איור מזעזע

חרדי עם פני חזיר: כך נוסעים חרדים נדרשו לא ללכלך אוטובוס

שלט שנתלה באוטובוס של חברת קווים, כשהוא פונה לעוברים ושובים, מציג בקשה לא ללכלך את האוטובוס - באמצעות איור מזעזע של אדם חרדי עם כובע ופאות, שפניו פני חזיר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באלול תשע"ט | 19.09.19
השלט המחריד (צילום: ללא קרדיט / דוברות 'חננו')

נהג 'קווים' תועד כשעל חלון האוטובוס שלו תלוי שלט בניחוח אנטישמי מובהק: בקשה מהנוסעים החרדים, בקו שבין מודיעין עילית לאשדוד, לא לאכול או ללכלך במהלך הנסיעה - כשבמרכזה איור של אדם חרדי, עם פאות ארוכות וכובע, שפניו פני חזיר.

השלט נתלה משמאל לנהג כשהוא פונה גם כלפי חוץ, לעבר העוברים ושבים, והיום (חמישי) ראתה אותו אישה המתגוררת באזור מודיעין, בעת שהאוטובוס, קו 881, חלף בעיר.

האישה המזועזעת, שאינה חרדית, צילמה את השלט האנטישמי, וכעת דורשת - באמצעות ארגון חננו - לפתוח בחקירת משטרה נגד הנהג המסית.

האוטובוס

עורך הדין מנשה יאדו, בא כוח 'חננו', שיגר מכתב למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ובו בקשה לפתוח בחקירה.
"הפרסום האנטישמי", כותב העו"ד, "הראה דמות של חרדי עם פני חזיר, אף של חזיר, מבנה לסת של חזיר והתנהגות של חזיר. זו תמונה שצועקת מסר גזעני נגד הציבור החרדי".

לדבריו, "יש כאן שדר אנטישמי מובהק נגד חרדים; הדיוקן של היהודי החרדי הוא הדיוקן שנשא על פניו את האנטישמיות האירופית במשך מאות שנים, והנה המסרים מחלחלים גם לישראל. חבל לי שהדברים הגיעו עד כאן. לצערי הרב, התחושה היא שאנו נמצאים במסלול של התדרדרות".

"אסור לחברת קווים להתיר את קיומם של מסרים אלה באמצעות האוטובוסים של החברה. ההשפעה שיש למסר כזה כאשר בא מרכב ציבורי, גדולה היא שבעתיים מההשפעה שיש לה מרכב פרטי. המסר האנטישמי, כאשר נישא על גבי אוטובוס ציבורי, מחלחל יותר כמסר ציבורי, כמסר ששייך חלילה לתודעה המשותפת של הציבור".

עוד נכתב למ"מ המפכ"ל: "חלק מהתדרדרות השיח האנטישמי נגד יהודים נובע מרפיון ידיים בבלימת מסרים גזעניים נגד יהודים. אנו דורשים אפוא לפתוח בחקירה פלילית נגד הנהג ונגד חברת קווים בגין פרסום גזעני זה".

"השיח המקטב בחברה הישראלית עלה דרגה בחודשים האחרונים, ובפרט נגד חרדים. אין ספק כי קיים כאן קו גבול שעל המשטרה לבוא ולהציב אותו בתוקף", סיים עו"ד יאדו.

כזכור, זהו לא המקרה הראשון בו ההסתה נגד החרדים, ששיאה היתה בבחירות האחרונות, באה לידי ביטוי גם בחיי האזרחים. רבים יודעים לספר על היתקלויות לא נעימות בינם לבין אזרחים מן השורה, על רקע מסע השיסוי נגד החרדים, אותו הובילו ליברמן ולפיד.

מתוצאות ההסתה: קצין חרדי הותקף (צילום: ללא קרדיט)

כך, לדוגמה, האירוע שעלה לכותרות, בו ישראל הירש, קצין חרדי במיל', הגיע ביום שישי לקניות בקניון 'שרונים' בעיר הוד השרון, והותקף על ידי תושבת העיר, שכמעט דרסה אותו, רק בשל היותו חרדי.

מחברת קווים נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה, למקרה האחרון - שפורסם לראשונה ב-ynet: "החברה הזדעזעה למראה התמונה שהובאה לידיעתה דרך אמצעי התקשורת. אנו מביעים שאט נפש למראה גילויי גזענות ומוקיעים אותם. הנהג יזומן כדין לשיחת שימוע לפני פיטורים וימוצו איתו ההליכים עד תום. החברה גאה בזכות שניתנה לה לשרת את הציבור החרדי, וגאה בדו-קיום ששורר בין עובדיה ונהגיה מכל הדתות, ותמשיך לטפח ולדאוג לכך גם בעתיד ובדגש נוכח מראות קשים מעין אלה".

הפנייה למשטרה (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר