בדרך לאומן • פרסום ראשון

אם חרדית הצליחה להוציא מהארץ את תינוקה ה"לא קיים"

אם צעירה, בת 19, הנמנית על "נשות השאלים", טסה לקברו של רבי נחמן עם בנה, למרות שהוא לא מופיע ברשויות המדינה - לאחר שילדה אותו בבית, כחלק מאורח חייה החריג כ'אשת שאלים' (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
נתב"ג, בדרך לאומן. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

פרסום ראשון: מתחת לאפן של רשויות החוק, הצליחה אם להוציא את תינוקה אל מחוץ לגבולות ישראל, זאת למרות שכלל לא מופיע במרשם האוכלוסין כי הוא נולד.

בין רבבות הטסים לעיירה אומן שבאוקראינה, כדי לחוג את ראש השנה ליד קברו של רבי נחמן מברסלב, ישנן גם כמה מ'נשות השאלים' - חלקן מגדירות עצמן כמשתייכות לברסלב וחלקן נמנות על זרמים קיצונים יותר.

אחת מהנשים הללו, בת 19 מ'מאה שערים', שרצתה לטוס לאומן, נתקלה בכמה בעיות: ילדה הפעוט, בן השנתיים, נולד בבית - כחלק מאורח החיים המקובל בחוגים אלו. מאחר והוא לא היה רשום באף אחת מרשויות החוק, לא היתה לאמו אפשרות להנפיק עבורו דרכון, ולהמריא כך לעבר קברו של הצדיק.

בנוסף, כפי שדווח ב'כיכר השבת', האישה היתה דרושה לשלטונות הצבא, ובשל כך היה תלוי נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ.

תחילה ניסתה הצעירה לטוס ביום רביעי בשבוע שעבר, תחת זהות שאולה, אך זהותה האמיתית התבררה וה'עיכוב יציאה' מנע ממנה מלצאת את שטח ישראל.

אך ל'כיכר השבת' נודע, כי היא לא אמרה נואש, ולאחר שהצליחה להוציא מצה"ל אישור יציאה חד-פעמי, היא חזרה ממש בערב החג, ביום ראשון האחרון, וטסה עם זהותה האמיתית - ועם בנה הפעוט.

באשר לילד זה, שכאמור אינו רשום, ה"פתרון" שעלה בראשה של האישה - ואותו היא אכן יישמה - הוא לקיחת דרכון של פעוט אחר, בן של חברתה, שכן נולד בצורה מקובלת ומוכרת.

בביקורת, במעברי הגבול בנמלי התעופה, הציגה האם את תינוקה, כבן של האישה האחרת, זו שרשומה בדרכון שהשיגה, וכך הצליחה לצאת משטח ישראל.

'אשת שאלים' בראיון נדיר. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרשות ההגירה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "ככלל, כל מידע המתייחס לכניסה או ליציאה של ישראלים הוא אסור למסירה מפאת צנעת הפרט. עם זאת, נבהיר כי בדיקת קשר בין קטינים היוצאים מהארץ לבין בגירים המלווים אותם, אם נעשית כזאת, נעשית על ידי חברת התעופה ולא במעבר הגבול-מה שנהוג במדינות רבות".

"מעבר לכך, הסיפור אינו מוכר לנו, ואם אכן ישנו חשש 'להברחת' תינוק מהארץ, הרי שמדובר בעבירה פלילית ויש לערב את המשטרה בנושא", הוסיפו ברשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר