ראיון חג

הכישרון המוזיקלי הנדיר בראיון חג מיוחד

המוזיקאי יניר קילינסקי, המולטי-אינסטרומנטליסט - השולט בעשרות כלי נגינה הגיע לאולפני 'כיכר השבת' עם כמה כלים מיוחדים כשהוא מדגים ומספר על המסע המוזיקלי שלו (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

המוזיקאי והיוצר יניר קילינסקי, בראיון חג מיוחד באולפני 'כיכר השבת'. קילינסקי שעלה לישראל מארגנטינה לפני כעשור שולט ומנגן בעשרות כלים שונים מרחבי העולם. לכבוד הראיון הביא קילינסקי לאולפן כמה כלים מיוחדים כשהוא מדגים את הנגינה עליהם.

קילינסקי החל את המסע המוזיקלי האישי שלו רק בגיל 20, הוא אמנם החל לנגן על פסנתר בגיל 9 אך לא מצא את העושר המוזיקלי שחיפש. "הגישה למוזיקה הייתה לי מאד טכנית והיה חסר לי את הנשמה. ידעתי שאני מאד אוהב מוזיקה. בגיל 20 מצאתי את עצמי מחובר לסיטאר מהודו, הגישה בהודו מאד מיוחדת עתיקה ופשוטה ועמוקה ומצאתי את עצמי יושב ומנגן צלילים בודדים ומתחבר לצלילים הפשוטים ולמוזיקה וזה עשה לי מאד טוב ואמר לי שיש לי פה מסע".

"כל הדרך שלי הייתה 'השגחה', למצוא כלי בשבילי זה כמו למצוא צבע בשביל צייר, כל כלי הוא מסמן בשבילי איזה משהו".

קילינסקי שהוציא אלבום פיוטים "ניגוני יהודה" בביצועיו כשהוא מנגן כמעט על כל הכלים באלבום, ומדובר בכלים רבים במיוחד, מדגים במהלך הראיון את הנגינה על הסיטאר ההודי, הסנטור הפרסי, חלילים צועניים מהודו וחליל אינדיאני ייחודי וגם בפנטאם השווייצרי החדש יחסית אך אחד הכלים הנדירים והקסומים.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר