הזוי

אחמד טיבי לנשיא: "אנחנו בעלי הארץ הזו"

לאחר שחברי הרשימה המשותפת המליצו על יו"ר כחול לבן - בני גנץ שירכיב את הקואליציה, אמר ח"כ אחמד טיבי כי "אני רוצה לעשות שינוי - וכי אנחנו בעלי הארץ הזו" (חדשות, בארץ)

חברי הרשימה המשותפת הערב אצל הנשיא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חברי הרשימה המשותפת הגיעו הערב (ראשון) לנשיא המדינה, כדי להמליץ על מי שירכיב את הקואליציה, לאחר שהמליצו על יו"ר כחול לבן בני גנץ ,פתח ח"כ אחמד טיבי ואמר, כי הוא רוצה לעשות שינוי וכי "אנחנו בעלי הארץ הזו", חבר הכנסת היהודי ברשימה - עופר כסיף חיזק את דברי טיבי.

ח"כ אחמד טיבי פתח ואמר: "יש רגעים שמצריכים הנהגה מנהיגותית, אנחנו כאן כי חצי מליון מצביעים שלחו אותנו להגיע לרגע מחונן ולחולל שינוי כי המנהיג (בנימין נתניהו) הוציא אותנו מהמעגל האזרחי הלגיטימי כאילו מדובר באויב"

טיבי לא הסתפק בביטויים נגד נתניהו ואמר: "הדם שלנו אינו דם זול אנחנו הערבים לא חצר אחורית אנחנו לא אורחים אנחנו בעלי הארץ הזו והאוכלוסייה הזו שלחה אותנו לעשות שינוי".

נשיא המדינה רובי ריבלין לא התאפק ואמר לטיבי: "צריך להפסיק את הרצח בתוך הקהילה הערבית, לגבי הבתים הורסים גם אצל היהודים ללא קשר כשמדובר במבנה לא חוקי - הורסים", אמר ריבלין.

עופר כסיף באולפ 'כיכר': "יש חרדים שמצביעים לרשימה המשותפת"

טיבי השיב ואמר, כי "הערבים מאז 48 לא הורשו שיהיה להם בית חולים עיר או אוניברסיטה חדשה . שאמרתי שהיינו נתונים להסתה יש פסגות או תחתית, כאשר נתניהו אומר "הערבים נוהרים" ואחרי זה הוא אומר הגנב - שגנבנו ובסוף הוא אמר שהערבים משמידים אותנו ואת הילדים שלנו".

"בני גנץ הוא לא כוס התה שלנו", הוסיף טיבי: "יש לנו לא מעט ביקורת עליו כאשר הבטחנו לציבור שלנו להפיל את נתניהו אנחנו נעשה הכל ולכן ברירת המחדל הוא להציע על גנץ ויש לנו דרישות לגנץ: אנחנו רוצים החלטת ממשלה למגר את הפשיעה במגזר למגר את הריבסת הבתים רוצים תעסוקה למגזר, וגם שינוי חוקים חוק הלאום חוק קמניץ".

"הרשימה המשותפת היא הצלע השלישי בבחירת ראש הממשלה הזו, ההמלצה בשם הרשימה השותפת ולא בבחירת הנשיא. התענוג הגדול ביותר של אזרח מרבט או בטייבה או מבעלין או אזרחית מהגליל היא שהקול שלהם שהיה לרשימה השותפת היא לסלק את בנימין נתניהו".

חברו לרשימה, עופר כסיף הוסיף אחריו: "ראש הממשלה היוצא נתניהו לא רק פגע במגזר בהסטה שיטתית כנגד המיעוט הערבי ובהפחדה, בין אם על ידי הסתה בוטה כנגד התקשורת המשפט שומרי הסף החברה האזרחית ובעיקר זכויות האזרח".

"גם מה שהוא מדבר כנגד השמאל והאיומים על חיי שאני נתקל בהם, הם תוצאה של הסתה פרועה של נתניהו התרת דם תרתי משמע של ראש הממשלה שלקח בה חלק והוביל אותה מר נתניהו צריך לסיים את מקומו בשלטון וזו מטרתנו. את נעשה משנאת המן ולא מאהבת מרדכי".

ח"כ ‎יועז הנדל מ'כחול לבן' הגיב על המלצת הרשימה המשותפת על ‎בני גנץ ואמר: "הם לא יהיו בממשלה בשום אופן. זו רשימה שמבטאת פגיעה בדו קיום. חלק מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת לא היו צריכים להגיע לכנסת ישראל. לגבי ערביי ישראל, יש לנו אחריות עליהם כאזרחים שמגיע להם שוויון זכויות וחובות".

יודגש, כי סיעת בל"ד לא השתתפה בדיונים אצל הנשיא יחד עם חברי הרשימה המשותפת. למרות זאת, יו"ר הרשימה איימן עודה המליץ על גנץ בשם כל 13 חברי המפלגה. ולא ברור איך הנשיא יחליט להתייחס לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר