בראיון נרחב

שלום וגשל: "הרבנים הבינו את הצורך והמלחמות הפסיקו"

מפיק האירועים החרדי המוביל, בראיון מיוחד באולפני 'כיכר השבת', על סוגיית המאבקים באירועים המופרדים ומופעי התרבות במגזר החרדי. "פעם המאבק היה פנימה, היום המאבק החוצה" (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
וגשל במופע הגדול בבנייני האומה (צילום ועריכה: אריאל ליבא תמונה: יונתן הלפרין)

מפיק האירועים החרדי, שלום וגשל, האיש מאחורי תזמורת המנגנים ומרדכי בן דוד בראיון מיוחד באולפני 'כיכר השבת' בו הוא פורס את משנתו בנוגע למופעים בציבור החרדי והמלחמות שעבר בשנה האחרונה בשל המאבק נגד מופעים בהפרדה.

"הייתה לנו תקופה שהייתה מלחמות בתוך הבית, עכשיו המלחמות בעיקר מחוץ לבית", אומר וגשל שהפיק את הקומזיץ של מרדכי בן דוד שהתבטל בחיפה ועבר להתקיים כמחאה בירושלים. "בגדול המלחמות בתוך הבית נגמרו כי הגענו להבנות. רוב הרבנים מבינים כיום שצריך את האירועים האלה כאשר עושים אותם בצורה כשרה. אנחנו בדור קשה, הדור זקוק לזה", הוא מוסיף.

וגשל מתייחס למהלכים מול הרבנים ומספר, "זה היה תהליך ארוך, כשהתחלנו את מופע 'קומזינג 1' השתתפו בו מאה בחורים. זה היה במחשכים ובמסתרים והיה מאד קשה לארגן את זה. ב'קומזינג 2' כבר היו 600 משתתפים ואז היו כבר מלחמות למה עשינו את זה. זו הייתה תקופה של המלחמות בהופעות החרדיות, ישבתי והסברתי לראשי הישיבות שאין אלטרנטיבה ואי אפשר לומר רק מה אסור מבלי להציב לבחורים אלטרנטיבה כשרה".

מרדכי בן דוד בסינגל קליפ חדש

"גם הפלאפונים שבהתחלה היו לשיחות בלבד היום כבר ישנם מכשירים כשרים עם וואטסאפ ומייל, כי הבינו שהדור מתקדם וצריך לתת פתרונות למי שזקוק להן", מסביר המפיק.

לשאלה עד כמה הרבנים מעורבים בכל מופע ומופע הוא משיב, "בגדול הניחו לנו את היסודות לפני כמה שנים מה נכון ומה לא. באופן כללי 'המנגנים' זו התזמורת שמשתדלת הכי הרבה לשמור על הסגנון והגחלת החסידית של המוזיקה. לצערי, אנחנו משלמים על זה סוג של מחיר. יש אנשים שאומרים שזה מיושן ובשלוש השנים האחרונות יש הרבה במגזר שהתדרדרו למוזיקה הרבה יותר מופרעת לטעמי ויש קהל גדול שקונה את זה. אני מאמין במוצר שאנחנו מוכרים. למרות השמירה על הסגנון, אנחנו לא עושים מוזיקה מיושנת אלא חדשנית מבחינה טכנולוגית. אני מאמין שזה יישאר לדורי דורות בניגוד לחומרים החדשים שיעלמו מהר".

"ברמה האישית, אני חושב שיש לנו סוג של אחריות לדור להביא מוזיקה שאני הייתי רוצה שהילדים שלי ישמעו. וזה מה שאני משתדל להביא", אומר וגשל.

למרות זאת הוא מסביר, כי "יש מעורבות מסוימת של הרבנים, אבל יש עלינו חזקה אחרי עשרות אם לא מאות אירועים שכבר עשינו בצורה רחבה שאנחנו מביאים מוצר איכותי ורוחני של התעלות ושירה בציבור שאנשים יוצאים עם חוויה ערכית".

"הבאנו רף מאד גבוה של הפקה מבחינת הבמות והמולטימדיה כדי למשוך את הצופים ואנחנו יודעים שאנחנו ברמות הגבוהות ביותר בארץ גם מהספקים שעובדים איתנו ובמקביל עובדים עם האמנים הכי גדולים בארץ. אנחנו משתדלים שהתוכן יהיה ברמה גבוהה ואיכותית ולא ברמה של הרבה אנשים שלצערי לוקחים את הדור למקום אחר", אומר וגשל.

הוא מתייחס למהפכה של השנים האחרונות ואומר, "אין ספק שצריכת התרבות בחברה החרדית גדלה מאד בשנים האחרונות, זו גם הסיבה שמרדכי בן דוד חזר לזירה, כי פתאום יש פלטפורמה שהוא יכול להופיע בה כראוי. יש אמנם אפילו קצת אובר תודות לדרעי ואנשים נוספים שהזרימו תקציבים למגזר ואני מקווה שזה ימשיך ככה".

וגשל צריך להתמודד גם עם חוסר ההרגל של הציבור החרדי לאירועי תרבות ובטח לשלם עליהם כרטיס מלא, "אנשים אכן התרגלו למשהו שהוא לא מציאותי, לדוגמא המופע שאנחנו מפיקים בחג לשלומי גרטנר זה מופע מושקע במיוחד, מעל 100 ספקים באירוע הזה לפרטים הקטנים ביותר. ההשקעה היא של מעל חצי מליון שקל. כך שאנו יודעים שהכרטיסים לא יכסו את זה, אבל אנחנו מתכוונים למכור דיוידי מהמופע ומקווים שאנשים ירכשו אותו. אם נכסה את ההוצאות נהיה מרוצים".

"אנשים לאט לאט מתרגלים גם לשלם על תרבות. חלק מהסיבה שאנחנו עושים את המופעים בסוכות כי יש באותה תקופה הרבה חוצניקים שכן מכירים את העניין ויודעים לשלם, אבל אין ספק שיש עוד עבודה להרגיל את הציבור לשלם על מופעים", מוסיף וגשל

"בתור מי שגדל כבחור על "אין עוד מלבדו" ו"מאמינים" לא חשבתי מעולם שאייצג את מרדכי בן דוד, הקב"ה ייעד לי סוג של שליחות מסוימת, לא חלמתי שאגיע למקום הזה. אני חושב שזה דבר שהיינו חייבים להנגיש לציבור ולדבר טוב יש תמיד גם קושי כמו גם סיעתא דשמיא כמו שאתה רואה את הגדילה העצומה של התחום", מסיים וגשל.

המופע של שלומי גרטנר יתקיים ביז' תשרי, יום רביעי, חול המועד סוכות. פתיחת דלתות בשעה 14:00.

לרכישת כרטיסים כנסו כאן>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר