יהיו בחירות שלישיות?

99.8% מהקלפיות נספרו: יתרון שני מנדטים לגוש השמאל

לאחר ספירת כל הקלפיות מלבד 14 קלפיות בעייתיות, פרסמה ועדת הבחירות המרכזית את התוצאות הרשמיות. גוש הימין עומד על-55 והשמאל - 57 • הנשיא יפתח בהתייעצויות (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר שנספרו רוב הקלפיות מלבד 14 קלפיות בעייתיות, וועדת הבחירות המרכזית פרסמה הלילה (שישי) את התוצאות הכמעט סופיות, בתוצאות אין שינוי ניכר, והשאלה מי ירכיב את הממשלה הבאה - עדיין בעינה עומדת.

לפי התוצאות שפורסמו, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר לאחר שזכתה ב-33 מנדטים, מפלגתו של ראש הממשלה היא הבאה בתור והיא זכתה ל-31 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת שעלתה ל-13 מנדטים, אחריה ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם שמונה מנדטים וישראל ביתנו עם שמונה מנדטים.

ימינה נשארת עם שבעה מנדטים בלבד, העבודה - גשר עם שישה מנדטים והמחנה הדמוקרטי סוגרת את הרשימה עם חמישה מנדטים.

לפי הנתונים, יוצא כי מפלגת ש"ס קיבלה 329,834 קולות, ובסך הכל רשמה עליה של כ-70,000 קולות מאז הסבב הראשון של בחירות 2019.

יהדות התורה קיבלה במערכת הבחירות הנוכחית 268,688 קולות, עליה של כ-20,000 קול ממערכת הבחירות הקודמת.
עוצמה יהודית שלא עברה את אחוז החסימה, קיבלה 83,366.
מוועדת הבחירות נמסר: כי "תוצאות אלו מפורסמות לאחר הליכי בדיקה ובקרה רבים ומדוקדקים שביצעה ועדת הבחירות המרכזית. יחד עם זאת, אלו אינן התוצאות הרשמיות. התוצאות הרשמיות יפורסמו ביום רביעי הבא, ויוגשו לנשיא המדינה".

עוד מדגישים בוועדה: "תוצאות אלו לא כוללות את תוצאות ההצבעה ב-14 קלפיות, אותן ממשיכה הוועדה לבדוק בבדיקה מעמיקה ויסודית, נוכח העובדה שבקלפיות אלו אירעו במהלך יום הבחירות אירועים חריגים בתחום טוהר הבחירות. בדיקתן הסופית טרם הסתיימה. מקרים אלו נתגלו חלקם ע"י סיירת מפקחי טוהר הבחירות של ועדת הבחירות המרכזית, חלקם ע"י מזכירי ועדות הקלפי וחלקם ע"י נציגי הסיעות".

"כמו כן, תוצאות אלו אינן כוללות את תוצאות ההצבעה בקלפי מס' 9.0 בפורידיס בה היה ניסיון לזיוף ע"י הוספת פתקי הצבעה;לקראת סוף יום הבחירות התקבל בוועדת הבחירות המרכזית דיווח ממפקח טוהר הבחירות לעניין האירוע. לאחר התייעצות עם יו"ר ועדת אזורית חדרה, הוחלט כי הקלפי לא תספר במקום אלא תובא בשלמותה לוועדת הבחירות המרכזית ותבדק שם. הקלפי נבחנה ע"י ועדת הבחירות המרכזית, בחינה מעמיקה ויסודית ונמצאו בה ראיות ממשיות לחשד לעבירה והיא תועבר לחקירת המשטרה".

בוועדה, כלקח מהבחירות הקודמות יבדקו שוב קלפיות מדגמיות: "במהלך הימים הקרובים ועד לפרסום התוצאות הרשמיות, צפויה הוועדה לבדוק במסגרת מבצע "נוהל טוהר הבחירות" כ-2000 קלפיות שנבחרו, חלקן באופן אקראי לפי פרמטרים שונים וחלקן כתוצאה מאירועים ביום הבחירות. יצויין, כי במסגרת זו כבר נבדקו 740 קלפיות. כמו כן, יבדקו פניות והשגות שיגיעו מהציבור.
ייתכן וגם לבדיקות אלו יהיו השלכות על התוצאות הסופיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר