יום הבחירות

הנשיא טראמפ: הבחירות בישראל תהיינה צמודות

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר לכתבים בבית הלבן כי הבחירות בישראל חשובות וכי הוא צופה שהן תהיינה צמודות ומעניינות. טראמפ הביע בעבר את תמיכתו בנתניהו (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הבחירות בישראל מעוררות עניין גם בארה"ב. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס אמש (שני) לשאלות כתבים בבית הלבן לנושא ואמר: "יש מחר בחירות חשובות בישראל, אנחנו נראה מה יקרה, זה יהיה צמוד, והתוצאות יהיו מעניינות".

טראמפ הביע תמיכה בנתניהו כבר מספר פעמים ובין השניים שוררת מערכת יחסים חמה וידידותית במיוחד.

בסוף השבוע האחרון, הודיע טראמפ בטוויטר כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע "לאפשרות של התקדמות בברית הגנה משותפת בין ארה"ב וישראל, שתעגן עוד יותר את הברית היוצאת מן הכלל בין המדינות שלנו".

טראמפ ציין כי הוא "מצפה להמשיך בדיונים אחרי הבחירות בישראל, כשניפגש במועצת הביטחון בהמשך החודש". טראמפ התכוון לפגישה עם נתניהו שתתקיים בשבוע הבא בשולי עצרת האו"ם. נתניהו נרשם לנאום בעצרת, אך לא בטוח שיגיע, והדבר תלוי בתוצאות הבחירות שמתקיימות היום.

נושא ברית הגנה בין ישראל לארה"ב נחשב בעיני טראמפ כמתנת בחירות עבור נתניהו כיוון שהיא מחזקת את ההרתעה הישראלית במידה וארה"ב עומדת איתה כתף מול כתף, אם כי לא בטוח שישראל תשוש לברית כזאת שתאלץ אותה בתמורה לשלוח חיילים למקומות בהם ארה"ב לוחמת כגון עיראק וכדומה.

ההערכות בקרב המומחים הן, שישראל תודה מעומק הלב לטראמפ על היוזמה ותביע את הערכתה לכך אך תסרב בנימוס להצעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר