עם מטען של 500 ק"ג

איראן טוענת: סיכלנו ניסיון ישראלי לחיסול קסאם סולימאני

ראש מערך המודיעין במשמרות המהפכה באיראן, הודיע על סיכול ניסיון לחיסולו של מפקד 'כוח קודס' קסאם סולימאני. לפי האיראנים, מדובר בניסיון חיסול ישראלי-ערבי, וכי חברי החוליה נתפסו (אקטואלי)

(צילום: מתוך הטוויטר של סולימאני)

מפקד שירותי המודיעין במשמרות המהפכה, חוסיין טאיב, הודיע היום (חמישי) כי איראן הצליחה לסכל ניסיון לחסל את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס.

סולימאני אחראי לפעילות משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן, והוא מוביל את ההתבססות שלה בסוריה, בלבנון, בעיראק ובמדינות אחרות.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת האיראניים, במשמרות המהפכה עדכנו כי מדובר היה בניסיון חיסול ישראלי-ערבי, וכי חברי החוליה נתפסו ונעצרו.

באיראן טוענים כי חברי החוליה, שמנתה שלושה אנשים, הטמינו חומרי נפץ במשקל 500 ק"ג במנהרה מתחת ל"חוסנייה" - אתר דתי שיעי שהוקם לזכר אביו של סולימאני.

תכניתם הייתה, כי בעת שיגיע למקום, יפעילו את המטען וכך יחסלו אותו. לדבריהם, מידע מודיעיני מוקדם שהתקבל, הביא לסיכול המזימה.

טאיב הוסיף כי "במעשה הנפשע הזה הם התכוונו להתחיל מלחמת דת כוללת בין מוסלמים ולהאשים את איראן בפתיחתה. אנשי חוליית הטרור שעצרנו הודו כי התכוונו לפגוע במקומות קדושים לשיעים".

מוקדם יותר השבוע, בראיון נדיר שהעניק סיפר כי ישראל ניסתה לחסל אותו באמצעות כטב"מים במהלך ביקורו בלבנון ב-2006, בזמן מלחמת לבנון השנייה, לאחר שנפגש עם נסראללה.

"לחיזבאללה יש חמ"ל באזור הדאחיה של ביירות, שאת המבנים סביבו הפציצו מדי לילה. באחד הלילות חששתי שישנה סכנה לחייו של נסראללה והחלטתי שיעבירו אותו למקום אחר".

לדבריו, "כטב"מים של ישראל ריחפו מעל ראשינו בדאחיה ועקבו אחר כל התנועות באזור. החלטנו לעבור לבניין אחר לא הרחק משם, ואז ישראל תקפה. הייתי עם נסראללה ועם עימאד מורנייה. היינו בטוחים שהיא הולכת לתקוף גם את הבניין בו היינו".

"יצאנו שלושתנו לרחובות החשוכים לחלוטין, רק הרעש של כלי הטיס הישראליים נשמע. אני ונסראללה ישבנו מתחת לעץ כדי להתחמק מהריגול, וחיכינו למורנייה שישוב עם מכונית. הדבר לא נמשך מעבר לכמה דקות. הכטב"מים התמקדו בנו ובמכונית בכל הזמן הזה שבו עברנו ממחבוא אחד לשני, מתחת לאדמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר