חדשנות

פרופ' חן שפירא - ישראל תופסת מקום נכבד בתחום הבריאות הדיגיטלית

פרופ' חן שפירא ממקימות הסטארט אפ Quai.MD, מתגאה בחדשנות הדיגיטלית בתחום הבריאות בישראל, המתפתחת בקצב מואץ • פרופ' חן שפירא: "ישראל היא מעצמה בתחום הבריאות הדיגיטלית" (בריאות).

ד"ר חן שפירא (צילום: יח"צ)

אם תשאלו את הישראלי הממוצע על מערכת הבריאות הישראלית, ייתכן מאוד שתלונות רבות יעלו בפיו והאופציות הדיגיטליות ככל הנראה לא יוזכרו, מכוון ואזרחי ישראל התרגלו לרמה דיגיטלית גבוהה המתקדמת בקצב מואץ והפכה תוך זמן קצר למובן מאליו.

תחום הבריאות בישראל משלב בתוכו דיגיטליות וחדשנות במגוון תחומים, אפליקציות שונות למשתמשים שונים לביצוע פעולות דיגיטליות רבות - חלקן פעולות אדמיניסטרטיביות כמו קביעת תורים, הגשת בקשות, סיכומים רפואיים ותוצאות בדיקות. לצידן יש לא מעט תוכנות עם תכנים רפואיים כמו שיחת וידאו עם רופא אשר מתועדות מיידית בתיק החולה הממוחשב , ניטור מטופלים מרחוק, מערכות פענוח שונות ועוד ועוד. התיק הרפואי הדיגיטלי הוא סטנדרט בכל בתי החולים בישראל ובעולם וכולל בו את כל המידע הרב מערכתי של החולה.

המערכת הבאה שצפויה לשנות את הדרך שבה עובדים הרופאים, היא המערכת החדשנית של QUAI.MD אשר תאפשר לרופאים לקבל סיוע שווה ערך ל"רופא על" שמכיר את כל הפרוטוקולים הרפואיים הבינלאומיים ואת כל הפרוטוקולים והנהלים של אותו מוסד רפואי, עשיר בידע רפואי מקצועי מתעדכן, מצליב מידע עם ההיסטוריה הרפואית של המטופל, מסכם את המידע וההמלצות, משקף את תהליך האבחון ומאפשר לרופא תוך זמן קצר מאוד להחליט בביטחון מהו הצעד הבא הנדרש להמשך הברור והטיפול באותו חולה. כל אלו מאוגדים יחד בתכנה הייחודית של QUAI.MD שעומדת לסיוע הרופא, ובחוסכת זמן רפואי יקר, מקטינה עומס ישיר על הרופא, והופכת הלכה למעשה כל רופא, גם הצעיר שברופאים, לרופא המנוסה ביותר בעולם והכל באופן אוטומטי וללא מאמץ.

פרופ' חן שפירא, שותפה מייסדת ב-Quai.MD, מספקת הצצה למערכת שתהפוך את העבודה של הרופאים לקלה יותר, מהירה ואולי אף מדויקת יותר: "חדשנות דיגיטלית בעולם הבריאות היא קריטיים לקידום תחום הבריאות בכל העולם. המערכת מסייעת באבחון הרפואי על סמך מידע רפואי מבוסס ופרוטוקולים רפואיים רבים ומעודכנים. כל הנתונים הרפואיים מוצלבים עם נתוני החולה וההיסטוריה הרפואית שלו ומספקים תוך זמן קצר סיוע משמעותי לרופא בתהליך האבחון של החולה הנמצא לפניו".

מערכת Quai.MD: הקפיצה הבאה בבריאות הדיגיטלית

ד''ר חן שפירא (יח''צ)

בדומה למערכות הדיגיטליות והחדשנות הרבה במערכות הבריאות בעולם שנכנסו לפעילות בשנים האחרונות ומסייעות לרופאים ולצוותים בעבודתם מול החולים, אנחנו נפגשים לאחרונה יותר ויותר עם מערכות המבוססות ונתמכות בבינה מלאכותית בצורות שונות.

פרופ' חן שפירא מציגה את ציר ההתקדמות של טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית במערכות הבריאות בעולם: "כבר היום משתמשים בבינה מלאכותית במישורים שונים, לדוגמא- שירותי צ'אט בוט כסיוע לשיפור השירות. השדרוג הבא יהיה עם הטמעת תוכנות לעזור לרופא בתהליך האבחון הנכון, דבר אשר ללא ספק יביא לקיצור בזמני השהיה של חולים בחדרי המיון מחד, ומאידך יסייע לצמצום פערי ידע של רופאים ומזעור טעויות רפואיות. המערכת החדשנית של קוואי אם די היא דוגמא לכך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר