לקראת אופוזיציה?

חזקים בקולות, חלשים בגוש: הניצחון החמוץ של יהדות התורה

תוצאות הבחירות המסתמנות וחוסר התזוזה בגושים, מביאות את ראשי יהדות התורה להיערכות לכל תרחיש ואף לגרוע שבהם – ישיבה באופוזיציה בארבע שנים הקרובות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רגע האמת... (צילום: שלומי כהן)

תוצאות הבחירות המסתמנות מביאות את ראשי יהדות התורה להיערכות לכל תרחיש ואף לגרוע שבהם – ישיבה באופוזיציה בארבע שנים הקרובות.

כותב השורות שהשתתף בטקס סיום הבחירות של יהדות התורה הרגיש באווירת נכאים, ופחות בחגיגות ניצחון. שמונת המנדטים והעליה המשמעותית במספר הקולות למפלגה האשכנזית לא שווים הרבה ממקום מושבם באופוזיציה.

כ-200 פעילים בלבד השתתפו בטקס הניצחון. אם בבחירות קודמות ניתן היה לראות מאות פעילים הצובאים על המקום, לא כך הפעם. פעילים ואוהדים היו שם, אך קולות שמחה לא. אלו שבכל זאת הראו סימני התלהבות הושתקו על ידי יו"ר 'דגל התורה' משה גפני שהבהיר להם, כי "הסכנה עוד לא חלפה".

מקלב מציג את דרישות יהדות התורה. ללא קרדיט, באדיבות המצלם

לאחר ספירת מרבית הקולות עולה, כי לכחול לבן יש 33 מנדטים והיא מובילה על הליכוד במנדט אחד. הרשימה המשותפת קיבלה 11 מנדטים, ש"ס 9, ישראל ביתנו 9, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, המחנה הדמוקרטי 5

כאמור, היהדות החרדית ניצחה במספר הקולות – אבות רבות לניצחון, אלו יסוקרו ביממה הקרובה, אך כעת נראה כי במפלגה החרדית אשכנזית נערכים אף לישיבה באופוזיציה.

אחה"צ (רביעי), תתכנס סיעת יהדות התורה בלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במשרד הבריאות. גורמים ביהדות התורה מעריכים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי קרש ההצלה שלהם נמצא דווקא בידיו של יו"ר מפלגת 'העבודה' עמיר פרץ.

לדברי הגורמים, ביממה הקרובה יופעל לחץ כבד על פרץ להיכנס לממשלה ולקבל תפקיד שר בכיר ובכך להציל את גוש הימין.

יהדות התורה נערכת למו"מ ארוך ומפרך, אך בעת הזו כמות הקולות הנכבד לה זכתה בבחירות לא ישחק תפקיד עבורה במו"מ הקואליציוני, בשל התנאים הירודים של הליכוד ונתניהו בבואו להרכיב גוש ימין.

לעת עתה צוות המו"מ מטעם המפלגה יהיה כפי שהיה בבחירות האחרונות, בו יהיו חברים יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש ואורי מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר