"ממשלה ליברלית"

לפיד וגנץ דחו את הצעת האחדות: 'בלוק סחטנים וקיצונים'

ראשי 'כחול לבן' דחו את הצעת האחדות של ראש הממשלה נתניהו שהקים את בלוק הימין. "המטרה שלנו היא ממשלת אחדות ליברלית", אמר לפיד; בני גנץ: "קידם ממשלת אחדות - בראשותי" (חדשות)

לפיד וגנץ (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

סיעת 'כחול לבן' התכנסה בצהריים (חמישי) וראשיה, בני גנץ ויאיר לפיד, דחו את הצעת האחדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמחזיק בבלוק הימין המונה 56 חברי כנסת.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בדבריו כי "לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא לקלפיות, והכריע הכרעה ברורה. העם בחר אחדות. העם בחר בישראל לפני הכל. כחול לבן בראשותי, ניצחה את הבחירות. כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר. נתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי שאליו שאף. 61 חברי כנסת. הגוש החוסם שבגינו הוציא את כולנו לבחירות".

לדברי גנץ, "מלאכת הרכבת הממשלה החלה. אנחנו לא נכנע לאף תכתיב. המשא ומתן יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. זאת על מנת למצות את המיטב עבור כלל אזרחי המדינה בנסיבות הפוליטיות שנוצרו. כדי להקים ממשלת אחדות, לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא באים מתוך כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות. אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. ממשלה שתביא לידי ביטוי את רצון העם. ממשלת שיתוק לאומי לא תיטיב עם העם".

ח"כ יאיר לפיד, המשיך בקו ההסתה שלו נגד החרדים ואמר כי "נתניהו מנסה לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. בנאדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. בין מה שטוב למדינה למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת.

"אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים.

"זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא הקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זרק לאוויר בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון – הוא מנסה להחליף את העם. כמו המפ"איניקים ב-77. העם לא רוצה אותו, הוא רוצה להחליף את העם. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות.

"המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית. זו המטרה שלנו. על זה הלכנו לבחירות. כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית. עם ליברמן. עם הליכוד בלי נתניהו. עם שותפים נוספים. אדם אחד נמצא בינינו לבין הממשלה הזו. זה מה שרוצים רוב אזרחי מדינת ישראל. זה מה שהם בחרו בקלפי. זו הסיבה שאנחנו המפלגה הגדולה בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריהם ואמר: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות.

"מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

מוקדם יותר היום, במהלך טקס האזכרה לנשיא המנוח שמעון פרס, שנערך בהר הרצל שבירושלים, נרשמה לחיצת יד בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין התייחס בנאומו לתוצאות הבחירות, ולקריאתו של ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלת אחדות עם גנץ. לדבריו, "גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל".

ריבלין הוסיף, "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות ממשלה רחבה ויציבה. ואני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הצטרפותך הבוקר לקריאה זו. האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת, שמעון צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה – כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים. גם בבחירות האלו אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך בני – כמצוות הנשיא, הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים".

נתניהו פנה לגנץ: "אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות רחבה של כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות. אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר