וְנִסְלַח לְכָל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל

כֻּלְּהוֹן אִתְחָרַטְנָא • היכלי התפילה של הפוליטיקאים ב'כיפור'

יום הכיפורים - היום הקדוש בשנה, כולם מותירים את המחלוקות והמריבות ומתייצבים בבתי הכנסת, לחשבון נפש ובקשת סליחה • פרויקט מיוחד: היכן מתפללים הפוליטיקאים ביום הכיפורים (אקטואלי)

תפילה חרישית בכותל. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יום הכיפורים הוא היום הקדוש ביותר בשנה, יום בו מיליוני יהודים עומדים בתפילה בכל רחבי העולם, בישובים, בקיבוצים, מנער ועד זקן, גברים, נשים וטף. כפי המופיע בנוסח של תפילת 'כל נדרי' - "אנו מתירים להתפלל עם העבריינים", כולם מתייצבים לתפילה, גם מי שמוגדר כ"עבריין", ככזה שעבר עבירה.

גם המוגדרים כ"תינוקות שנשבו", חילונים בהגדרה, או מסורתיים שלא נוהגים להתפלל בבית כנסת במהלך השנה, עושים זאת ביום הכיפורים. בתי הכנסת מלאים עד אפס מקום בעת אמירת "כל נדרי", בתפילת נעילה ובתקיעת השופר המבשרת על צאת החג הקדוש וסיום הצום.

יחד עם כל עם ישראל, מתברר כי גם הפוליטיקאים, אפילו הציניקנים הגדולים ביותר שבהם - הנוהגים לא אחת לנגח כל דבר שבקדושה, נוהגים לפקוד את בית הכנסת ביום כיפור.

יצאנו לערים והישובים בהם מתגוררים הפוליטיקאים - שרים, חברי כנסת, ראשי ערים, דתיים וחילוניים, ואפילו אנטי-דתיים באופן מוצהר, כדי לבדוק מי מתפלל והיכן. חזרנו עם תשובות ברורות - כל הפוליטיקאים עמם שוחחנו ציינו כי ביום כיפור הם יפקדו את בתי הכנסת, מלבד כמובן הפוליטיקאים שלא זכו להיות בני העם הנבחר - העם היהודי.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו צפוי להתפלל בבית הכנסת 'יד תמר' ברחוב האר"י בשכונת רחביה בירושלים. מדובר בבית כנסת חרדי הממוקם סמוך לביתו, עם זאת מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה כי נעשים פעולות לצמצם את חילול החג וסידורי האבטחה, ולכן שם בית הכנסת בו יתפלל ראש הממשלה נשמר בסודיות עד הרגע האחרון, ולא ניתן לדווח היכן באופן סופי יתפלל השנה ראש הממשלה.

יו"ר 'כחול לבן', חבר-הכנסת בני גנץ, מתפלל ביום הכיפורים בבית הכנסת בכפר אחים. גם שותפו יו"ר 'יש עתיד' חבר-הכנסת יאיר לפיד יתפלל ביום כיפור בבית הכנסת הסמוך לביתו, כמנהגו מידי שנה ביום כיפור.

גם שר החוץ ישראל כץ צפוי להתפלל בבית הכנסת בכפר אחים.

חבר-הכנסת גדעון סער (הליכוד), שעלה לכותרות בימים האחרונים לאחר שהודיע על התמודדותו בפריימריז מול נתניהו, יעשה את היום הקדוש בישיבת מעלה אליהו בתל אביב.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) יעשה את יום הכיפורים בבית כנסת בעיר מגוריו הרצליה.

חבר-הכנסת דוד ביטן (הליכוד) שעבר השנה ימים לא פשוטים ולא קלים, צפוי להתפלל ביום הכיפורים בבית הכנסת ברחוב הלוז בעיר מגוריו ראשון לציון.

חבר-הכנסת ניר ברקת (הליכוד) צפוי להתפלל בבית הכנסת הגדול בירושלים.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין (הליכוד), יתפלל בית כנסת כרם שלמה בפסגת זאב מזרח, בירושלים.

שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) מתפללת ביום הכיפורים בבית הכנסת הספרדי בנווה אפק ראש העין.

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) יתפלל במניין הספרדי בציון התנא רבי שמעון בר יוחאי במירון.

חבר הכנסת מאיר כהן (כחול לבן) יתפלל בבית הכנסת 'ציילותא דשלמה', בעיר מגוריו דימונה.

חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) יתפלל בבית כנסת 'רבי דוד ומשה' בעיר מגוריו ירוחם. אביו היה סגן החזן הראשי, ובעל התוקע בבית הכנסת במשך יותר מ-40 שנה.

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה) יתפלל בבית הכנסת בשכונת רמת יצחק - שכונת המגורים של הוריו ברמת גן.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ (כחול לבן) תתפלל בבית הכנסת 'אוהב ישראל' ברמה א' בעיר מגוריה בית שמש.

יו"ר 'ימינה' חברת הכנסת איילת שקד, הנחשבת חילונית אך עומדת בראשות מפלגה דתית לאומית, תתפלל בבית כנסת 'הבנים' בשכונת רמת החייל.

חבר-הכנסת נפתלי בנט (ימינה) יתפלל בבית הכנסת 'עלומים' בעיר מגוריו רעננה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ יתפלל בישיבת 'קדומים'.

יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר-הכנסת אביגדור ליברמן, שלא מעט רואים בו אחראי לבחירות החוזרות לכנסת ומי שבשנה החולפת בחר להסית נגד הציבור החרדי, יתפלל בבית הכנסת המרכזי בישוב נוקדים בו הוא מתגורר.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון שכידוע אינו אורח בבתי כנסת ומשמש כפייטן ידוע, יתפלל ביום הכיפורים במכון מתיבתא ברחוב ז'בוטינסקי בעיר.

שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת, יתפלל בחלק מהתפילות בביהכנ"ס לוי אשכול בעיר ובחלק מהתפילות בבית הכנסת במתנ"ס בלום.

ראש עיריית טבריה, רון קובי, יגיע גם הוא לבית הכנסת ביום הקדוש וצפוי להתפלל בבית הכנסת 'בית דוד' בעיר טבריה.

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, יתפלל בבית הכנסת 'עוז דוד' בבית הספר ציפורי בעיר בת ים.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שעלה גם הוא לכותרות בנושא דת ומדינה, יתפלל ביום הכיפורים בבית כנסת בקרית קריניצי.

יו"ר הסוכנות היהודית, בוז'י הרצוג, יתפלל בבית הכנסת 'אוהל משה' בהרצליה פיתוח, סמוך לבית אמו שתחי'.

במהלך הכנת הפרויקט נחשפנו למקרה אחד הפוך, חבר כנסת חרדי שמתפלל דווקא עם חילונים. ח"כ מיכאל מלכיאלי, (ש"ס), עוזב בערב יום הכיפורים את ביתו בשכונת 'נוה יעקב', ונוסע בשנים אחרונות למניין שיסד בכפר הנוער 'בן שמן', אליו מצטרפים מניין של בחורי ישיבות לצד עמך בית ישראל שלא נוהג לפקוד את בית הכנסת במהלך השנה.

אחד הבחורים שמתפלל במניין בשנים אחרונות מספר ל'כיכר השבת': "מי כעמך ישראל וכמה הקב"ה גאה בעם שלו. כל שנה אנחנו זוכים לראות את התרחבות במניין בהתחלה היה בקושי עשרה אנשים. השנה צפויים להיות בו עשרות אנשים. כאשר גולת הכותרת היא תפילת נעילה, לשם צפויים להגיע כל בני הכפר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר