"הרבי שואל"

בשל אחוזי ההצבעה: לחץ במטות החסידויות

אחוז ההצבעה הגבוה יחסית למערכות הבחירות הקודמות מכניס ללחץ את מטות החסידויות השונות שיוצאים בקריאה לחסידים לגשת כמה שיותר מוקדם לקלפיות להצביע (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במטות של החסידויות השונות נכנסו ללחץ בעקבות אחוזי ההצבעה על פי וועדת הבחירות הנחשבים גבוהים ביחס למערכות בחירות קודמות, מה שהביא לכך שמספר אדמו"רים שבדרך כלל אינם מתערבים, הורו לחסידיהם לצאת ולהצביע.

ועדת הבחירות המרכזית מסרה סמוך לשעה 11 וחצי, כי אחוז ההצבעה, נכון לשעה 10:00, עומד על 15%. מדובר בעלייה של 2.1% לעומת שיעור ההצבעה בבחירות לפני כחצי שנה, שעמד בשעה 10:00 על 12.9%. עד לשעה 10:00 הצביעו 956,856 בעלי זכות בחירה. זהו אחוז ההצבעה הגבוה ביותר יחסית לשעה זו מאז בחירות 1984.

האדמו"ר מפינסק קרלין, שנמנה על חוגי העדה החרדית, הורה במענה לכמה מחסידיו ששאלו האם הם יכולים להימנע מהצבעה, שלא לחפש חומרות חדשות. לדבריו, "יש לנו מסורת אבות ושכל אחד יעשה מה שהוריו נוהגים".

בנוסף, בפעם הראשונה מתנוססת בבחירות אלו תמונתו של האדמו"ר על שלטי הבחירות של יהדות התורה.

המודעות המפתיעות

בחסידות ביאלה ב"ב התכוונו החסידים להימנע מהצבעה בגלל טענות שונות נגד אגודת ישראל ושלומי אמונים, אך הבוקר שינה האדמו"ר את דעתו והורה לחסידיו לצאת ולהצביע.

לדבריו, ההתנהגות של אגודת ישראל אמנם לא בסדר, אבל ההשתתפות כעת בבחירות היא בבחינת 'ספינה טרופה בלב ים', ואסור לעשות חור בספינה ולגרום לה לטבוע.

בחסידות גור, יצאו בהודעה מוקלטת לפיה האדמו"ר החל לשאול את אנשיו האם הם כבר הצביעו, וכמה קולות הם דאגו להביא אל הקלפי.

במקביל, אנשי החסידות החלו לבצע שיחות טלפון לחסידים כדי לדרבנם לצאת ולהצביע. לדברי הדובר עד כה הצביעו רק 29% מכלל חסידי גור, מה שגורם לשאננות ביתר הקהילות החסידיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר