הרבנים לא חתמו

הפילוג ב'פלג': "הוראה" נגד הבחירות בעילום שם

מרבית רבני 'הפלג הירושלמי', למעט הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש, סירבו לחתום נגד ההצבעה בבחרות, וכך נוצר מצב שפורסם "קול קורא" מבלי שחתום עליו גוף מסודר (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מועצת הפלג. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

בבוקרו של יום הבחירות לכנסת ה-22 נראה כי מאבק 'הפלג הירושלמי' בסיעת 'יהדות התורה' הולך ודועך לאחר שרוב רבני 'הפלג הירושלמי', סירבו לחתום על 'קול קורא', הקורא לציבור שלהם שלא להצביע בבחירות.

ל"כיכר השבת" נודע כי העסקנים עשו כל מאמץ להחתים את הגוף הנקרא "מועצת גדולי עולם התורה" אך נתקלו בקשיים לאחר שהגר"ע אוירבך, הגר"ש מרקוביץ, הגר"י ארנברג ועוד סירבו בתוקף לחתום על הוראה כזו. ארבעה רבנים נוספים התנו את חתימתם בחתימת כל השאר, וכך חתימה מסדורת של 'מועצת הפלג' נגד הבחירות, לא יצאה אל הפועל.

מנגד, הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש, כן פרסמו קריאה האוסרת על השתתפות בבחירות, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', אמש.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', רבים מבני 'הפלג הירושלמי' קיבלו הוראה שקטה להצביע למפלגה חרדית. הגר"ע אוירבך עזב את הארץ לגיוס כספים לטובת משפטו של עורך 'הפלס' נתי גרוסמן, מבלי שהודיע את דעתו בעניין הבחירות.

בגלל סירוב הרבנים לחתום, ביטאון 'הפלג', 'הפלס', מפרסם הבוקר הודעה מבלי שחתום עליה איזה רב או גוף רבני מסודר.

בהודעה נאמר כי "על דעת מרנן גדולי ישראל שליט"א שנתבקשנו לפרסם שוב, פשוט וברור שאין להצביע עבורם, ועבור אף מפלגה שהיא, אלא גם בבחירות הללו יש להימנע מכל הצבעה, וכפי שכבר הורו מרנן גדולי ישראל שליט"א בבחירות הקודמות שהתקיימו בחודש ניסן ויש להיזהר מכל מיני שמועות שווא ושקר שרוצים לפרסם בזדון ביום הבחירות כאילו יש איזה שינוי בענין זה".

איש ציבור ידוע המשתייך ל'פלג הירושלמי' אומר בכאב בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "לא כונסה מועצת גדולי עולם התורה, לא התקבלה הוראה כזו, רוב חברי המועצת סבורים שאסור לקרוא לא להצביע, אסור. והנה ראיה שאין שום קול קורא המורה לא להצביע. ניסו לשכנע את רבי עזריאל ללא הצלחה, על איזה פוסק הם מסתמכים? גם הגר"מ גרוס מצביע. נהיה מצב שמפרסמים בשם "מרנן ורבנן" בזמן שאין שום מרנן ורבנן כאלו".

את הדברים אמר העסקן בשיחה מוקלטת עם כתבי כיכר השבת וביקש שלא לצטט את שמו. הוא הוסיף כי "ציבור הפלג הירושלמי יכול לפתוח עיניים ולהפסיק להאמין להודעות אנונימיות - וישאל כל אחד את רבו באופן ישיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר