חילולי שבת המוניים

איווט ליברמן מסביר: כך אני רוצה לראות את המדינה

איווט ליברמן אומר כי הוא לא נבהל מלשבת באופוזיציה אם לא יקיימו את חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מי שנחשב לשון המאזניים בין שני הגושים, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מבהיר כי אין לו סיכום עם כחול לבן וממשיך לדבר על העקרונות שלו כנגד הציבור החרדי.

בפוסט שכתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו הוא נתן קווי יסוד לממשלה עתידית ואמר: "בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות. לא פשרה, אלא הכרעה. חשוב להבהיר פעם נוספת מהו סף המינימום מבחינתנו בנושא דת ומדינה: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אישרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת. שני הנושאים האחרונים יהיו בסמכות השלטון המקומי בהתאם לאופי הקהילה בכל ישוב. לא נסכים לפחות מזה, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה".

בנוגע לסיכום מוקדם שלו עם לפיד אמר ליברמן: "שמעתי בתקשורת ש'כחול לבן' הודיעה שסיכמה עם 'ישראל ביתנו' שלא תוקם ממשלה בלעדינו. דבר ראשון, סיכום מן הסוג הזה לא קיים. דבר שני, תודה על הדאגה, אין צורך בכך אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה".

עוד הוא טוען כי "לא שוחחתי לא עם נתניהו ולא עם גנץ ואני גם לא מתכוון לשוחח עם אף אחד מהם עד אחרי ישיבת הסיעה ביום ראשון".

ליברמן קינח את דבריו על ההישג של הרשימה המשותפת וכתב: "ההישג של הרשימה המשותפת רשום על שמו של נתניהו, ואני מציע לאיימן עודה לשלוח לו זר פרחים גדול לקראת שבת. 13 המנדטים הם בזכות הגרסה החדשה של קמפיין "הערבים נוהרים לקלפיות". זעקות השבר של נתניהו בנושא המצלמות והזיופים בקלפיות ביישובים ערביים עשו את שלהם. הציבור הערבי התלכד סביב הרשימה המשותפת והצביע באחוזים גבוהים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר