בנאומו באו"ם

נשיא איראן: "שטות אחת תצית אש גדולה"

רוחאני הבהיר כי בשלב זה לא ייפגש עם נשיא ארה"ב: "התשובה שלנו לשיחות תחת לחץ היא לא" • על תכנית המאה אמר: "הציונים וארה"ב כופים מיזם אבוד מראש" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: UN Photo/Cia Pak)

נשיא איראן חסן רוחאני נאם היום (רביעי) בעצרת האו"ם, תקף את ארה"ב והכריז כי כעת לא ינהל מו"מ עם ארה"ב. "העם האיראני לא יישב לשולחן המו"מ עם אויב, שמנסה להוביל אותנו לשיחות תחת לחץ של עוני וסנקציות".

"התשובה שלנו לשיחות תחת לחץ היא לא", אמר רוחאני. בהמשך איים מפני אפשרות לפרישה מהסכם הגרעין. "אנחנו מחויבים להסכם הגרעין, אבל יש גבול לסבלנות של איראן".

בהתייחסות לתכנית השלום אמר: "ארצות הברית והציונים כופים על הפלסטינים תוכנית שבה מכירים בירושלים כבירת ישראל, ושטחי הגולן מסופחים אל השטחים הכבושים. תוכנית השלום הזו - אבודה מראש".

על האירועים במפרץ הוסיף, "ארצות הברית מסכנת את היציבות והשלום המקומי. היא לא צריכה להיות אמונה על הביטחון באזור. היא נכשלה בהפחת מקרי טרור, באפגניסטן, עיראק וסוריה. היא תומכת בקיצוניים, טאליבניזם ודאעשיזם".

הוא הזהיר כי "שטות אחת עלולה להצית אש גדולה", וציין כי "הדרך הטובה ביותר לשלום היא דרך שלום פנימי, ודיפלומטיה כלפי חוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר