פלונטר פוליטי

מרכיבים ממשלה: הנשיא ריבלין יחל בהתייעצויות עם הסיעות

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל היום בסבב ההתייעצויות בדרך להטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו או בני גנץ, שלאף אחד מהם אין כנראה 61 ממליצים. כל העדכונים (פוליטי, ארץ)

גנץ, ריבלין ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל היום (ראשון) בסבב ההתייעצויות בדרך להטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו או בני גנץ. נכון לעכשיו, אף אחד מהמועמדים לא מצליח לקבץ סביבו 61 ממליצים כך שהנשיא הופך לדמות דומיננטית בהחלטה.

לאור הפלונטר הפוליטי, בבית הנשיא הודיעו כי ייתכן וריבלין יזמן אליו לפגישה משותפת את בנימין נתניהו ובני גנץ, כדי לבחון את הסיכויים להקמת ממשלת אחדות, ובאם יתקל בסירוב ייפגש עם שניהם, בנפרד.

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, אמר כי "הנשיא מתכנן לעשות כל שביכולתו, במסגרת הסמכויות שהחוק מעניק לו, כדי שתקום בישראל ממשלה יציבה ותימנע הליכה לבחירות שלישיות".

ב'כחול לבן' הדעות חלוקות האם עדיף לגנץ לקבל ראשון את המנדט להרכבת הממשלה או שמא דווקא השני, לאחר שנתניהו לא יצליח בכך, מה שיקל עליו להביא את הליכוד לממשלת אחדות, כשהוא יכהן הראשון ברוטציה.

סבב ההתייעצויות בבית הנשיא יחל בשעה 17:00, ראשונה תבוא מפלגת 'כחול לבן', אחריה 'הליכוד', ולאחר מכן 'הרשימה המשותפת', ש"ס, ו'ישראל ביתנו'. מחר, יום שני, יגיעו הסיעות ימינה, יהדות התורה, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי.

נכון להבוקר, ברשימה המשותפת טרם התקבלה ההחלטה הסופית האם להמליץ על בני גנץ ובכך להעניק לו מספר ממליצים גבוה יותר מזה של נתניהו 57 לעומת 55, ולאפשר לו את הרכבת הממשלה הבאה. לפי הערכות, ישראל ביתנו של ליברמן לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים.

ב'כחול לבן' טוענים כי לא הבטיחו דבר לרשימה המשותפת תמורת המלצתם וכי ההחלטה שלהם אם להמליץ על בני גנץ או לא, תלויה ברצונם בלבד.

נתניהו, החושש כי בני גנץ יצליח לפורר את גוש הימין, יקיים שיחות ועדכונים שוטפים עם ראשי מפלגות הגוש, בכדי לשמר אותם אצלו למנוע מבני גנץ להרכיב עמם ממשלה.

אם גנץ יקבל את המנדט ראשון, יהיו לו 28 ימים לנסות להרכיב ממשלה, אם לא יצליח עד אז, הנשיא יוכל להעניק לו ארכה של 14 ימים נוספים. במידה וגם אז לא יצליח להרכיב ממשלה, המנדט יועבר לבנימין נתניהו שיקבל 28 ימים - ללא אפשרות הארכה. אם הוא לא יצליח, חברי הכנסת יכולים להציע, במשך 3 שבועות, מועמד אחר כאפשרות אחרונה שתמנע מערכת בחירות שלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר