מרגש

הסבא שנפטר לפני 20 שנה בדואט עם נכדו

הזמר והיוצר יוני טוקייר בסינגל חדש אותו כתב והלחין כשהוא מצטרף להקלטה ישנה של "זיידי" סביו שנפטר לפני 20 שנה כשהוא שר קטע מתפילת הימים הנוראים בלחן עתיק (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הסב ונכדו (צילום: יח"צ)

יוני טוקייר: זכרון ילדות שלי - תפילת ראש השנה ואני ילד קטן, עומד לצד אבא על הבימה בבית הכנסת. אבא פוצח ב'הנני העני ממעש', את המילים עוד לא כלכך הבנתי, אבל המנגינה... אי אפשר שלא להבין, היא חודרת ישר אל חדרי הלב. ואני מצטרף אליו בהרמוניה ויודע שהמנגינות העתיקות האלה עברו במסורת במשפחה מאב לבן, ואני חלק מהשרשרת הזאת, המנגינות של זיידי (סבא).

כשמגיעים למילים "ובשופר גדול יתקע" כחלק מתפילת "נתנה תוקף" כל הקהל דומם. תחושה של הדר ויראה מהול במתיקות בלתי מוסברת. לזיידי היתה מנגינה מיוחדת...

הרבה אנשים מחפשים גורו/רב'ה/מורה לחיים. בשבילי המסורת הזאת שזיידי העביר לנו, היא הסמן דרך שלי. החיבור שלי למשפחה, לעם, לתורה, לארץ, להיסטוריה שלנו, הרבה בזכות החיבור למסורת.

זיידי נפטר לפני 20 שנים בחודש אלול תשנ״ט. לקחתי הקלטה ישנה שלו ושרתי איתו. זה מיוחד, כי אמנם הוא לא איתנו בגוף אבל...הרוח לעולם עומדת. כבר כמה שנים השיר הזה יושב לו בתיקייה במחשב, כל שנה באלול הייתי פותח ומקשיב, הוא הרגיש לי אישי ולא קשור לשתף. אבל אי אפשר לדעת איפה זה יפגוש אתכם ואני סקרן לדעת מה הוא יעורר אצלכם...

עיבוד והפקה מוזיקלית: אודי תורג'מן וליאור שושן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר