צפו ב'המבקר'

עובדיה חממה חושף: למה השקעתי בפרויקט הענק

הזמר והיוצר עובדיה חממה מתראיין לראשונה לתכנית 'המבקר' על פרויקט ה'מדרשיר' שלו, ומסביר מדוע הקליט 54 שירים עם מיטב הזמרים והמוזיקאים בישראל (מגזין, מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

הזמר והיוצר עובדיה חממה, מתארח לראשונה באולפן 'כיכר השבת' לראיון על פרויקט הענק שלו - "המדרשיר" שפורסם מידי שבוע ב'כיכר השבת'. במהלך השנה האחרונה הוציא חממה מידי שבוע שיר חדש אותו כתב והלחין בהשראת רעיונות מפרשת השבוע ובהשתתפות מיטב הזמרים במוזיקה היהודית כישי ריבו, אילן דמרי, אבי בניון, גיל עקיביוב, גד אלבז ועוד.

חממה מתייחס בראיון לסיבות שהביאו אותו ליצור את הפרויקט הגדול שכולל 54 שירים ולתהליך היצירה שארך חמש שנים, "אחרי כמה פרויקטים חיפשתי פרויקט נוסף. הייתי אז על פרשת השבוע הרגשתי שיש לי חוסר, התחלתי את ההתאהבות שלי ביהדות בעולם הפילוסופיה והקבלה ואז הבנתי שחסר לי הבסיס והתחלתי ללמוד פרשת השבוע, ואמרתי לעצמי שאולי אעשה עם זה משהו. זה לא היה קל, רק ב'ואתחנן' הגעתי לשיר שהייתי מרוצה ממנו ומאז התחלתי בתהליך ההלחנה והכתיבה ש-70% ממנה היו בשנה הראשונה".

חממה שעוסק לפרנסתו בחקלאות מודה כי הפרויקט אינו כלכלי, "זה לא כלכלי בדרך כלל, אבל גם לפני זה עשיתי מוזיקה 20 שנה עד שהגיע 'אנא בכוח' והחזיר לי את ההשקעה. אז אמנם לא הרווחתי, אבל לא הפסדתי ולפעמים צריך לחכות שמשהו יתפוס".

חממה באופן כללי נוקט בעמדה צנועה כלפי עצמו כמוזיקאי, "יש מספיק זמרים מצליחים שכובשים את הבמות, אני מסוג של "נהר סודי" שמידי פעם קורה נס וזה מתחבר לכביש 6... אני רואה את עצמי יותר כחוקר. הגעתי מעולם הפילוסופיה כאקדמאי, מעניין אותי לחקור את עולם החכמה היהודית ולכן אני שם".

חממה שחווה הצלחת ענק אחרי הלהיט הגדול שלו "אנא בכוח", החל מאז ליצור מוזיקה יהודית עמוקה, "לקח לי 20 שנה וארבע אלבומים כדי ליצור מוזיקה יהודית, אבל אני מרגיש ששם המקום שלי אין כמו הניגון היהודי ואין כמו החכמה היהודית וזה צריך לבוא דרך הנקודה שלי עם קצת השפעות מהמוזיקה עליה גדלתי אבל בקדושה".

צפו בראיון המלא ובביצוע החי באולפן לשיר "רגע קטן" מתוך ה"מדרשיר":

השירים המלאים בפינת המסננת:

גד אלבז - אדון הסליחות

יוני טוקייר - זיידי

מאיר בן דרור - שמחה בליבי

רועי לביא - פשוט יותר

שולי רנד ואמיר דדון - בין קודש לחול

משה פלד וישי לפידות - יש מי שמחכה

שרולי ונתנאל - ענני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר