מסתמן:

שכונת 'נוה שמיר' בבית שמש תהיה חרדית?

המאבק על צביון השכונה מתחמם, בעיריית בית שמש טוענים כי עשרות משפחות ביצעו הצרחה, והחרדים בנוה שמיר טוענים כי רוב המשפחות יישארו בשכונה, למרות הכל (חרדים)

רמת בית שמש ה' - נוה שמיר (צילום: באדיבות המצלם)

לפני יותר מחצי שנה, פורסם ב'כיכר השבת', כי ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך רוצה להשאיר את שכונת נווה שמיר כשכונה חילונית ודתית ולא חרדית, לטענת העירייה, עשרות משפחות ביצעו 'הצרחה' (מעבר דירה) לרמת בית שמש ד', ואילו התושבים טוענים - להד"ם, רוב המשפחות לא מעוניינות בכך.

השכונה מתחילתה הייתה מיועדת ליוצאי צבא אלא שהבעיה הייתה שהיו הרבה מהציבור החרדי שזכו בפרויקט מחיר למשתכן בשכונה הזו. בלוך הגתה רעיון במסגרתו הציעה לכלל החרדים לקבל דירה חלופית כמו שהייתה להם בשכונת רמת בית שמש ד'.

אך החרדים שרכשו דירות בנווה שמיר, רעיון הטרנספר לא מצא חן. כמה יזמים חבר'המנים הגו רעיון, והחליטו לאגד את כל רוכשי הדירות ביחד - שיהיו מאוחדים כנגד הרעיון הזה.

אלי, אחד הרוכשים מספר ל'כיכר השבת': "בהתחלה התאגדנו בצורה קצת 'שליימזלית', רק עם קבוצת מיילים וכו'. עם הזמן קלטנו את הפוטנציאל האדיר שטמון בהתאגדות והתחלנו להתאגד בצורה מסודרת ונורמלית. מאז בכל האסיפות שלנו ניתן לקבוע בוודאות כי רוב הרוכשים הם חרדים ואם יורשה לי להעריך מדובר בלפחות 80%, אני מכיר כמעט את כל הרוכשים ואולי 20% מהם לא חרדים".

אלי מוסיף ואומר: כי "אני קורא לכל מי שזכה לא לבטל את הבחירה שלו, ובוודאי שלא צריכים לפחד מכל מיני הפחדות. במיוחד שכל מי שיוותר על הזכייה שלו לוקח סיכון כלכלי עצום, כי אף אחד לא יודע איך תראה הממשלה הבאה ומה היא תחליט לעשות עם כל זוכי מחיר למשתכן. לכן כולם חייבים להישאר מאוחדים ולא לוותר על הדירה שהם זכו".

נתי, עוד אחד מהרוכשים מספר ל'כיכר השבת': "הסיפור המצחיק הוא שהם פועלים נגד עצמם, בוועדה האחרונה שהייתה עם נציגי הליכוד שטרית ואדרי הם תקעו את כל האישורים לרמה ד' כמו שהם הבטיחו לעשות אבל הקבלנים ברמה ה' אצה להם הדרך והם התחילו לשווק את הדירות לזוכים במסגרת מחיר למשתכן אנחנו מדברים עד עכשיו על שלושה פרוייקטים בנוסף לכך בפרוייקט 490 של חברת נמדר הטרקטורים וכלי העבודה עלו בתחילת השבוע לשטח וגם שם וגם בפרוייקט השני של נמדר 491 כנסי הזוכים ובחירת הדירות יתקיימו מיד אחרי החגים".

עוד הוא אומר: "שגם אם היה רצון להעביר את הזוכים לרמה ד' לא היה להן להעביר אותם כי בגללם בהגרלה האחרונה לא שווקו דירות בתוכנית מחיר למשתכן ברמה ד' כשנודע להם סוף סוף על כך שהקבלנים לא מחכים לאף אחד וכבר קוראים לציבור הזוכים לבחור דירות ויותר מכך כשהגיעו אליהם התמונות שמראות על מיעוט הזוכים מהציבור הכללי. הם קלטו את הטעות שהם הביאו על עצמם. והם החליטו לשלוח לזוכים הודעה מוקלטת וכתובה עם כל מיני מוטיבים חרדים כאילו הם רק באים לעזור לזוכים ל''שדרג'' את הדירה שלהם אך כמובן שכחו לציין שמדובר על עיכוב של לפחות ארבע שנים".

כאן נתי מסביר למה ההתאגדות שלהם כ"כ חשובה: "ברוך השם הציבור כבר לא אדיש ובוודאי לא טיפש, ולנוכח התמונות והרשמים מהכנסים האחרונים שרק הוסיפו לנו עוד ועוד כח וזוכים ממש לא מתכוונים להיענות לבקשות המוזרות של עליזה בלוך ונציגי הליכוד. משיחות שקיימנו עם רבני העיר וכן עם הנציגים החרדים מכל הסיעות החרדיות נאמר לנו שהם שמחים על המצב שנוצר ועל עצם הדבר שב''ה מאות מאות משפחות חרדיות יזכו לגור בשכונה החדשה רמה ה' נווה התורה בעיר בית שמש".

כך או כך, עדיין עתידה של השכונה החדשה לוט בערפל, אך נראה שלא מן הנמנע שמי שיזכה בסופו של דבר בשכונה אלו החרדים שהתאגדו ביחד.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "מדובר במהלך מבורך של משרד השיכון והמשפטים אשר נותן מענה למשפחות מהמגזר החרדי שרוצות לגור בשכונה חרדית ולא בשכונה המיועדת לציבור הכללי. הנתונים המובאים בכתבה אינם נכונים. המהלך עונה לצרכים ולפניות של משפחות אשר שרוצות לחיות בשכונה המיועדת לצרכים שלהם ואכן העירייה נרתמה לצורך מתן פתרון איכותי. המהלך נמצא בעיצומו ועשרות משפחות כבר ביצעו את ההצרחה בהצלחה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר