רה"מ הפלסטיני:

"ההבדל בין בני לביבי - כמו בין פפסי לקולה"

בכלי התקשורת הרשמיים של הרשות הפלסטינית קראו לערביי ישראל: "נהרו אל הקלפיות ותרמו להפלת נתניהו". למרות זאת, אשתיה סבור כי אין הבדל ממשי בתוצאותיהם (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מוחמד אשתיה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

ברשות הפלסטינית דחקו בציבור הערבים בישראל לצאת ולהצביע בבחירות הנערכות היום (שלישי) בישראל. ב'מבט לתקשורת הפלסטינית' הביאו ציטוטים רבים מהתקשורת הרשמית הפלסטינית בימים האחרונים.

"הנוכחות הפלסטינית בכנסת מדגישה כי סוגיית פלסטין קיימת, היא לא מתה, ומאבקם מהווה תמיכה במאבק של אש"ף, ותומך בהגשמת המטרות הלאומיות. לכן, הצבעת הפלסטינים בבחירות של הפנים של 48 הוא הישג חשוב לעם הערבי הפלסטיני".

במאמר נוסף תחת הכותרת "מה מוזר מי שעוד נמנע או נותר אדיש" כתב מוחמד עלי טאהא במדויק ובתמצית את השקפת הרש"פ: "הימנעות מהצבעה היא מטרתו של נתניהו כי הוא מפחד מהקול הערבי, אז נהרו אל הקלפיות ותרמו להפלתו".

למרות זאת, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתיה אמר היום: "אנחנו לא מסתמכים בשום צורה על הבחירות בישראל, וההבדל בין התוצרים שלהן הוא כמו ההבדל בין פפסי קולה לקוקה קולה".

אשתיה גינה את הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלת הריבונות בבקעת הירדן אחרי הבחירות. "למרבה הצער הציבור הישראלי צומח ימינה, אבל אנחנו רוצים שמי שיהיה בשלטון יעמוד ויגיד לעולם שהוא מוכן לסיים את הכיבוש. אם תימשך מדיניות ממשלת ישראל - נלך לצעדים נוספים".

סקר שנערך בשבוע האחרון ברשות הפלסטינית מעלה כי 52 אחוזים מהפלסטינים מאמינים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יזכה בכהונה נוספת בבחירות הקרובות ותקום ממשלה ימנית, לעומת 19 אחוזים חושבים שגנץ ינצח ויקים ממשלת מרכז שמאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר