אל תתפתו

מלכודת הגת: חרדים ישהו בכלא בחו"ל בחג

לפחות 14 צעירים ישראלים, בהם אברכים ובחורים חרדים, שהתפתו להעביר גת לחו"ל, ייאלצו לבלות את ימי ראש השנה בעודם בבתי כלא ברחבי אירופה • כך פועלת השיטה (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
עלי גת (צילום: שאטרסטוק)

משרד החוץ מעדכן היום (חמישי) כי 14 צעירים ישראלים, שהתפתו להעברת סם הגת לחו"ל יבלו את החג הקרוב בבתי כלא ברחבי אירופה. ל'כיכר השבת' נודע כי ביניהם, גם בחורים ואברכים חרדים.

במהלך הימים האחרונים נעצרו עוד 14 ישראלים באשמת ניסיון הברחת עשרות ק"ג של גת למדינות אירופה: 7 בצרפת, 3 בשבדיה, 2 בספרד ו-2 באירלנד.

הישראלים נתפסו בניסיון הברחת עשרות ק"ג של גת במזוודותיהם, ביניהם גם אחד שהבריח 91 קילו, ואחר עם 82 קילוגרם.

במשרד החוץ אומרים, לצערנו הרב, התופעה ממשיכה להתרחב ולהכות באזרחים תמימים, שחלקם משכבות חלשות ומוחלשות באוכלוסיה, שמתפתים להצעות של המפעיל הישראלי מפיץ הגת ומוצאים עצמם בבתי כלא לתקופות מאסר ארוכות.

המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ שבה ומזהירה מפני העברת גת מחוץ לגבולות ישראל, מאחר ומדובר בעבירה חמורה במדינות אירופה שעלולה להסתיים במאסר ארוך שנים במדינה זרה.

יצוין כי בישראל אין איסור להחזיק גת, אך באירופה הדבר אסור. מפיצים מנצלים אנשים תמימים, מציעים להם לטוס עם הגת לחו"ל, בתמורה לתשלום הטיסה בתוספת סכום של אלפי דולרים - אך במקרה והם נתפסים, המבריחים צפויים לעונשי מאסר כבדים.

הרב שלמה ביסטריצקי, מבית חב"ד בהמבורג שבגרמניה, סיפר ל'ידיעות אחרונות' על מעצר בחורים שהבריחו גת כי "הבחורים סיפרו שאמרו להם שמקסימום יחרימו להם את החומר ויגרשו אותם. השופטת התייחסה לדבריהם כהודאה בעבירה, והם נענשו בחומרה. גזר הדין יכול לנוע בין שנתיים לשבע שנות מאסר. אלו שהיו להם ילדים קטנים נשפטו לשנה ושלושה חודשים על תנאי, וזאת אחרי ששהו שלושה חודשים במעצר בכלא הגרמני".

הרב ביסטריצקי מספר כי בתחילה נעצרו המפעילים אך הם שוחררו מאחר והקאתינון מתנדף אחרי 48 שעות ולא היה הוכחות נגדם. לדבריו, אישה שהיא חלק מהרשת, פנתה אליהם בוואטסאפ והציגה עצמה כמי שעוזרת ליהודים במצוקה וביקשה סיוע לבלדרים שנעצרו, עד שגילו שהיא חלק מהרשת.

הבחורים שנעצרו הבריחו כ-100 ק"ג של גת. בכדי לזהות את הקאתינון, הקפיאה המשטרה חלק מהגת. הרב ביסטריצקי מספר ל'ידיעות' כי הבחורים הוחזקו בתנאים קשים. "הם נאלצו להסיר את הכיפה בשעת הטיול היחידה שלהם בחצר ופגשו שם אסירים מסוכנים. עברו יומיים עד שהם קיבלו טלית להתפלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר