אאא

לילד שלכם יש מבחן גדול בקרוב. אתם תוהים: למה יש חשיבות גדולה יותר: ללימוד או לשינה? ובכן, על פי מחקרים, אם יורש העצר שלכם יזכה לכמה דקות שינה נוספות, זה עשוי להיות גורם מכריע כשמדובר בציון טוב. עליות קטנות בכמות שעות שנת הלילה - קצת יותר מ-18 דקות, לפני בית הספר - היו קשורות לשיפור הביצועים בכיתה בבתי ספר יסודיים.

לצורך המחקר, חוקרים מאוניברסיטת מקגיל והמכון לבריאות הנפש מדאגלאס, יצרו תוכנית לחינוך שינה שתועבר בשלושה בתי ספר יסודיים. תכנית הלימודים מתמקדת בשימוש בשיטות המתאימות לגיל, בכדי ללמד הרגלי שינה והיגיינה בריאים. לדוגמא, לתלמידי כיתות א'-ב' הוצג סרטון על ילד שישן בחדר עם הרבה גירויים ובעקבות כך, ישן פחות. בסך הכל, 71 תלמידים בגילאי 7 עד 11 השתתפו בשיעורים אינטראקטיביים שבועיים של שעתיים, במשך שישה שבועות.

בבית, ההורים עזרו למדוד את שנת התלמידים על ידי הדבקת צג על פרק כף היד שאינה דומיננטית לפני השינה, במשך ארבעה לילות בשבוע. ההורים העניקו לחוקרים גם דיווח על ילדיהם בתחילת התוכנית ובסיומה.

בסוף המחקר, התלמידים ישנו בממוצע 18.2 דקות יותר בלילה, מהזמן שקדם לתוכנית. בסך הכל, הם ישנו טוב יותר ב-2.3 אחוזים. זה תורגם לשיפור משמעותי גם בציונים במתמטיקה ובאנגלית.

החוקרים מסיקים כי שינה היא גורם חשוב בפוטנציאל הלמידה ויש צורך בשיתוף פעולה עם הורים ומחנכים כאחד, בכדי לוודא שילדים ישנים מספיק.