"רוח יש עתיד"

הדרישות של 'כחול לבן' במו"מ: סוגיות בנושאי דת ומדינה

במהלך פגישת המשא ומתן בין 'הליכוד' ו'כחול לבן', הוצגה דרישת 'כחול לבן' - בעיקר בסוגיות בנושאי דת ומדינה, כמו תחבורה ציבורית בשבת וחקיקת חוק הגיוס (חדשות, פוליטי)

(צילום: חיים צח - לע"מ)

במהלך שיחות המשא ומתן להרכבת הממשלה, שנערכו אתמול (שני) והיום (שלישי), בין 'הליכוד' ו'כחול לבן', העלו הצדדים את הקווים המנחים, כאשר מצד 'כחול לבן' הועלו בעיקר סוגיות בנושאי דת ומדינה, כך מדווחים מורן אזולאי ואיתמר אייכנר באתר ynet.

לפי הדיווח, הצדדים דנו כמובן בסוגיית ההפרדה בין 'הליכוד' לבין גוש הימין שהוקם על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר לפי הודעת השר יריב לוין, הוא הבהיר כי הוא מייצג את כל גוש הימין.

סוגיית הרוטציה על ראשות הממשלה, עדיין לא נפתרה בין הצדדים, אך למרות זאת, במהלך הפגישה היום הציג השר יריב לוין לנציג 'כחול לבן', עו"ד יורם טורבוביץ', כי אחד הנושאים הראשונים שהליכוד יבקש לקדם בממשלה החדשה הוא החלת הריבונות על בקעת הירדן.

מנגד, כך לפי הדיווח, נציגי 'כחול לבן' הציגו בעיקר את הסוגיות בנושאי דת ומדינה, בהם תחבורה ציבורית בשבת וכן חקיקת חוק הגיוס, לפי הנוסח שמקובל על שר הביטחון, הנוסח לו התנגדו המפלגות החרדיות בכנסת הקודמת.

בנוסף, ב'כחול לבן' צפויים לבקש גם שינוי ב'חוק המרכולים', העוסק בסגירת מרכולים בשבת קודש, כאשר לפי דרישתם, הסמכויות על סגירת מרכולים בשבת ישתנו כך שבאזורים מסוימים יוכלו בתי עסק לפתוח בשבת. כמו כן, הם צפויים לדרוש חקיקה בנושא נישואים אזרחיים.

הפרשן עמית סגל הגדיר זאת במהדורה המרכזית ב'החדשות' כ"רוח יש עתיד" ואולי אף "רוחו של אביגדור ליברמן".

עוד דווח ב-ynet כי לוין ביקש מטרובוביץ' להציג בפגישה הבאה איזה תיקים הם דורשים ומהם התפקידים החשובים עבורם ובתמורה הציע לוין שיהיה שוויון בממשלה ובכל הוועדות.

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל מחר את תוצאות הבחירות הרשמיות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אך הוא מתכוון לדחות את ההחלטה על מי הוא מטיל את הרכת הממשלה - עד יום רביעי הבא כדי לאפשר למגעים להקמת ממשלת אחדות, להימשך.

במהלך חגיגות הניצחון הערב של ש"ס, אמר יו"ר התנועה השר אריה דרעי כי "מדינת ישראל חייבת ממשלה בהקדם. אי אפשר למשוך את כל המטלות המדיניות והביטחונית. אי אפשר למשוך את זה יותר. המסר שלי לשני הבנימין, נתניהו וגנץ, אני שמח שנפגשתם אצל הנשיא. אל תתייחסו לכל רעשי הרקע. לצערי אותם גורמים ממשיכים להסית ולשים כל מכשול.

"בנימין נתניהו שהוא מנהיג מוכשר ביותר עם הישגים גדולים. לא ייתכן שיחרימו אותו. האם עם הערבים אפשר לשבת ועם בנימין נתניהו לא? מה זה הדבר הזה? כך גם גנץ, שהיה רמטכ"ל ותרם הרבה למדינה, כשניסו ללעוג לו אני הייתי הראשון שיצא נגד זה. לכן שני האישים הללו חייבים לשבת ביחד, בלי חרמות ובלי תכתיבים של מפלגות קטנות שמחרימים ציבורים אחרים.

"אנחנו פונים בקריאה לגנץ, הקב"ה נתן לך הזדמנות להיות בהנהגה, אל תקשיב לכל האנשים הללו שמנסים להזיז אותך מהכוון הנכון. הם לא בטוח רוצים בטובתך. תסתכל על טובת העם ושב עם נתניהו ותסגרו ממשלה טובה לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר