זמירות השבת הפריעו

עימות בגלל 'שירי שבת'; חרדית עוכבה ושוחררה

עימות שהתפתח בשל שירי שבת שנשמעו מבית של בני זוג חרדים הוביל לעיכובה של אשה חרדית, שלטענתה במהלך הנסיעה בניידת השוטרים עישנו. בהמשך היא שוחררה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ניידת משטרה, אילוסטרציה (Uri Lenz/FLASH90)

עימות שהתפתח בשל שירי שבת שנשמעו מבית של בני זוג חרדים הוביל לעיכובה של אשה חרדית, שלטענתה במהלך הנסיעה בניידת השוטרים הבעירו סיגריה. בהמשך היא שוחררה.

תחילתו של הסיפור החל בשעה 22:00, בליל שבת, בשכונת הגבעה הצרפתית הנחשבת לשכונה מעורבת. זוג חרדי - דובר שפת האנגלית - אשר השתכן לאחרונה בישראל ומתגורר בשכונה, העביר את סעודת ליל שבת באופן שגרתי.

אלא שבשלב מסוים נשמעו ללא הרף צלצולים בפעמון. הזוג שפתח את הדלת גילה את שכנתם שאינה חרדית, עומדת בפתח ומרימה את קולה בשאגות על כך שבני הזוג מפריעים למנוחתה ומרעישים בשעת לילה מאוחרת באמצעות שירי השבת אותם הם שרים.

לאחר עימות קולני בין השניים, הסטודנטית החילונית עזבה את הדירה. אלא שבשלב זה העימות התפתח והאחרונה הזמינה כוחות משטרה לאחר שלטענתה הותקפה על ידי האישה החרדית בכך שהדלת נסגרה על רגלה במזיד.

המשטרה שהגיעה למקום גבתה עדות מהסטודנטית, והכניסה את האישה החרדית לניידת בעיצומה של השבת.

בשלב זה, לטענת האשה החרדית, במהלך הנסיעה לתחנת המשטרה הבעירו השוטרים סיגריה בתוך הניידת. האישה הסובלת מאסטמה ביקשה מהם להפסיק, אך אלו - לטענתה - סירבו לבקשתה.

כעבוד מספר שעות בלחץ עסקני השכונה, שהלכו רגלית אל תחנת 'שלם', שוחררה האישה לאחר שהתברר כי אין עילה למעצרה.

בשלב זה הדרמה לא הסתיימה. בשעות הבוקר בזמן סעודת השבת עלו עשרות אברכים לביתם של בני הזוג על מנת לעודדם ולחזקם, תוך שהם שרים שירי שבת. השכנה הסטודנטית שבה אל הבית ועוררה פרובוקציה באמצעות מלבושיה.

יצוין, כי שכונת הגבעה הצרפתית למרות היותה שכונה מעורבת, עומדת בסטנדרטים של יחסים טובים בין המגזרים בשכונה, זאת בשונה מהנעשה בשכונת קרית יובל הירושלמית.

ממשטרת ישראל נמסר, כי "בניגוד מוחלט לנטען, האישה עוכבה ולא נעצרה, וזאת לאחר שהשוטרים הוזעקו למקום בעקבות חשד כי אותה אישה תקפה באלימות אישה אחרת ובנוסף סירבה להציג לשוטרים תעודה מזהה בטענה כי הדבר מחלל שבת. עוד בניגוד לנטען, מיד כאשר בקשה האישה מהשוטרים לכבות את הסיגריה, הם נענו לבקשתה. בנוסף, עם סיום חקירתה, אף הציעו השוטרים לאישה לסייע לה ולהחזירה לביתה. משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לחקור אירועי אלימות במטרה למנוע הסלמתם ועל מנת להגיע לחקר האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר