מרכיבים ממשלה

משא ומתן: מבוי סתום בין 'הליכוד' וכחול לבן'

ערב ראש השנה, צוותי המשא ומתן של 'הליכוד' ו'כחול לבן' נפגשו במשך שעתיים והגיעו למבוי סתום. נתניהו שוחח בטלפון עם גנץ והשניים קבעו להיפגש ביום רביעי (אקטואליה)

צוותי המו"מ (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

צוותי המשא ומתן של מפלגות 'הליכוד' ו'כחול לבן' נועדו הבוקר (ראשון) במשך שעתיים, אך בסיומה נמסר כי הצדדים הגיעו למבוי סתום, בעקבותיו, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, והשניים קבעו להיפגש ביום רביעי.

בתום פגישת המו"מ, נמסר מ'כחול לבן' כי "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'. במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ - אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל".

מנגד, מטעם 'הליכוד' נמסר: "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות.

"ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".

גורם בליכוד מסר כי "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ - ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".

כעבור זמן קצר נמסר מטעם הליכוד כי "בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן, ראש הממשלה נתניהו עושה מאמץ אחרון להביא לפריצת דרך במשא ומתן לממשלת אחדות, לפני החזרת המנדט לנשיא. ראש הממשלה נתניהו התקשר לגנץ שנמצא בלונדון. ראש הממשלה נתניהו הציע שהשניים ייפגשו מיד עם שובו של גנץ לארץ ביום רביעי. השניים סיכמו שצוותי המו"מ ייפגשו ביום רביעי בבוקר, וראש הממשלה נתניהו ייפגש עם גנץ ככל הנראה לפנות ערב".

מ'כחול לבן' נמסר: "בעקבות שיחה שהתקיימה בין יו"ר כחול לבן לבין יו"ר הליכוד וראש הממשלה, אנו קוראים שוב לקיום משא ומתן ישיר בין הליכוד לכחול לבן על קווי היסוד של ממשלת אחדות רחבה וליברלית. זוהי מטרתנו ונעשה הכל בכדי שבפרוס השנה החדשה נתקדם בנתיב זה. נקיים כל פגישה וכל מאמץ שיוכלו לקדם דרך זו. רק במשא ומתן ישיר בין כחול לבן לליכוד נוכל להגיע להסכמות שיביאו להקמת ממשלת אחדות ולהימנע ממערכת בחירות שלישית ומיותרת".

עיקר המחלוקת בין הצדדים נעוצה בדרישות 'כחול לבן' לקדם נושאי דת ומדינה - נישואים אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת וכדו', בעוד בליכוד דבקים ב'בלוק הימין' המונה 55 חברי כנסת ומסרבים לוותר עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר