טורף את הקלפים

לפיד הודיע: "מוותר על הרוטציה - בשביל ממשלת אחדות"

לאחר שהמו"מ לממשלת אחדות עלה על שרטון, הודיע היום ח"כ יאיר לפיד כי הוא מוותר על הרוטציה בראשות הממשלה - בשביל האחדות. נתניהו: "אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מנסה לברוח מזה" (פוליטי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתשרי תש"פ | 03.10.19
בני גנץ ויאיר לפיד בישיבת הסיעה (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יאיר לפיד, מספר 2 ב'כחול לבן', טורף את הקלפים ומודיע בצהריים (חמישי) בישיבת הסיעה בכנסת כי הוא מוותר על הרוטציה שלו עם בני גנץ - בשביל האחדות, וזאת לאחר שהמו"מ בין 'הליכוד' ו'כחול לבן' - פוצץ.

במהלך ישיבת הסיעה, טרם ההשבעה לכנסת, הודיע לפיד כי "בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה. הרבה יותר חשוב לי שתהיה אחדות בעם. שלא יהיו בחירות. שהמדינה הזו תתחיל תהליך של ריפוי. של איחוי פצעים. של שינוי סדרי עדיפויות".

"בנאדם אחד עם שלושה כתבי אישום עומד בינינו לבין ממשלת אחדות לאומית", הוסיף לפיד, "המדינה הזו צריכה ממשלת אחדות בראשות כחול לבן, עם הליכוד, עם ליברמן, עם העבודה. אנחנו לא נשב תחת ראש ממשלה עם כתב חשדות או כתב אישום".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפיד המשיך ואמר כי "לאזרחי מדינת ישראל מגיע יותר. מגיעה להם ממשלת אחדות יציבה, עם ראש ממשלה בלי כתבי אישום. מגיעה להם ממשלה שתעסוק בבריאות וחינוך ובטחון. לא בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ אמר בישיבת הסיעה כי "אני לא באתי לכנסת כדי להשתתף במשחק 'מי אשם' אלא כדי להוביל את מדינת ישראל למקום טוב יותר מזה שהיא נמצאת בו כעת. אני מוביל את התהליך הזה עם שותפיי, אני יודע שיש אנשים בפוליטיקה שהובלה ושותפות נראות להם כמו שילוב בלתי אפשרי. אבל זה הוא סוג המנהיגות שלאורו פעלתי תמיד, זו הדרך בה אפעל גם בעתיד.

"הדבר הטוב והנכון לאזרחי ישראל במיוחד בעת הזו, הוא שראש הממשלה יהיה עסוק בהם ולא בכתבי אישום. שיהיה לו זמן לנהל את הקבינט ולא להתנהל בבתי המשפט. שיהיה לו זמן לשבת ולהבריא את מערכת הבריאות, ולא לשבת להתייעצויות עם עורכי דין".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גנץ הוסיף: "אני קורא לך נתניהו: אל תתבצר בתפקידך, אנחנו ניקח את זה מפה וננהיג את המדינה למען האזרחים. נעשה זאת יחד עם האנשים הטובים בליכוד, יחד עם שותפים נוספים".

בתוך כך, ב'כחול לבן' הוחלט היום כי ח"כ גבי אשכנזי, חבר הנהגת 'כחול לבן', יכהן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון הזמנית של הכנסת.

ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד', בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו נמצאים במאמץ גדול, אני עושה אותו בימים האחרונים, לנסות להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהבוחר החליט וזה מה שנכון. זה דבר מובן מאליו. לדמוקרטיה יש דרך לבטא את עצמה וזה בהחלטות הציבור בבחירות.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"למעלה ממיליון איש בחרו בי להנהגת הליכוד ולראשות הממשלה. עוד מיליון אזרחים הוסיפו את תמיכתם דרך מפלגות אחרות שגם תמכו בי. זה לא מספיק כדי להרכיב ממשלה ואין ברירה אלא לעשות את רצון העם ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מנסה לברוח מזה וגם לשנות את ההליך הדמוקרטי. אנחנו צריכים ללכת יחד, אם נלך יחד נראה ישועות לעם ישראל בעת הזאת".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בפתח ישיבת סיעת ש"ס: "אני מפנה את הקריאה לאדם אחד שהמפתח בידו - בני גנץ. תמיד הגנתי עליו כשתקפו אותו ומגן עליו גם היום. אני אומר לו: בני היקר, תצטרף לקריאה של נתניהו שעשה ויתורים גדולים והציע הצעה נדיבה מאד. אני לא יודע אם אני בעצמי הייתי מסכים לכזו הצעה נדיבה, אבל הוא עשה אותה. כעת תורך.

"הייתי שותף בעבר לשתי ממשלות אחדות. ב-84 ו-88 ונעשו דברים גדולים למען העם. העם רוצה ממשלת אחדות וזה גם ירגיע את האווירה. אנחנו תומכים בנתניהו באופן מוחלט. אני לא מתבייש לומר זאת בגלוי. נתמוך בו גם ב-21 יום שלאחר החזרת המנדט. אי אפשר לזלזל בשני מליון איש שביקשו ובחרו את נתניהו כראש הממשלה ואי אפשר לפסול תנועות ומפלגות לגיטימיות.

(צילום: דוברות ש"ס)

"אתה בני, שהיית כל חייך בביטחון, זו ההזדמנות שלך להציל את ישראל. אנחנו כעת משותקים, משרדי הממשלה לא יכולים לבצע מהלכים. המשק זקוק לממשלה שתקבל החלטות חיוניות. אני לא מודאג על ש"ס מבחירות נוספות. שס רק תעלה. אבל מה התועלת בהן אם אי אפשר להקים ממשלה. אני מקווה שההגיון יגבר".

מוקדם יותר היום נפגש גנץ עם יושבי ראש מפלגת 'העבודה-גשר', ח"כ עמיר פרץ וח"כ אורלי לוי. במסגרת הפגישה מסר גנץ לפרץ ולוי עדכון אודות המאמצים להקמת ממשלה. והשלושה, כך נמסר, סיכמו להמשיך בשותפות ולעמוד בקשר.

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "בתחילת דבריי אני רוצה להעביר מסר חשוב לחבריי בכחול לבן. בואו נראה רצינות, בואו נראה שאנחנו מסוגלים להוביל את ממשלת ישראל. שאנחנו יודעים להוביל ולשאת על גבינו את תרמיל האחריות הלאומית.

"לכן אני פונה לבני גנץ - אל תמתין עוד למנדט של נתניהו. בואו נציג כבר עכשיו קווי יסוד משותפים לממשלה חדשה. נהייה הראשונים לחתום על הסכם קואליציוני ראשון של ממשלה חדשה בישראל. בשלב השני, נכונן ביחד ממשלת צללים של יוזמה ושינוי אל מול ממשלת הקיפאון והכישלון של נתניהו".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרץ הוסיף וקרא ליוזמה מדינית חדשה, להעמיד משוואה חדשה מול החמאס ולאמץ כיפת ברזל חברתית. "ישראל מדשדשת בגלל נתניהו", אמר, "תהליכים רבים בכל המערכת נמצאים בהקפאה בגלל נתניהו. מנהיג פוליטי עם אחריות לאומית לא היה מגיע היום למשכן הכנסת עם כתבי חשדות כל כך חמורים וכישלון פוליטי מהדהד של חוסר יכולת להקים ממשלה במשך כמעט 8 חודשים".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה כי "לצערי במערכת הבחירות הזו היה כן או לא ביבי ולא התעסקו בנושאים המהותיים. גם היום, אנחנו לא נשב עם ביבי. כל הספינים שהיו במהלך הבחירות לא עזרו. אנחנו באים לדרוש מדיניות של קווי יסוד חברתיות. גם בממשלה של גנץ.

(צילום: דוברות העבודה גשר)

"כבר היום אנחנו הולכים להגיש סדרה של חוקים חברתיים. אנחנו ננהל מאבקים על הנושאים באלו. אנחנו לא טירונים ואנחנו לא בכיס של אף אחד. הנושאים החברתיים יהיו הבסיס, או אי הבסיס להצטרפותנו לממשלה. באנו לשנות מדיניות ולא רק חילופי תפקידים. מאחלת בהצלחה גדולה לכל המחוקקים החדשים, וגם לבני גנץ בהרכבת הממשלה".

קודם לכן, הבוקר, נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן - לראשונה מאז הבחירות, אך בפגישה לא הושגה התקדמות.

מהליכוד נמסר בתום הפגישה כי "בפגישה ראש הממשלה נתניהו הציע לליברמן להצטרף לממשלה מהר ככל האפשר כדי לתרום בכך להקמתה של ממשלת אחדות זו. בפגישה לא הושגה פריצת דרך. ראש הממשלה נתניהו יעדכן את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישה".

מ'ישראל ביתנו' נמסר כי "בפגישה ציין ח"כ ליברמן שלאור האתגרים הביטחוניים והכלכליים ממשלת אחדות היא צו השעה ובחירות נוספות לא ישנו את המפה הפוליטית באופן מהותי. הדרך הנכונה היא גיבוש קווי יסוד משותפים בין ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן, ורק אח״כ נדון על חלוקת התיקים והרוטציה על ראשות הממשלה".

לפני זמן קצר נמסר מ'הליכוד' כי ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד. מטרת המהלך, כך נמסר, היא ניפוץ אשליית "המרד בליכוד" שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות. בתגובה, הודיע גדעון סער: "אני מוכן", ועורר חרושת שמועות האם בכוונתו להתמודד בפריימריז - מול נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר