נגד טראמפ?

נתניהו: מגנים את הפלישה הטורקית, נסייע לכורדים

ראש הממשלה הוציא הודעת גינוי לפלישה הטורקית למחוזות הכורדים בסוריה, ברקע ביקורת שנמתחה על ידי שרים בקבינט על הנשיא טראמפ שזנח את הכורדים שנלחמו בדאעש (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ישראל מגנה את "מבצע מעיין השלום", במסגרתו פלשה טורקיה אל המחוזות הכורדים בצפון סוריה - כך נמסר בהודעה מלשכת ראש הממשלה.

לדברי בנימין נתניהו, "ישראל מגנה בתוקף את הפלישה הצבאית של טורקיה למחוזות הכורדים בסוריה ומזהירה מפני טיהור אתני של הכורדים על ידי טורקיה ועושי דברה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב כי "ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומניטרי לעם הכורדי האמיץ".

שרים בכירים החברים בקבינט המדיני-ביטחוני הביעו מוקדם יותר היום דאגה מפני הסגת הכוח האמריקאי בהוראת הנשיא טראמפ, מה שאפשר את תחילת המתקפה הטורקית.

אחד מהם צוטט באתר וויינט אומר: "המדיניות הבדלנית הזאת של טראמפ משחקת לידי התוקפנים באזור".

לדבריו, "זה נראה ממש לא טוב. הכורדים שילמו את המחיר העיקרי של המלחמה בדאעש כי הם היו אלה שעשו את העבודה על הקרקע, ולכן לזנוח אותם עכשיו זה בהחלט דבר חמור".

תקיפות טורקיה - בסוריה (צילום ערבי, מתוך טוויטר)

"זה מתקשר עם חוסר התגובה על ההתקפות במפרץ ונגד סעודיה. האיראנים הפילו לאמריקנים מל"ט שעולה 200 מיליון דולר ולא הייתה תגובה. הם פגעו במכליות הנפט ולא הייתה תגובה. פגעו בסעודיה ולא הייתה תגובה".

מנגד, שרים אחרים צוטטו באתר מרגיעים כי "המחויבות לישראל היא ברמה אחרת לחלוטין. מה שזה משדר כלפי הסורים, האיראנים והטורקים - זה לא טוב. כולם מבינים שהברית בין ארה"ב לישראל זאת אופרה אחרת לחלוטין, אבל עדיין האיראנים עלולים לפרש את זה כהפגנת חולשה. אם יש חוסר רצון להתערב, אז מותר להם לעשות הכול במפרץ הפרסי וגם מול ישראל".

בריאיון טלוויזיוני שהעניק הלילה לרשת PBS, אמר מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, כי "ארצות הברית לא נתנה אור ירוק לטורקיה לתקוף בסוריה".

עם זאת, הוא הוסיף כי לאנקרה היו "דאגות בטחוניות לגיטימיות" וכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל החלטה להזיז חיילים אמריקנים מאזורי סכנה.

בהמשך הראיון הרגיע את החשש ואת הביקורת בתוך ארצות הברית על המהלך ואמר כי אין אפשרות לחידוש ותחיית ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, באזור זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר