תחקיר 'כיכר', חלק ג'

המסמך חושף: כך 'ועדת הרבנים' גורמת נזק לאלפי אזרחים

"זה רק קצה הקרחון; כשיעלו הממצאים המלאים, כולם יבינו כי הוועדה הזו צריכה להיסגר - ומיד": כך מסכמים גורמים הנאבקים ב'וועדת הרבנים לענייני תקשורת' את הנזקים שהיא גורמת לרבים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חלק מהמסמך (צילום אילוסטרציה: Nati Shohat/FLASH90)

גודל השערורייה בהתנהלות 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' הולכת ומתבררת מיום ליום, מאז שהתפרסם ב'כיכר השבת' כי הוועדה חסמה יותר מחצי מיליון קווי טלפון בתוך יממה אחת בלבד.

ממסמך נוסף שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה, כי לפחות 3,000 קווי טלפון נחסמו ללא קריטריונים או סיבה ידועה. יצוין, כי מדובר במסמך אחד מרבים, וגורמים המעורים במאבק נגד התנהלות הוועדה אומרים: "זה רק קצה הקרחון. כשיעלו הממצאים המלאים, כולם יבינו כמה הוועדה הזו צריכה להיסגר - ומיד".

חסימת הקווים המדוברת, כוללת גם בעלי עסקים, באופן שגורם להם נזק כלכלי חסר תקדים ומקשה עליהם לתת שירות לציבור החרדי. המסמך מוכיח את הטענות לחסימה רחבת היקף, כאמור, של יותר מחצי מיליון מספרים.

הוועדה, כך נראה, חסמה עסקים כמו הבנק הבינלאומי, עסק למיזוג אוויר, חנות לממכר מוצרים להתפתחות תינוקות, מדריך תיירים פרטי, חברה לביטוח, עסק לשליחויות, קיוסק פרטי ופיצרייה, חנות לכלי חד פעמי וכך גם את אחד מקווי הטלפון של ישיבת גרודנא ועוד קווים רבים אחרים.

יודגש, כי בנוסף למאות עסקים, נחסמו גם קווים פרטיים, בהם של משפחות חרדיות ששמותיהן מוזכרות במסמך: בלוי, ברגר, ברגמן, ברקוביץ, גולדמן, גולדשטיין ועוד - כל זאת, ללא סיבה הנראית לעין.

המשמעות של חסימת קווים אלה היא, כי בעלי קווים כשרים אינם יכולים עוד להתקשר אל הקווים החסומים.

אחד מבעלי העסקים הללו, ששוחח עם 'כיכר השבת', מתאר: "במשך למעלה מחודש, בעלי קווים כשרים לא יכולים להתקשר אלי, ונגרם לי מזה נזק כלכלי עצום. זו התנהגות והתנהלות של 'מאפיה'... ועוד עושים את זה בשמם של הרבנים".

"לא יעלה על הדעת שהועדה, בהתנהלותה הנוכחית, תמשיך לקבל גיבוי רוחני. מישהו צריך לשים מעצורים לעסקנים".

בעל עסק נוסף מעריך באוזנינו, כי הנזק שנגרם לו עד כה מסתכם בעשרות אלפי שקלים בחודש החולף - "מינימום", כדבריו. "להערכתי זה מגיע להרבה יותר".

הקלטת הגר"ע אופמן, מרבני הוועדה, שנחשפה ב'כיכר'

החסימה הגורפת מסבה כאמור נזק גם לאנשים פרטיים. יאיר כהן, אחד מהם, מעיד כי חלק ממשפחתו לא מצליחה ליצור עמו קשר. "בהתחלה לא הבנתי מה קורה", הוא מספר ל'כיכר', "ובשבוע האחרון התברר לי, שהמספר שלי נחסם על ידי הוועדה".

"על מה ולמה? אין לי מושג. זו חוצפה. למה שלגוף חיצוני תהיה שליטה על קו הטלפון שלי, מי יכול להתקשר אלי ומי לא?", הוא תוהה בזעם ניכר.

ה' אמסלם, אישה שמספרה נחסם על ידי הוועדה, אומרת גם היא: "בחודש וחצי האחרונים הבן שלי, שלומד בישיבה בדרום, לא מצליח לדבר איתי - כי המספר שלי נחסם. הוא צריך בכל פעם ליצור קשר דרך טלפון ציבורי בעיר שבה הוא לומד. זה נשמע למישהו סביר? רב בישיבה כבר שאל אותו מהי הסיבה שהמספר של אימא שלו נחסם... זה גרם לו למבוכת ענק".

'כיכר השבת' פנה ל'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', כדי לקבל את תגובתה, אך זו טרם הגיעה - נכון לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר