יציג פתרון למשבר?

הנשיא לגנץ ונתניהו: העם מצפה לפתרון. לא הזמן לחרמות

ראשי המפלגות הגדולות, בני גנץ ובנימין נתניהו נפגשו הערב במעונו של הנשיא ראובן ריבלין וקבעו להיפגש שוב בהמשך השבוע • ריבלין בהצהרה: "למנוע בחירות נוספות - גם במחיר אישי" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ נפגשו הערב (שני) עם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במעונו שבירושלים.

כשעה אחרי תחילה הפגישה המשולשת, יצא הנשיא ריבלין מהחדר. נתניהו וגנץ ממשיכים את הפגישה בארבע עיניים. אחרי כשעתיים, הגיעה הפגישה לסיומה.

"צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים", אמר ריבלין ביציאתו מהפגישה.

בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.

הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות".

הנשיא הוסיף עוד כי "ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה".

מבית הנשיא נמסר כי בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה.

בהודעה משותפת לנתניהו וגנץ נמסר: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, מסר: "הנשיא יעשה כל מה שיוכל כדי שלא נגיע לבחירות בפעם השלישית. הוא מביא לפגישה הרבה ניסיון וידע, יצירתיות וניתוח פוליטי ואני מקווה מאוד שבעזרת יכולותיו יצליח הנשיא לקרב בין שני הצדדים, הגם שהדברים לא נראים מזהירים".

הנשיא, החותר להקמת ממשלת אחדות בין המפלגות הגדולות, ינסה להביא להבנות ביניהם, שיובילו להצלחת המהלך ולמניעת מערכת בחירות נוספת.

כחול לבן, היא המפלגה הגדולה ביותר, עם מנדט אחד יותר ממפלגת הליכוד. עם זאת, על בנימין נתניהו המליצו יותר ח"כים כעל מועמדם להרכבת הממשלה הבאה.

השאלה העיקרית המעכבת כעת את התנעת המהלך, היא שאלת "מי בראש". גם בני גנץ וגם בנימין נתניהו מעוניינים להיות הראשונים שיכהנו בראשות הממשלה.

השר יריב לוין, נציג בצוות המשא ומתן של מפלגת הליכוד הפתיע היום כאשר אמר בראיון לערוץ כנסת כי הם לא פוסלים את האפשרות שבני גנץ יכהן ראש בתפקיד.

(באדיבות ערוץ כנסת)

במהלך הפגישה הנערכת בהשתתפות השלושה, בשישה עיניים בלבד, ינסה הנשיא למצוא פתרון למשבר זה, בניסיון להצליח להרכיב ממשלת אחדות.

הנשיא ריבלין אמר היום: "כולנו ערים לכך שלא חלפו חמישה חודשים והנה אנחנו נאלצים לשבת פעם נוספת על המדוכה אחרי שחשבנו שהעם הכריע".

"עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות. ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם".

לדבריו, "אנחנו מדינה יציבה שיודעת לכלכל מעשיה ולהגן גבולותיה, ועלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו".

בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 55 חברי כנסת מסיעות הבית על ראש הממשלה המכהן ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, לעומתם 54 חברי כנסת המליצו על יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ואילו 11 חברי כנסת ביקשו שלא להמליץ על איש.

נתניהו וגנץ מגיעים לבית הנשיא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
נתניהו וגנץ מגיעים לבית הנשיא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
נתניהו וגנץ מגיעים לבית הנשיא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר