הראשון - ייכשל

ביבי ובני לא רוצים: מי ינסה ראשון להרכיב ממשלה?

בליכוד מעדיפים כי בני גנץ יהיה זה שיטילו עליו את מלאכת הרכבת הממשלה, בעוד בכחול לבן היו מעדיפים לראות את הנשיא נותן את המנדט לנתניהו. מדוע? הנה ההסבר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster, Hadas Parush/Flash90)

לא. אין טעות בכותרת. בכחול לבן מעדיפים כי את מלאכת הרכבת הממשלה יטיל הנשיא קודם על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במקביל, במפלגת הליכוד מקווים כי הראשון לנסות להרכיב את הממשלה הבאה - יהיה דווקא ח"כ בני גנץ, יו"ר המפלגה הגדולה.

מדוע? לפי תוצאות הבחירות, קשה מאוד לרבע את המעגל ולבנות קואליציה. לכן, ההערכה היא כי הראשון ייכשל והנשיא יעביר את המנדט לשני.

למי שיקבל שני את מלאכת הרכבת הממשלה, צפוי להיות מעט קל יותר, לאור העובדה שאף אחד כמעט אינו מעוניין בהליכה פעם שלישית אל הקלפיות.

בעיתון ישראל היום דיווחו הבוקר כי בישיבה עם ראשי סיעות הימין אתמול אמר נתניהו: "אין בעיה, שהנשיא ייתן לגנץ להרכיב את הממשלה, שייתן לו להזיע. לא ייצא לו מזה כלום. נהיה גוש אחד, אין לו מה לעשות".

בכחול לבן ממתינים בסבלנות מסיבה נוספת: על פי דיווח של חדשות 12, הלו"ז המשפטי של נתניהו, השימוע וההכרעה האם להעמידו לדין, חופף ללו"ז הפוליטי של הרכבת הממשלה.

לפי הדיווח, בכחול לבן מבינים שככל שמועד השימוע מתקרב, כך גדל הסיכוי שיתקיים מרד בתוך הליכוד, שיאפשר הקמת ממשלת אחדות ללא נתניהו - אמירה ממנה אין במפלגה כל כוונה לסגת בשלב זה.

לכן, במפלגה לא מתכוונים להתנגד לכך שנתניהו יהיה זה שיקבל את ההזדמנות להקים ממשלה ראשון, שכן הוא צפוי להיכשל והדבר רק יקרב בין הלו"ז המשפטי ללו"ז הפוליטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר