מעצר המחבל הוארך

הותרו לפרסום שמותיהם של שני ההרוגים בפיגוע בגרמניה

התקשורת הגרמנית פרסמה את שמותיהם של שני ההרוגים בפיגוע הירי בעיר האלה ליד בית הכנסת היהודי. לא ידוע אם הקורבנות יהודים. מעצרו של הרוצח שנתפס הוארך בבית המשפט (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד של הרוצח יורה (צילום: מצלמות אבטחה, ומתוך הטוויטר שלו)

יאנה לאנגה (40) וקווין ס. (20) הם שני הנרצחים באירוע הירי סמוך לבית הכנסת בעיר הגרמנית האלה במהלך יום כיפור. התקשורת הגרמנית לא ציינה אם הם יהודים וככל הנראה כישלונו של הרוצח לפרוץ את דלתות בית הכנסת מנע טבח המוני במתפללים כשהוא מפיל את תסכולו על עוברי אורח.

לאנגה הייתה הראשונה שנורתה על ידי הרוצח, שטפן באלייט (27), בעת שעשה את דרכו אל עבר בית הכנסת. לאחר מכן ירה למוות בקווין, שעה שהיה בדוכן מזון סמוך למקום עבודתו.

הרוצח הובא אתמול (חמישי) במסוק משטרתי לבית המשפט הפדרלי בקרלסרוהה, שם יעמוד לדין על מסע הרצח שלו אותו ביצע בעצמו וללא שותפים. הוא תועד חבוש בצווארו לאחר שנפצע במהלך מעצרו.

אביו ששמע את הדיווחים על הירי בתקשורת, המתין בחרדה לשיחה מבנו. בעת שחיכה לאות חיים מקווין, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כל שאנחנו יודעים הוא שהיית קרוב לאזור ושככל הנראה איבדת את הטלפון. אנחנו אוהבים אותך קווין, יותר מהכל".

אמו של קווין, מנדי, אמרה בראיון לרשת RTL הרוסית, כי ראתה את התיעוד החי שבו נראה הרוצח מבצע את הירי הקטלני. "קווין היה כל כך צעיר, כל חייו היו לפניו. אני לא יודעת איך להמשיך מכאן".

התובע הכללי של גרמניה, פיטר פרנק, טען כי באלייט תכנן לבצע טבח בבית הכנסת במהלך תפילות יום הכיפורים. הוא הוסיף כי במעשיו, שכללו תיעוד עצמי שבו שטח את משנתו נגד היהודים כ"שורש לכל הבעיות בעולם", והתבטאויותיו נגד הגירה, ביקש באלייט לעורר אפקט בעל השפעה עולמית שיעודד אחרים לנהוג כמותו. פרנק ציין כי באלייט יואשם בשני סעיפי רצח ובסעיפים נוספים, תוך שהוא מכנה את פעולותיו "טרור לכל דבר".

עוד נחשף כי הרוצח פרסם לפני כשבוע מניפסט נרחב ברשת שבו פירט על תכניתו לתקוף את בית הכנסת ולהרוג "אנטי לבנים". על פי הרשויות בגרמניה, לא היה מעקב אחרי הרוצח למרות הפרסומים שלו.

התקשורת הגרמנית תיארה אותו כמתבודד שהתגורר עם אמו, ובילה שעות על גבי שעות מול המחשב. אביו אמר בראיון לעיתון הגרמני "בילד" כי בנו היה כעסן: "הוא לא חי בשלום עם עצמו או עם סביבתו והרבה להאשים אחרים בבעיותיו האישיות".

האב ציין, כי ראה את בנו בפעם האחרונה ביום שלפני הרצח והוסיף: "הוא תמיד היה נתון בסוג של קונפליקט, דעתי מעולם לא עניינה אותו לא היה ביכולתי לשנות את עמדותיו".

הרוצח נולד בכפר המרוחק כ-40 קילומטרים מהאלה, וכשהיה בן 14 התגרשו הוריו. מאז גר עם אמו בכפר הסמוך, הלדברה. אחרי שסיים את התיכון נרשם ללימודי כימיה במוסד להשכלה גבוהה, אבל אחרי שני סמסטרים עזב את הלימודים בעקבות ניתוח שעבר.

הרוצח באלייט פרסם את מסע הרצח בשידור חי, במהלכו דיבר באנגלית והסביר כי בנה בעצמו את הנשק שבו הוא משתמש. הוא נשמע מתלונן כמה פעמים שהנשק אינו מתפקד, וכינה את עצמו לוזר: "אין ספק שהצלחתי להוכיח כמה נשק מאולתר הוא דבר אבסורדי".

באלייט נתפס כשעה וחצי מתחילת המתקפה שלו. הוא נמלט מהמשטרה במונית גנובה, התנגש ברכב ונעצר כשנטש את המונית בעקבות התאונה.

עשרות בני אדם התכנסו שלשום ליד בית הכנסת החדש בברלין בירת גרמניה, בעקבות אירוע הירי. גם הקנצלרית אנגלה מרקל הגיעה למקום והצטרפה למוחים כנגד האנטישמיות שנשאו שלטים ושרו שירים יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר