוצמה יהודית ואם ניכנס לכנסת יש ממשלת ימין", אמר בן גביר.

09:50 - שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, מראשי ״ימינה״, הצביע כעת סמוך לביתו ברעננה. ״בוקר טוב אזרחי ישראל, הבית בסכנה. אנחנו יכולים לנצח, צריך להקשיב ללב ולנשמה".

09:45 - משירות בתי הסוהר נמסר כי הבחירות לכנסת ה-22 החלו: 56 קלפיות נפתחו בבתי הסוהר ברחבי הארץ והחל תהליך ההצבעה. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-8,000. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00 ולהאסף על ידי ועדות הקלפי.

09:35 - בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער הצביע בקלפי בת"א.

09:30 - נשיא מועצת גדולי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הצביע בקלפי הסמוכה לביתו כשהוא מלווה בבני משפחתו ובחבר הכנסת מיכאל מלכיאלי.

צילום: יעקב כהן

08:55 - סגן השר יעקב ליצמן הצביע הבוקר בקלפי הסמוכה לביתו בירושלים. לאחר ההצבעה אמר: "אנו ביום גורלי וקריטי למדינת ישראל. בתום מסע הסתה והפחדה נוראי ושקרי שיצרו נגד החרדים, אנו ניבחן הערב האם הציביון היהודי ומסורת ישראל יפגעו או לא. יהדות התורה חזקה וגדולה פירושה שהמסיתים ופוגעי היהדות לא הצליחו במזימתם. אני קורא לכולם להישמע לקול גדולי ישראל ולהצביע ג’ כאיש אחד בלב אחד".

ליצמן מצביע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

08:50 - חבר הכנסת אורי מקלב הצביע בקלפי הסמוכה לביתו בירושלים, ואמר: "זוהי הרגשה אחרת המלווה אותנו עם פתיחת הקלפיות. כערב כל נדרי, זאת הכרעה על אורח החיים שלנו, האם הולכים לתקופה שניתן יהיה לקיים אורח חיים יהודי, חיי תורה או שלא. אצלי החשש הוא על עתיד הילדים שלי על עתיד החיים של הציבור החרדי בישראל".

ח"כ אורי מקלב מצביע (באדיבות המצלם)

08:45 - סגן השר מאיר פרוש ביקר במטה 'יהדות התורה' בטבריה ואמר: "אנחנו חייבים אחוזי הצבעה גבוהים לג' בעיר, כדי להוכיח לוועדה הקרואה שתקום מטעם משרד הפנים, שהיהדות החרדית גדולה גם כאן בעיר ואי אפשר יהיה להתעלם מהצרכים שלה".

סגן השר מאיר פרוש בטבריה (באדיבות המצלם)

08:40 - ח"כ משה (בוגי) יעלון (כחול לבן) הצביע בקלפי בקיבוץ גרופית.

יעלון מצביע (באדיבות המצלם)

08:35 - ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הצביע בבני ברק כשהוא מלווה בח"כ יצחק פינדרוס.

הגר"ג אדלשטיין מצביע (צילום: אריה לייב אברמס)

08:30 - ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי הצביע בקלפי בבני ברק.

הגרב"ד מצביע (באדיבות המצלם)

08:25 - יו"ר ימינה, איילת שקד, הצביעה בקלפי בתל אביב, ואמרה: "אנחנו מודאגים. הקמפיין של הליכוד פגע בנו בצורה קשה, אבל אני מאמינה שלציבור אין זיכרון קצר והוא זוכר מה היה רק לפני כמה חודשים".

08:22 - יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הצביע בקלפי בבני ברק ואמר: "אם לא נביא את כל הכוח שלנו המצב יהיה רע".

ח"כ משה גפני לאחר ההצבעה (צילום: המוקד)

08:20 - ח"כ ניר ברקת נשא הבוקר תפילה בכותל המערבי ואמר: "בפתחו של יום גורלי זה, מתפלל להצלחת עם ישראל ומדינת ישראל".

ניר ברקת בכותל (באדיבות המצלם)

08:15 - יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הגיע לפני זמן קצר להצביע יחד עם אשתו, אחלמה, בקלפי בשדרות. "זה קרב צמוד. כל קול יקבע", אמר פרץ.

פרץ מצביע (צילום: דוברות העבודה גשר)

08:10 - זאב קם דיווח ב'כאן רשת ב'' כי בכירים בקמפיין הבחירות של 'כחול לבן' אומרים שהוחלט להצניע למינימום את קמפיין המפלגה הגדולה, זאת על מנת לאפשר למפלגת העבודה ולמחנה הדמוקרטי לעבור את אחוז החסימה.

08:00 - יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, שהוביל מסע הסתה חסר תקדים נגד הציבור החרדי, הצביע בקלפי ביישוב נוקדים, וקרא לכל אזרחי המדינה לבוא ולהצביע. "זה הדבר החשוב ביותר. זו חובתו של כל אזרח", אמר.

ליברמן מצביע (צילום: דוברות ישראל ביתנו)

07:50 - חבר-הכנסת ינון אולאי, המועמד במקום השמיני ברשימת ש"ס לכנסת, הצביע עם ילדיו בקלפי באשדוד.

ח"כ אזולאי בקלפי (באדיבות המצלם)

07:40 - יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצביע בקלפי בשכונת הר נוף בירושלים.

דרעי מצביע, הבוקר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

07:30 - חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף פתח את הבוקר בתפילת ותיקין על קברו של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ח"כים ופעילים. "'אנחנו נמצאים בשעה גורלית...יש כאלה שרוצים למחוק את מה שבנית, אבא", זעק הגר"ד יוסף.

07:20 - מרן הגר"ח קנייבסקי הצביע בקלפי ברחוב בעל התניא בבני ברק כשהוא מלווה בח"כ יצחק פינדרוס. הגר"ח סירב לאכול לפני ההצבעה מפני שזו "עת צרה".

מרן הגר"ח קנייבסקי מצביע, הבוקר

07:00 - הקלפיות ברחבי הארץ נפתחו. הבחירות לכנסת ה-22, יצאו לדרך.

• • • • •

ביישובים קטנים, בהם פחות מ-350 תושבים בעלי זכות הצבעה, הקלפיות ייפתחו בשעה 8:00 בבוקר וייסגרו בשעה 20:00 בערב. 9,993 קלפיות ברחבי הארץ יהיו נגישות לנכים, 189 קלפיות יוצבו בבתי חולים ו-56 בבתי סוהר.

למעלה מ-18 אלך שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, יסייעו בשמירה על ההליך התקין של הבחירות. בצה"ל נערכים בכוננות מבצעית גבוהה למקרה שהשקט הביטחוני יופר.

עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 יחלו חברי ועדת הקלפי, באלפי הקלפיות, לספור את קולות האמת ובמהלך הלילה יתעדכנו התוצאות באופן הדרגתי - עד ליום רביעי בצהריים, אז צפויות להתפרסם תוצאות האמת של כ-90% מהקולות.

איך מצביעים? מבררים את מיקום הקלפי שלכם, לפי ההודעה לבוחר שקיבלתם או דרך ועדת הבחירות, ניגשים לועדת הקלפי עם תעודת זהות, דרכון ישראלי, רישיון נהיגה ישראלי בתוקף או תעודה צבאית אישית תקפה, מקבלים מעטפה, ניגשים מאחורי הפרגוד ובוחרים את המפלגה לה תרצו להצביע, מכניסים פתק אחד למעטפה ומשלשלים את המעטפה - לקלפי.

כל בוחר רשאי להשתמש בפתק הצבעה לבן ריק ולרשום עליו את אות הרשימה או הכינוי של המפלגה לה הוא מצביע. פתק לבן שלא יהיה רשום עליהם דבר, נחשב לפתק פסול.

שירותי הרכבות והאוטובוסים הבינעירוניים יופעלו בחינם במהלך יום הבחירות כדי להקל על האזרחים להגיע אל הקלפי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר