הפלונטר הפוליטי

נתניהו לא מחזיר את המנדט; ליברמן יושיע?

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעכב עם החזרת מנדט הרכבת הממשלה לנשיא המדינה, ובמהלך ישיבה שהתקיימה הבוקר עלתה - על דעת ראשי המפלגות החרדיות - האפשרות לפנות לליברמן • כל הפרטים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן, נתניהו וליברמן (צילום: תומר נויברג, הדס פרוש, מארק ישראל סאלם - לע"מ, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התכוון להחזיר כבר היום (רביעי), את המנדט למלאכת הרכבת הממשלה לנשיא המדינה, אך לאחר ישיבה עם ראשי 'גוש הימין', החליט נתניהו להתעכב מעט ולנסות בכל זאת להשיג רוב להקמת ממשלה בראשותו.

קודם לישיבה, הגיע יו"ר ש"ס אריה דרעי, למעונו של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים ונועד עמו במשך שעה ארוכה. כאמור, לאחר הפגישות עם ראשי הקואליציה החליט נתניהו להמתין עם החזרת המנדט.

בין היתר העלה אחד הנוכחים בישיבה עם רה"מ את האפשרות לנסות ולפנות ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, למרות דבריו הקשים והדרישה החד משמעית להקמת ממשלת אחדות חילונית. גם הסיעות החרדיות תמכו בהצעה.

ב'ליכוד' משדרים ייאוש מהאפשרות להקמת ממשלת אחדות עם 'כחול לבן', לדבריהם, יאיר לפיד מונע מבני גנץ לנהל משא ומתן הכולל רוטציה על תפקיד ראש הממשלה: "לפיד לא מוכן לקבל רוטציה בין נתניהו-גנץ מפני שהוא רוצה את רוטציית לפיד-גנץ. לפיד מחזיק בגנץ כבן ערובה ולא מאפשר לו להקים ממשלת אחדות".

בתוך כך, יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, פרסם בצהריים הודיעה לפיה יש למנוע הליכה לבחירות שלישיות בתוך שנה ולוותר על האגו האישי.

במהלך פגישה עם צוות ניהול המפלגה, אמר ליברמן: "נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

לדבריו: "אני מקווה שעדיין במסגרת הדו צדדית בין הליכוד לכחול לבן ניתן יהיה להתקדם הרבה מעבר למה שראינו עד היום, אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, 'ישראל ביתנו' תניח הצעה משלה לשתי הסיעות".

"בכל מקרה אחרי יום כיפור נכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה", הוסיף ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר