שוקלים לערער

ההפסד של ג': על חודם של 68 קולות בלבד

אחרי ההתנגדות בוועדת הבחירות המרכזית, הודיעו ביהדות התורה כי כי המנדט השמיני שלהם, ולכן ישקלו לערער • "איך ידעה מירי רגב לפני יומיים שהליכוד יקבל עוד מנדט?" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

וועדת הבחירות המרכזית אישרה היום (רביעי), את תוצאות הבחירות הסופיות, הכוללות את השינוי עליו החליט יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, הגורע מנדט מיהדות התורה לטובת הליכוד.

מסיעת יהדות התורה נמסר כי היא סבורה שהמנדט השמיני, על פי הנתונים שברשותה, מגיע לה - ועל כן היא שוקלת להגיש ערעור על תוצאות הבחירות.

את התוצאות יגישו בהמשך היום לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. לשינוי התנגדו נציגי אגודת ישראל ודגל התורה בוועדה, אברהם יוסטמן ואברהם ובר.

בין היתר תמה ובר: "אני לא מבין איך יכול להיות שהשרה מירי רגב אמרה לפני יומיים שתקבל 32. גם זה טעון...". מלצר אמר לו בתגובה: "לא הייתי מביא ראיה ממירי רגב".

"ציפיתי מכבוד השופט שיסביר מה קרה ב-24 השעות האחרונות. לא ייתכן שיצאה הודעה לעיתונות בלי מספרים. אני לא יודע על מה הלכו הקולות", הוסיף ובר.

פינדרוס בראיון ל'כיכר השבת'

יוסטמן הסביר את התנגדותו בין השאר באומרו כי "על התוצאות האלה מתנוסס דגל שחור. אנחנו מתפזרים היום, חוקרים רבים יישבו ימים ולילות, אלפי אנשים ייחקרו, כדי שהתוצאות יהיו לגיטימיות. עד אז - דגל שחור יתנוסס מעל התוצאות הללו".

לטענת השופט מלצר, "הוועדה התעלתה בנושאים המקצועיים מעל השיקולים המפלגתיים. אם בסימן הימים הללו מדברים על אחדות, אז אפשר להגיד שאנחנו הקדמנו את האחדות. ניסו לעשות דה-לגיטימציה גם של התוצאות וגם של הוועדה. ניסו להעצים מקרים שהיו בשולי-השוליים של הפעם הקודמת ולפגוע בלגיטימיות ההליך".

"הצלחנו להדוף את הדברים וגם העם אמר את דברו. אמרו שבגלל הדה-לגיטימציה אחוז ההצבעה יירד אבל הפלא ופלא - הוא עלה. אני מקווה שלא יהיה סיבוב שלישי, אבל אם הוא יהיה - בזה הרגע אני נפרד מכם".

ב'יהדות התורה' אומרים הצהריים כי יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר כותב לקראת סיום דבריו אודות ההחלטה בענין הכללת קלפיות שונות בתוצאות הבחירות:

"הקלפיות המפורטות בהחלטתי זו הן הקלפיות שהובאו בפני עד המועד האחרון לעריכת הסידורים המינהליים לצורך עמידה בהוראות סעיף 11 לחוק היסוד הנ"ל. עם פרסום התוצאות הסופיות, תקום הועדה מכיסאה, והסמכות לתקן את התוצאות לא תהיה עוד בידה. זהו סד הזמנים שהציב המחוקק, וממנו אין בידי לסטות. עם זאת, ככל שיתגלו לאחר מכן טעויות שיש בהן כדי לשנות עוד את תוצאות הבחירות שיפורסמו, או שיתבררו חס וחלילה מעשים פליליים נוספים לכאורה – בדין יש פתרונות אף לכך".

כלומר, ההחלטה שהתקבלה בסד זמנים קצר, פער הקולות המזערי והעובדה שיש חסר בנתונים חשובים כדי לקבוע את תוצאות הבחירות, מביאה את יהדות התורה לשקול את הגשת הערעור. "אנו תקוה כי בעקבותיו תתברר האמת ונקבל את המנדט השמיני", אומרים במפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר