"הסתה פרועה"

גפני וליצמן הביעו מחאה, הנשיא ריבלין גינה: הסתה חמורה

ראשי 'יהדות התורה', גפני וליצמן, המליצו בפני הנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו וניצלו את המעמד לגנות את ההסתה נגד הציבור החרדי בבחירות. הנשיא, הצטרף וגינה (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך השידור החי - בית הנשיא)

ראשי 'יהדות התורה', סגן השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, הגיעו בשעה האחרונה (שני) לבית הנשיא ראובן ריבלין בירושלים והמליצו להטיל את הרכבת הממשלה הבאה על ראש הממשלה בנמין נתניהו.

במהלך הפגישה עם הנשיא, מחו ראשי 'יהדות התורה' על ההסתה הנוראה נגד המגזר החרדי במהלך תקופת הבחירות. הנשיא ריבלין, שעד כה לא גינה את ההסתה, הצטרף לדברים ואמר כי מדובר ב"הסתה חמורה".

ליצמן פתח את דבריו בהודעת הסיעה על תמיכה בנתניהו להרכבת הממשלה: "כפי שהודענו, אנו ממליצים לך אדוני הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד ורה"מ בנימין נתניהו. מדובר בשותפות שאנו צועדים יחד. אצלנו כולם יחד ולא יהיו כאלה שיודיעו אחר כך אחרת".

דברי סגן השר ליצמן אצל הנשיא (צילום: מתוך השידור החי - בית הנשיא)

ליצמן התייחס להסתה נגד המגזר החרדי במערכת הבחירות ואמר: "אחרי שנתיים בהם ספגנו הציבור החרדי גזירות רעות משר האוצר לפיד, השתדלנו לתקן את רוב הדברים בהם פגעו בנו. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ואנו בבלוק עם הליכוד והימין".

"בבחירות שהיו עברנו מערכת הסתה מכוערת שלא היתה דוגמתה", אמר ליצמן, "אני מנחש איך היית אדוני הנשיא מגיב אם היו מכריזים ממשלה ללא אתיופים או ללא דרוזים וכדומה. היתה נשמעת קול זעקה ציבורית. אבל להכריז ממשלה ללא חרדים זה בסדר משום מה. הסיתו נגדנו בכל דרך וזה עבר את כל הגבולות".

יו"ר ועדת הכספים, ח"ככ משה גפני, הצטרף אף הוא לתמיכה בנתניהו, והתייחס להתבטאויות נגד המגזר החרדי: "הייתה מערכת בחירות שהתמקדה בציבור החרדי, הסתה פרועה של שקרים שהשתוללה ברחובות, ואני מבקש בהזדמנות הזו מכבוד הנשיא לגנות זאת בתוקף ולעשות לזה סוף".

דברי ח"כ גפני אצל הנשיא (צילום: מתוך השידור החי - בית הנשיא)

הנשיא ריבלין הצטרף לגינוי ואמר כי מדובר ב"ההסתה חמורה".

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', במשך השנים כללה המשלחת של 'יהדות התורה' ארבעה חברים, אולם בעקבות היעדרותו מהארץ של סגן שר החינוך מאיר פרוש, השוהה באנגליה לרגל שמחת אירוסי בנו שתתקיים הערב, גם חבר הכנסת אורי מקלב, מ'דגל התורה', הודיע שלא יגיע להמלצה אצל הנשיא, משום שאינו רואה במעמד ההמלצה חשיבות מיוחדת. בכך גם נשמר האיזון בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' במשלחת שתכלול רק את ראשי הסיעות ונציג אחד לכל סיעה.

היום צפויים להגיע מפלגות 'ימינה', 'העבודה' ו'המחנה הדמוקרטי' לפגישות ההמלצה עם הנשיא. השיחות נערכות בצל הפער לטובת נתניהו לאחר שבל"ד הודיעה שאינה כלולה בהמלצת 'הרשימה המשותפת' על בני גנץ. עם ההודעה הרשמית מטעם בל"ד, לנתניהו יש 55 ממליצים, מול 54 ממליצים לגנץ.

(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר