גם ב'21 הימים'

המפלגות החרדיות לנתניהו: נשארים איתך בכל מצב

ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, נענו לבקשתו של ראש הממשלה להמליץ עליו בפני הנשיא גם בפרק הזמן שיהיה ניתן להמליץ על חבר כנסת אחר מהליכוד (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליצמן ונתניהו, היום (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

ראשי המפלגות החרדיות חותמים הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו על מסמך בו הם מתחייבים לתמוך רק בו, גם אם הרכבת הממשלה תיכשל והמנדט יועבר לכנסת למשך 21 ימים.

לפי הדיווח של כתב 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, מאחר ובמהלך תקופת 21 הימים, יכול כל ח"כ להציג מועמדות להרכבת הממשלה הבאה, פנה נתניהו לראשי 'בלוק הימין' וביקש שישאירו את המלצותיהן לנשיא עליו.

חששו, המובן, הוא מהאפשרות כי לאחר שנכשל בפעם השניה בהרכבת ממשלה, יעבירו הסיעות את המלצותיהן לח"כ אחר, יתכן יריבו גדעון סער מהליכוד, בשל סירובם ללכת לבחירות שלישיות.

לאחר שאתמול סירבו ראשי מפלגות הימין לחתום על מסמך זה, כעת התחרטו חלקם, ונעתרו להתחייב כי יעמדו רק מאחורי בנימין נתניהו כמועמדם לראשות הממשלה.

נתניהו, בטקס השבעת הכנסת (צילום: מתוך הערוץ הרשמי ביוטיוב. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אף הודיע באופן רשמי: "נתמוך בנתניהו גם ב-21 הימים שלאחר החזרת המנדט. אי אפשר לזלזל בשני מליון איש שביקשו ובחרו את נתניהו כראש הממשלה ואי אפשר לפסול מפלגות לגיטימיות".

"אני לא מודאג מבחירות נוספות. ש"ס תתחזק גם בהן. אני מקווה שההיגיון יגבר ותקום ממשלת אחדות", הוסיף דרעי.

יצוין, כי גם יו"ר יהדות התורה, סגן השר ליצמן, הצטרף למהלך זה, אך טרם ברור הנוסח המדויק עליו תחתום מפלגתו.

יתכן, מציינים הפרשנים, כי מסמך התחייבות חדש זה, ייתר את הצורך של נתניהו בעריכת פריימריז על תפקיד יו"ר הליכוד - שנועדו תחילה כדי לבצר את מעמדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר