ראיון חג • מיוחד

שלומי גרטנר: זמר, זה להתחיל כל יום מחדש

הזמר החסידי מלונדון בראיון חג לראשונה באולפן 'כיכר השבת' גרטנר שחוגג בימים אלו 13 שנים לקריירה המוזיקלית מספר על תחילת דרכו ועל התחושה שהוא עדיין "מתחיל" (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

הזמר החסידי מלונדון, שלומי גרטנר, בראיון חג באולפן 'כיכר השבת', לרגל חגיגות ה-13 שנה לקריירה המוזיקלית ומופע הענק שלו בבנייני האומה בירושלים.

"למרות שאני חוגג "בר מצווה", אני עדיין מרגיש שאני בתחילת הדרך. אי אפשר לומר שעשיתי כבר 8 אלבומים ואני כבר יודע מה יהיה להיט", אומר גרטנר, "כל הזמן לומדים ותמיד צריך להתחיל בהתחדשות ולהמציא את עצמך מחדש. כמו שאי אפשר לומר אכלתי אתמול והיום אני לא צריך לאכול, גם במוזיקה זה ככה, צריך להתפלל מחדש לקב"ה בכל יום".

הוא מספר על תחילת דרכו כזמר, "תמיד היה לי חשק למוזיקה, כשלמדתי בישיבה בבני ברק לפני כעשרים שנה, הייתי הולך הרבה לאולפני גל קול של אותם ימים, הבנתי איך הולך תהליך ההקלטה ואת העבודה ואהבתי את זה מאד וכתוצאה מכך התחלתי לשיר בשמחות ואירועים של חברים".

"הרגע שהבנתי ש"אני זמר", הגיע כשבן אדם אומר לי, אני רוצה שתבוא לשיר בחתונה שלי, אני רוצה שתתרום ליום הנישואין שזה ה"יום" של החיים שלי וכשיש לי את הזכות להיות שם זה אומר לי הרבה וגם נותן לי את התחושה שזו שליחות. זו לא רק פרנסה" אומר גרטנר.

לרכישת כרטיסים כנסו כאן>>

הוא מתייחס למשימה שלו כזמר ואומר, "כל יום שאתה יוצא מהבית אתה צריך לזכור שאין לך תירוצים שאתמול הייתה לך הופעה ואתה עייף. אתה צריך עם כל הרצינות לדעת שזו שליחות חדשה ואתה צריך להיכנס לעולם המוזיקה והשמחה מחדש, זה לא קורה מאליו וצריך סיעתא דשמיא כל פעם מחדש".

גרטנר מספר על המופע הגדול שלו בבנייני האומה בירושלים ביום רביעי ואומר, "המופע יהיה בזמן השמחה של "ושמחת בחגך" ויש לי את הזכות לעשות את זה בארץ ישראל, אין כמו האווירה של ארץ ישראל בסוכות, אם תהיה שנה אחת בחו"ל תבין את זה ופשוט תרקוד ברחובות. זה המקום איפה שהלב שלנו נמצא, כולם מרגישים את זה ולכן באים לארץ ישראל למרות המחירים הגבוהים של המחיה בישראל".

הוא מתייחס לבחירת השירים במופע ואומר, "יש לי בלעה"ר הרבה שירים משמונת האלבומים שלי, והיה קשה מאד לבחור את השירים למופע לכן עשינו מחרוזות של כמה שירים כדי לגעת בכמה שיותר אנשים בקהל".

"לעבוד עם יונתן רזאל, המאסטר והגאון, זו זכות גדולה" אומר גרטנר על רזאל שמתארח במופע ומספר, כי בשיר המשותף שלהם 'היום תאמצנו' רק אחרי 4 שנים הסכים רזאל שהשיר יצא לאחר שהוא הרגיש שהוא מספיק מושלם. "היו לו המון רעיונות איך לשיר אותו ועד שהוא החליט זה לקח זמן. הוא מאד מחובר למוזיקה שלו. זה חלק מהנשמה שלו, הוא לומד כל היום והוא מתייחס למוזיקה באותה רצינות. כל מה שהוא עושה זה בשיא הרצינות. גם בחזרות הוא משקיע ורוצה לתת את ההרגשה שלו בשיר לקהל".

"ניתן לראות את זה אפילו בשיר המוכר "הטוב הטוב" שיונתן רזאל נתן לו ספין חדש שהפך אותו לכאילו שיר שהוא כתב בעצמו", אומר גרטנר שמאחל לעצמו לקראת סיום שירים טובים עם חידוש.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר