כנסו - והשפיעו

סקר 'אנשי השנה' של אתר כיכר השבת יצא לדרך; הצביעו

מי איש השנה שלכם בפוליטיקה, מי המוזיקאי הבולט ומיהו לדעתכם איש התקשורת בתשע"ט? כנסו להצביע בסקר אנשי השנה הגדול של 'כיכר השבת', הביעו את דעתכם - והשפיעו • מיוחד (אקטואלי)

(צילום: כיכר השבת, פלאש 90 ויח"צ)

בחרו את איש השנה שלכם בפוליטיקה

1. אריה דרעי - זו הייתה שנה עמוסה ליו"ר מפלגת ש"ס השר אריה דרעי. מחד, שנה עם אירועים משמחים, ומאידך, כאלו שקצת פחות נעימים. בתחילת השנה ספג דרעי מפלות בחלק מהערים בבחירות המקומיות, כאשר הפסיד את ראשות הערים אלעד ובית שמש. במקביל, לאורך השנה התמודד דרעי עם חקירות משטרה והדלפות על "כתב אישום". לצד זאת, רשם דרעי הישגים בשתי מערכות בחירות לכנסת, בראשונה קיבלה ש"ס שמונה מנדטים ובשנייה תשעה - עם יותר מ-330 אלף קולות. בסיומה של השנה ולאחר ש"סכנת אלי ישי" הפוליטית נמוגה, יצא למהלך של שלום עם תחנת הרדיו 'קול ברמה'.

צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

2. בנימין נתניהו - ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל את ישראל בשנה החולפת לשתי מערכות בחירות. בסבב הראשון הביא נתניהו את "הליכוד" לזכייה ב-35 מנדטים. ב-20 ביולי הפך לראש ממשלת ישראל, שכיהן במשך התקופה הארוכה ביותר, אך בסבב הבחירות השני הקסם התמוגג ו"הליכוד" קיבלה רק 31 מנדטים - למרות החיבור עם "כולנו" שעל הנייר היה שווה 39 מנדטים, יחד. בשנה זו הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי החליט לשקול העמדה לדין של נתניהו, בכפוף לשימוע. ביחסי החוץ רשם נתניהו הישג אדיר לאחר שהנשיא טראמפ חתם על צו להכרה אמריקאית בריבונות ישראלית על רמת הגולן.

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

3. בני גנץ - הקים את מפלגת "חוסן לישראל". סמוך לתום מועד הגשת הרשימות בסבב בחירות א', הודיע גנץ על הקמת רשימה מאוחדת - "כחול לבן" עם מפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד". גנץ, הוצב בראשה עד לשנת 2022, אז יחליפו לפיד. זו הייתה שנה בה פורסם בתקשורת כי איראן פרצה לטלפון האישי שלו, והוא הוזהר כי עליו לצאת מנקודת הנחה שכל פריט רגיש על הטלפון עלול לשמש נגדו. בבחירות שנערכו בסבב א' קיבלה רשימת כחול לבן 35 מנדטים, ובסבב ב' קיבלה מפלגתו 32 מנדטים, בין לבין הוא הרבה לטעות ולהתבלבל.

צילום: פלאש 90

4. יעקב ליצמן - מלבד הניצחון האלקטורלי ליהדות התורה בבחירות הארציות, זו לא הייתה השנה עבור יו"ר יהדות התורה וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. את השנה פתח ליצמן בסבב כישלונות במערכה המוניציפאלית, לאחר שהפסיד את ראשות הערים ירושלים, חיפה, ערד ובית שמש. בפברואר 2019 נחקר ליצמן באזהרה. ובחודשי הקיץ עמד בחזית מאבק פנימי שהתחולל בתוך חסידות גור. בשיאו של המאבק חיתן ליצמן את נכדתו עם בנו של דוד ברלינר - איש החסידות שהוחרם בהוראת רבני החסידות.

צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

5. משה גפני - ניצחונות חמוצים: עבור יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, זו הייתה שנה בה השמחה והעצב שימשו בערבוביה. תחילה רשם גפני שורת הישגים דרמטיים בבחירות המקומיות, בראשם – ניצחונות בירושלים ובחיפה, אך זאת לצד הפסדים צורבים בבית שמש ובאלעד. גפני פעל לאיחוד השורות עם אגודת ישראל לאחר הבחירות המקומיות. הביא הישגים בסבבי הבחירות הארציות, אך לא הספיק ליהנות ממנעמי השלטון.

צילום: פלאש 90

6. משה ארבל - בתוך תקופה קצרה הצליח ח"כ משה ארבל להפוך לאחד הח"כים המבטיחים של תנועת ש"ס. במהלך הכנסת ה-19 היה היועץ המשפטי של מפלגת ש"ס ויועץ החקיקה של ח"כ בן צור. לאחר מכן כיהן כראש המטרה של אריה דרעי במשרד הפנים, ולקראת הבחירות לכנסת ה-21, מונה לסגן יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית מטעם ש"ס והוצב במקום השביעי ברשימתה. לקראת הרכבת הממשלה הוא הוצב בצוות המשא ומתן הקואליציוני של ש"ס. בחופשת בין הזמנים האחרונה הצליח ארבל להגיע להישג תקדימי בבית המשפט במאבק המפלגה להתיר הופעה בהפרדה בעיר עפולה.

צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

7. רון קובי - אי אפשר להתעלם מהדמות המקוממת אליה עם ישראל התוודע השנה. אם בתחילת שנה התמודד קובי לראשות עיריית טבריה, תוך הצגת קו אנטי-חרדי מוצהר וזכה ב-45.3% מקולות הבוחרים, בהמשך הוא התקשה בהקמת קואליציה ובהעברת התקציב העירוני. התנהגותו של קובי חצה פעם אחר פעם את הגבול, בין השאר בהתבטאויותיו הרבות נגד החרדים. "22% חרדים שרוצים לסחוט ולחלוב את הקופה הציבורית. ארנונה בקושי משלמים, אבל לטנף את העיר - מטנפים", האשים. לאחר שניסיונותיו של קובי לאשר את תקציב העירייה כשלו. הוא זומן לשימוע לפני פיטורים אך בעקבות הבחירות, התהליך נעצר. קובי רץ לכנסת בבחירות האחרונות עם "הימין החילוני", והרבה לעורר פרובוקציות בריכוזים החרדים ברחבי הארץ, אך זכה בכ-2,400 קולות בלבד.

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

8. מנחם אליעזר מוזס - לאחר עשר שנים בכנסת, לקראת הבחירות לכנסת ה-21, הוחלט שמוזס יוחלף בכנסת הבאה ביעקב טסלר מחסידות ויז'ניץ. רבים ראו באופן הדחתו, זלזול והתייחסות לא ראויה. למרות ההדחה, מוזס הקפיד לשמור על כבודם של חבריו, הגיע לכינוסי 'אגודת ישראל' וסירב לדבר בתקשורת מאז הדחתו.

צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

9. יצחק פינדרוס - פינדרוס זכה לקבל השנה את התואר "האיש עם שבע הנשמות". ממקומו הנחשק בעיריית ירושלים, עזב פינדרוס את הכל, ובהוראת גדו"י הציג את מועמדותו לראשות עיריית אלעד. כשבועיים לפני הבחירות, פסל בית המשפט את מועמדותו, וגם בג"ץ דחה את העתירה נגד החלטת בית המשפט. כפרס ניחומים, הוצב פינדרוס במקום השמיני ברשימת יהדות התורה לכנסת ה-21, ונבחר מטעמה לכנסת, על חודם של קולות ובצל מאבק מול 'הליכוד'. בבחירות לכנסת ה-22 לאחר פרסום התוצאות הרשמיות התברר כי ברגע האחרון, נותר בחוץ.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

10. יוסי דייטש - איש אגודת ישראל פתח את שנת תשע"ט כמועמד החרדי היחיד לראשות העיר ירושלים. בבחירות הגיע דייטש למקום הרביעי עם 17.01% מקולות המצביעים, ולא עלה לסיבוב הבחירות השני. במהלך הבחירות קצר דייטש שבחים רבים על היותו ממלכתי וזהיר בכבוד מתנגדיו, למרות היריבות הקשה. לאחר הבחירות, התאושש דייטש מההפסד והצטרף לקואליציה של משה ליאון, והחל לכהן כסגן ראש העירייה וכאחראי על שיפור פני העיר תחת ראש העיר.

חיים גולדברג, פלאש 90

11. אביגדור ליברמן - זו הייתה שנה בה בחר יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לשבור את הכלים מול המגזר החרדי, בדרך להגדלת כוחה של מפלגתו. בבחירות לכנסת ה-21, זכתה ישראל ביתנו ב-5 מנדטים, אך למרות שהמליץ על נתניהו, השניים לא הגיעו להסכמות לאחר שליברמן התעקש על חוק הגיוס וכך הוביל להפלת ממשלת הימין וגרר את ישראל לבחירות נוספות, במהלכן החריף ליברמן את התבטאויותיו נגד המגזר החרדי ומנהיגיו. בעקבות ההסתה הצליח ליברמן לגרוף 8 מנדטים.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

12. עליזה בלוך - ראש עיריית בית שמש עשתה את הבלתי ייאמן. מאשת חינוך אנונימית הפכה לראש העיר המסובכת בישראל. לאחר שהודיעה על התמודדותה לראשות עיריית בית שמש, ניצחה את משה אבוטבול ברוב קטן. בלוך הצליחה לגשר על יריבות עמוקה והכניסה את 'דגל התורה' לקואליציה בראשותה. בלוך שמה לה למטרה לאפשר שכונות לחרדים ולחילונים כאחד בעיר בית שמש תוך אפשרות של חיים משותפים ושימוש מודל לערים מקבילות.

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בחרו את איש השנה שלכם בתקשורת

1. אבי מימרן - איש תקשורת ומגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי'. בשנה זו יותר משנים עברו גילה מימרן צד נוסף באישיותו. מלבד היותו איש רדיו, ליווה מימרן את מאבקם של ילדי החינוך המיוחד כאב לילד מיוחד. מימרן עוסק בנושאים שהתקשורת ממעטת לעסוק בהם בפומבי, כגון האפליה בחברה החרדית ויחס החברה החרדית לבעלי מוגבלות.

2. יעקב ריבלין - מבכירי הפרשנים הפוליטיים במגזר החרדי. משמש כעורך חדשות 'בקהילה' ומגיש תכנית 'פילפוליטיקה' ברדיו 'קול חי'. ריבלין נעים, חד, מדויק מאוד. הוא לא פחדן ולא נפוח. בכובעו כפרשן נחשב ריבלין כביקורתי וציני מאוד בעיקר כלפי פוליטיקאים חרדים.

3. מנחם טוקר - שדרן רדיו 'קול חי' ומגיש תכנית טלוויזיה בערוץ 13. אם יש שדרן שמצליח להמציא את עצמו מחדש בכל הזדמנות הוא מנחם טוקר. "מלך הרדיו החרדי" כונה טוקר לא פעם. זו הייתה שנה עמוסה עבורו, לצד תכנית "הקול הבא" אותה הוביל, הנחיית אירועים בולטים במגזר החרדי והחזרה לשדר את תכנית 'חסידישקייט' המיתולוגית בגלגול החדש שלה.

צילום: יח"צ

4. משה גלסנר - שדרן רדיו ואיש תקשורת. מגיש המהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה. גלסנר אירח בתוכניתו את בכירי הצמרת הפוליטית בישראל, והצליח להגיע להישג מרשים בסקר האזנה לתחנות הרדיו החרדיות שנערך על ידי חברת TGI. השנה החל גלסנר להגיש תוכנית בשם "שחור לבן" בערוץ כנסת יחד עם אבי בלום.

5.שמעון ברייטקופף - איש תקשורת, פובליציסט חרדי – סגן עורך חדשות 'משפחה'. ברייטקופף אושיית טוויטר עד לא מזמן הצליח להתפרסם בזכות שנינותו וטוריו החדים בשבועון 'משפחה'.

6. עמית סגל - פרשן פוליטי בחדשות 12. סגל נחשב לבכיר הפרשנים בישראל. מוכשר, חד, ללא משוא פנים, ללא מורא. עוקבים אחריו מאות אלפים כשהציוצים שלו לא אחת מעוררים סערות של ממש. בשנה האחרונה ספג סגל הרבה אש מחבריו לתקשורת. כשכל חטאו היה שהביע לעיתים את דעתו האישית.

צילום: הדס פרוש, פלאש 90

7. מני 'גירא' שוורץ - גירא פורסם כמי שהקים את קווי הנייעס. בשנים האחרונות פורסם גירא לאחר שהפך למרואיין חרדי בולט בתוכניות אירוח בערוצים חרדים ושאינם. גירא שוורץ מגיש תכנית מדי שישי ברדיו 'קול חי' מיוזיק.

8. 'מנדיביתאן' - מנדי גרוזמן ואלי ביתאן הם צמד עיתונאים ששמם הגיע רחוק בשנה החולפת בשל הנשכנות של התכנית. זו השנה בה הצליחו לפרוץ ממדי רייטינג גבוהים בתוכנית הבוקר בהגשתם ב'כאן מורשת' – על פי סקר TGI. השניים אף משודרים אחת לשבוע בתחנת הטלוויזיה של התאגיד - כאן 11. גרוזמן וביתאן קנו את שמם בעיקר בשל סיפורים חריגים במגזר החרדי עליהם לא דילגו בתוכניתם למרות הרגישות, ולפעמים הבעייתיות. מלבד זאת, הביאו השניים רוח רעננה לתקשורת החרדית, כזו שבועטת ואינה מתפשרת.

צילום: יח"צ

9. דוד חכם - איש התקשורת דוד חכם עבר הרבה מהמורות בחייו התקשורתיים, אך ללא ספק קנה לעצמו גם שם טוב לאחר שהפך למגיש בולט במהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי'. בחודש האחרון מונה חכם המזוהה עם ש"ס ומקורב לאריה דרעי למגיש תוכנית ברדיו 'קול ברמה'.

בחרו את איש השנה שלכם במוזיקה

1. ישי ריבו – הזמר והיוצר שחגג השנה יום הולדת 30, הפך לאחד האמנים המשפיעים במוזיקה הישראלית כולה. סבבי ההופעות שלו הם מהמצליחים בישראל, בשורה אחת עם האמנים הגדולים ביותר בישראל. ריבו הוציא השנה את הלהיט 'הלב שלי' וזכה לעשרות מיליוני צפיות ביוטיוב. ריבו הוציא בסוף השנה את אלבומו הרביעי 'אלול תשע"ט'.

צילום: גלעד תדהר

2. נפתלי קמפה – הזמר והיוצר חגג השנה את אלבום הבכורה שלו, שהפך במהירות רבה להצלחה גדולה. רבים מתוך שירי האלבום חדרו עמוקות לעולם הישיבות ומושרים בפי כל. שירו המרגש "בעבור אבותינו" אותו הלחין עם המעבד והיוצר אלי קליין הפך לשיר מסיבות סידור, לצד שירים נוספים מהאלבום.

צילום: יח"צ

3. שולי רנד – אחרי עשור של הפסקה מיצירה מקורית חזר שולי רנד עם אלבום עוצמתי מלא כאב ומלא במסרים חדים – "רצוא ושוב". רנד אחד היוצרים המוערכים בישראל עורר סערות באלבומו החדש עם השיר "צדיק" וגם עם השיר המדמם "אדי" שמסריו החדים אינם מתאימים לכל אוזן. בסוף השנה הוציא רנד דואט עם היוצר הישראלי אמיר דדון.

צילום: אלדד שושן

4. מוטי שטיינמץ – שטיינמץ הפך השנה לאחד האמנים החסידיים המוכרים ביותר, דווקא בגלל הופעה שכמעט התבטלה. הסערה סביב ההפרדה במופע בין הזמנים בעפולה ובחיפה, הביא להשמעות רבות של שטיינמץ בכל כלי התקשורת בישראל, חלקם גילו אותו לראשונה בעקבות הסערה.

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

5. מרדכי בן דוד ורדיגר – הזמר הוותיק והאהוב הופיע השנה רבות כשגולת הכותרת שלו היה מופע המחאה שהרים עם המפיק שלו שלום וגשל בבנייני האומה בירושלים בתוך 48 שעות. ורדיגר הוכיח כי גם לאחר כמעט יובל של פעילות בחורי הישיבות מכירים את שיריו ורוצים לשמוע ממנו עוד ועוד.

צילום: יח"צ

6. אלי קליין ואיצי ברי – צמד המלחינים והמעבדים חותמים שנה מוצלחת במיוחד מצדם עם עשרות שירים בהם נטלו חלק הן בלחנים והן בעיבודים מוזיקליים. השניים חתומים על הצלחות גדולות כמו אלבומו של נפתלי קמפה, הלהיט 'אבא' של אברהם פריד וארי היל ועוד. השניים נכנסו השנה גם לרשימת 20 המעבדים המושמעים ביותר ברדיו בישראל.

צילום: הירש קוטובסקי ויח"צ

7. שרולי ונתנאל – צמד יוצרי הפופ שרולי ברונכר ונתנאל ישראל גרפו השנה כמויות צפיות גדולות במיוחד עם להיטי הפופ שלהם. עיבודי הפופ העדכניים של ברונכר וקולו העוצמתי של ישראל לצד ההליכה על הקצה מבחינת הסגנון המוזיקלי הפכו את השניים למבוקשים במיוחד בקרב הקהל הצעיר. השנה הם גם החלו לראשונה להופיע על במות גדולות.

8. שלמה כהן – הזמר החסידי מלא הרגש כבש השנה את אולמות החתונות לצד הצלחה גדולה במיוחד בתחום הג'ינגלים הפוליטיים אותם הקליט בשלושת מערכות הבחירות שהיו השנה (אחת מוניציפאלית ושתיים ארציות). הג'ינגלים הבולטים היו "ברגע האמת" ו"דרך אמונה" שהושמעו רבות.

צילום: אליעזר ליאני

9. ליפא שמעלצר – הזמר והיוצר החסידי עשה השנה מהפך של ממש במראהו ובהתנהגותו. שמלצער הכריז על חזרתו למראה החסידי הקלאסי כשהוא נוטש את הבגדים הצבעוניים אותם נהג ללבוש וחוזר אל הכובע והחליפה המסורתיים. גם מבחינה מוזיקלית החליט שמעלצר לחזור למקורות ואלבומו הבא יהיה חסידי אותנטי.

צילום: יח"צ

10. שלום למר – האיש בעל קול הזמיר חתם בסוף השנה שעברה על חוזה חלומות מרשים במיוחד בחברת יוניברסל העולמית. למר הופיע במהלך השנה כולה ברחבי העולם כשהוא כובש את הבמות ולב הציבור עם קולו ואישיותו הייחודית. למר הופיע גם בישראל וזכה לתשבחות רבות על יכולותיו המוזיקליות.

צילום: יח"צ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר