בשורה רעה לחרדים

ברית ה'אחים' החדשה: גנץ התחייב לליברמן - הולכים ביחד לכל ממשלה

על פי הדיווחים, גנץ התחייב לליברמן כי 'כחול לבן' תיקח אותו עמה לכל ממשלה שתקום, כולל ממשלת אחדות, זאת במטרה למנוע ממנו לחזור למחנה הימין ולזרועותיו של נתניהו (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אבי שושני, פלאש 90)

אל מול נתניהו שפעל להקמת גוש הימין לקראת המשא ומתן ככל הנראה לממשלת אחדות גם גנץ מנסה לפעול לשריין את תמיכתן של מפלגות המרכז והשמאל.

על פי הדיווח של רביב דרוקר בחדשות 13, בכחול לבן מתחייבים לליברמן כי בכל מקרה ייקחו אותו איתם גם במקרה של ממשלת אחדות. זאת גם כדי להבטיח שלא יחזור למחנה הימין.

בכחול לבן מנסים גם לכרות ברית עם מפלגת העבודה, כאשר בני גנץ צפוי להיפגש בימים הקרובים עם עמיר פרץ ולשריין את מפלגתו בגוש המרכז-שמאל.

בסביבתו של גנץ שואפים כי הוא יהיה הראשון לקבל את המנדט מהנשיא להקמת הממשלה למרות שרוב הסיכויים שייכשל וייתכן ועדיף לו דווקא להיות השני. בכחול לבן מתכוונים לבקש גם מהרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי להמליץ על גנץ למרות שלא בטוח שבמפלגה הערבית ימליצו על גנץ בשל עברו הצבאי.

על פי הדיווח של דרוקר בכחול לבן שואפים גם להחליף את יושב הראש הנוכחי, יולי אדלשטיין, במועמד מטעמם – ככל הנראה מאיר כהן, ומנסים לגבש רוב לטובת זה כדי להשתלט על הכנסת, גם כאן הם צפוי להם מאבק קשה.

כפי שכבר דווח, ביום ראשון יחל נשיא המדינה רובי ריבלין את סבב ההתייעצויות עם כל הסיעות שנבחרו לכנסת ה-22, ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. סבב ההתייעצויות צפוי להימשך כיומיים, ובסיומן ריבלין יזמן אליו במידת הצורך את המועמדים הרלוונטיים להרכבת הממשלה.

גם הפעם, כפי שנעשה בבחירות הקודמות, הפגישות בין הנשיא למפלגות ישודרו בשידור חי על מנת לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר