לקראת ההחלטה הדרמטית

הנשיא יחל ביום ראשון ב'סבב ההתייעצות' עם כלל הסיעות

לאחר ששמע מיו"ר ועדת הבחירות ש'כחול לבן' מובילה בפער ניכר, הודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין כי בעוד יומיים יחל להתייעץ עם נציגי הסיעות, לקראת החלטתו הדרמטית: מי ירכיב ממשלה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נציגי יהדות התורה אצל הנשיא, בהתייעצות אחר הבחירות הקודמות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל ביום ראשון הקרוב את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, ולאחריו ייפגש עם המועמדים המומלצים על ידיהן לקבלת המנדט להתחיל במלאכת הרכבת הממשלה.

במשכן הנשיא אומרים, כי בכוונתו של ריבלין לקיים כמה שיותר פגישות ביום ראשון, כך שההתייעצויות המחויבות על פי חוק יסתיימו כבר למחרת, ביום שני.

הרכבת הממשלה תוטל על אחד מחברי הכנסת, בנימין נתניהו או בני גנץ, ככל הנראה ימים ספורים לאחר מכן.

סדר ההתייעצויות בבית הנשיא יהיה לפי גודל הסיעות: ראשונה 'כחול לבן', לה על פי התוצאות כרגע 33 מנדטים, שניה תהיה הליכוד וכן הלאה בסדר יורד.

ביום ראשון בערב תגיע סיעת ש"ס לנשיא המדינה, וביום שני, בשעה 10:00 בבוקר, תגיע המשלחת מטעם יהדות התורה שתורכב מהיו"ר, סגן השר ליצמן, ח"כ משה גפני, סגן השר מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב.

את ההחלטה להתחיל כבר ביום ראשון בהתייעצויות קיבל נשיא המדינה לאחר ששוחח עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר ושמע ממנו כי אכן מסתמן ניצחון לכחול לבן בפער מובהק.

בתוך כך, 'בלוק הימין', אותו הקים ראש הממשלה נתניהו, הודיע אחר הצהריים כי חברי צוות המו"מ המשותף, שינסה להרכיב ממשלה עם סיעות נוספות, יהיו יריב לוין מהליכוד, אריאל אטיאס מש"ס, משה שיפמן מדגל התורה, מוטי בבצ'יק מאגודת ישראל וטל גן צבי מהימין החדש.

מוקדם יותר היום נאם הנשיא, בנוכחות נתניהו וגנץ, ואמר: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות".

הקריאה של נתניהו (דוברות)

דבריו באו על רקע קריאתו של נתניהו להקמת ממשלת אחדות ציונית, על בסיס בלוק מפלגות הימין והחרדים - קריאה שנדחתה בהמשך בידי הנהגת כחול לבן.

ראש הממשלה היוצאת אמר, בפנייה ישירה ליו"ר כחול לבן: "בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה".

"לכן אני קורא לך - בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר