החקירות בנתניה

אחרי פיירברג: נסגר התיק נגד עו"ד אברהם גוגיג

הפרקליטות החליטה לסגור את תיקי החקירה של בעלה ובנה של ראש העיר נתניה, של עורך הדין החרדי, של הקבלן המעורב ושל מהנדס העיר. גוגיג נחשד בסיוע להסתרה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עו"ד גוגיג במסירת שיעור דף היומי (צילום: בית מאיר, מתוך יוטיוב)

חקירות השחיתות בעיר נתניה: אחרי ההחלטה לסגור את התיק נגד ראש העיר, מרים פיירברג, החליטה הפרקליטות לסגור את התיקים נגד מעורבים נוספים בפרשה.

בין היתר סגרו את התיק נגד בנה צפריר, ובעלה לשעבר, אלי. גם התיקים נגד מהנדס העיר לשעבר פול ויטל, עו"ד אברהם גוגיג והקבלן אברהם תשובה נסגרו.

בהודעת המשטרה על ההמלצה להעמידם לדין נכתב: "פיירברג ובני משפחתה חברו באמצעות עו"ד אברהם גוגיג אל יזמים שונים בעלי אינטרסים בנתניה, במישרין בעקיפין, ובאמצעות דרך של 'נאמנות' לשם הסתרת זהותם. הם קיבלו מהקבלנים והיזמים בין היתר את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית - עלויות שלימים הניבו לראש העיר זכות לדירה במחיר מופחת. הדבר שיקף במקרים מסוימים הטבה של מאות אלפי שקלים".

חרדי אחר שנחשד בפרשה, הוא סגן ראש העיר שמעון שר. לבאי כוחו הודיעה הפרקליטות כי היא שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

על פי כתב החשדות, ביקש וקיבל סגן ראשת העירייה תרומות למוסדות צאנז מבעלי עניין בנדל"ן בעיר נתניה, עת שכיהן שר כיושב ראש וועדת המשנה לתכנון ובנייה בשנים 2016-1998.

על פי כתב החשדות פנה שר לבעלי העניין, בבקשות התרומה, ביודעו שהם הגישו או צפויים להגיש בעתיד בקשות לאישור תכניות בנייה והיתרים לוועדת המשנה ומשכך יתקשו לסרב לבקשותיו לתרומה. כפועל יוצא מבקשותיו של שר, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז למעלה משלושה מיליון ש"ח.

עו"ד עמית חדד מסר בתגובה: "לאחר 12 ימים במעצר, לאחר מאות שעות חקירה, ולאחר שהופנו נגד הרב חשדות שונים ומשונים שאין ביניהם לבין המציאות דבר, נותר כתב חשדות שעוסק בפנייה של הרב שר לאנשי עסקים בבקשה שיתרמו לבית יתומות, לבית חולים, ולמוסדות חסד אחרים, והכל מבלי שהוא קיבל עבור כך דבר.

"יש להצר על כך שאנו חיים בתקופה שבה בקשת צדקה לאחר היא עילה לחקירה פלילית. מכל מקום, אין לנו ספק שבסופו של דבר ולאחר שנשמיע את טענותינו בשימוע לא יישאר דבר מהמיוחס לרב שר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר